Strippen....eng of opluchting?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Melrose, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Onze meid laat helaas nog op zich wachten :(
    Jammer want ik ben het behoorlijk zat! Bij de VK en in het ZH is ook geconstateerd dat onze beeb wat groter is dan gemiddeld en ik 42 weken niet vol zou mogen maken omdat we anders een minireuzebeebje kunnen krijgen.
    De VK stelde voor om vlak na 41 weken te strippen.

Heeft iemand ervaring met gestript worden? Is het pijnlijk? Heeft het vaak effect? En snel? Of kan het daarna nog dagen duren voor de bevalling zich aandoet?

Ik vind het idee van gestript worden een beetje eng om eerlijk te zijn, en ben ook bang dat het veel pijn doet en uiteindelijk niets oplevert!

Dus kom maar op met geruststellende verhalen, kan ze goed gebruiken :D

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik ben bij beide gestript. Vond het niet pijnlijk, hooguit iets ongemakkelijk gevoel.

Bij D. werkte het niet, en ben ik uiteindelijk met 41 weken bevallen (wel spontaan, het strippen was met 40,1 gebeurd)
    Bij J. werkte het wel, om 13u gestript en om 21u stond ik met mijn koffertje weer in het ziekenhuis. De volgende ochtend is hij geboren.
    Moet wel zeggen dat ik toen al 3cm ontsluiting had voordat ze ging strippen door voorweeen.

Ik hoop voor je dat het helpt ! En als ze je liever niet met 42 weken laten bevallen, kunnen ze beter nu strippen dan met 41 weken toch ? Anders heb je kans dat het alsnog een week duurt.
    En probeer te ontspannen, mijn idee is dat dat de beste bevallings 'opwekker' is. Maar wel de moeilijkste ;)

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    het wekte bij mij wel weeen op.. niet super heftig.. maar ik was toen al 42 weken en wou wel natuurlijk bevallen, maar ik zat al op mn max.. dus heeft niet door kunnen zetten, en ze hadden me ingeleid.. maar strippen hielp wel! het is wat pijnlijk, maar ook daar moet je doorheen

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben vorige week én vandaag gestript.

Hier heeft het geen resultaat .. ja, alleen mijn slijmprop verloren.
    Verder een klein beetje rommelig in mijn buik maar meer niet!

Ik vond het géén pijn doen, duurde ongeveer een minuutje.
    Inderdaad.. hooguit een ongemakkelijk gevoel!

Hopelijk heb je je baby snel in je armen!

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik krijg zojuist een mailtje van mijn VK, ze geeft aan dat ze morgen een poging zullen doen om me te strippen :$
    Dat is wat sneller dan ik had verwacht, vind het nog steeds een beetje eng haha. Maar dat komt denk ik omdat ik er een verkeerd beeld bij heb.

Wat doet de VK precies wanneer ze je stript? Trekt ze iets uit de baarmoeder? Maakt ze vliezen kapot? Masseert ze iets..?

En @ Leliana, jammer dat het niet gewerkt heeft..!

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Is echt niet eng!! ;) Echt niet!
    Ze zal inwendig gaan voelen hoe je er voor staat. Als er voldoende ontsluiting is zal ze de vliezen los masseren van de baarmoeder-mond! Ze trekt er niks uit.. :)

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Oh, en probeer je tijdens het onderzoek goed te ontspannen!
    Dat scheelt al een hoop! :)

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het beste is om toch tijdens het strippen een beetje te ontspannen. Als je gespannen ligt ervaar je eerder pijn.

Ik was echt aan bevallen toe, dus kon ik mijn gedachte verzetten. Het voelt wel vervelend aan. Een opluchting kan ik het niet noemen.. Het is een poging om de bevalling op te wekken, dus levert eerder rommels op wat door kan gaan in weeen of het doet helemaal niets.

Ik ben 3 dagen later pas bevallen.

Veel succes morgen!

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik zal proberen me te ontspannen....ga m'n best doen. :)

Wat ik toch nog even wil vragen is....en vergeef me voor de rare vraag...maar het is en blijft een inwendige massage van iets gevoeligs. Is er een kans dat het strippen een "bevredigende" reactie bij een vrouw teweeg brengt? Ik zou me heel erg schamen en dan kan ik me gelijk niet meer ontspannen :):)

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    maak je geen zorgen... alles behalve bevredigend :D:p

11. Leliana

Leliana Niet meer actief

Niks meer aan toe te voegen!! :D:D

12. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Het strippen voelt niet als een massage hoor! Voor mijn gevoel werd er flink gewroet daarbinnen!!! Bij mij had het als resultaat dat ik twee dagen wat gebloed heb en de slijmprop ben verloren en een centimeter meer ontsluiting had. Ook had ik lichte weeën die dag, maar zijn ook weer gezakt. drie dagen later werd ik ingeleid.

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ow hihi...sorry, ik moest hier een beetje om lachen, want bij mij was er geeeeeen bevredigende reactie. Het deed bij mij echt ontzettend veel pijn en het hielp niks :( De VK ging me strippen bij 41 weken. HEt werd een inleiding in het ziekenhuis met 41 +5.

Ik denk niet dat ik me deze keer weer zou laten strippen.

14. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik ben ook gestript en het deed wel een beetje boel zeer maar ik ben wel een beetje een mietje,haha!:)

Niet veel later volop bezig met de weeen, dat dan weer wel.:D

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor komende vrijdag een afspraak staan voor strippen (hoop die afspraak uiteraard niet te gaan halen...).

Ben even op internet gaan zoeken en vond deze site wel erg informatief...

Misschien heb je er iets aan?

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Bij mij was het erg pijnlijk, maar mijn baarmoedermond lag nog erg ver naar achteren en ik had geen ontsluiting. Hier was het voorbereidend werk op de inleiding. Ik moest wel lachen om je vraag, want het is echt allesbehalve bevredigend hihi! ;)

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik word morgen ook gestript!

Bij mijn eerste werd ik pas bij 41+3 'gestript', maar dat werkte helaas niet. De baarmoedermond lag nog te ver naar achteren..

Nu word ik dus morgen al gestript en ben benieuwd of het dit keer wel werkt.
    Anders word eind deze week/begin volgende week mijn vliezen gebroken. ( mits ik ontsluiting heb ) spannend!

Alvast heel veel succes morgen! :D

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahah nee dat zeker niet!
    Ik vond het zelfs erg lomp voelen... ze ragt gigantisch ver dr vingers erin , niet echt bevredigend ofzo.
    Dus dont worry! :D Je gaat vast niet klaarkomen daar.

19. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    De verloskundige heeft mij ook gestript.
    Helemaal niet pijnlijk maar je hersenen krijgen dan een seintje; ''hee we moeten aan de slag''
    Ze heeft me 's morgen gestript en 's middags om 5 uur had ik de 1e wee.
    's Avonds is mijn dochter thuis geboren.
    Ik zeg doen! Beter dan ingeleid worden. Baat het niet dan schaadt het niet.:)

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben 's ochtends om 09.00 gestript (vond het niet pijnlijk, beetje ongemakkelijk) en 's avonds om 17.57 had ik onze zoon in mijn armen.
    Baarmoedermond was verstreken en had 2 cm ontsluiting bij het strippen.

Succes!!

Deel Deze Pagina