Dierenambulance doet niets!

Discussion in 'De lounge' started by Shendari, Feb 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Nou zeg, zit hier een beetje verontwaardigd op de bank!

Vanochtend om 08.30 stond ik op om een flesje te maken voor mijn kleine man. Ik woon hier 3 hoog en kijk uit op kleine arbeiderswoningen. Vorig jaar zijn daar nieuwe mensen komen wonen met een kat. Die kat zag ik wel eens op het dak. Toen kwam ik erachter dat hij via het raampje het dak op klimt en via daar weer terug naar binnen gaat.

Alleen nu, zit de kat daar, en hebben ze het raampje dicht gedaan en zijn naar het werk vertrokken. Waarschijnlijk niet in de gaten gehad dat die kat daar nog zat... Ik weet dat ze rond 17.00 pas weer thuis komen, dus om die kat daar nou al die tijd te laten zitten vind ik sneu. Zeker als je ziet hoe gestrest hij bezig is geweest (dakpannen onder het raam losgepeuterd, bijten in het raam, loopt rondjes)

Ik heb de dierenambulance gebeld en ze vertelde me dat ze voor zoiets niet rijden omdat de eigenaar bekend is! ;)

Zojuist ben ik langs alle deuren gegaan, maar niemand is thuis. Opnieuw de dierenambulance gebeld en ze verteld doodleuk dat die kat maar moet wachten tot vanavond.

Heb internet al afgespeurd op een telefoonnummer/naam, maar niets kunnen vinden...

Wat zouden jullie nu doen? Vind het echt heel erg sneu voor zo'n beestje. Er is hier geen ladder in de buurt, dus kan die kat niet eigenhandig eraf halen...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou leuk is anders voor de kat maar hij overleeft het wel.

En ik ben eerlijk geef de ambulance gelijk,. Hij is niet in nood en tot ze thuis komen is het even niet anders.

Kijk of je een plakje worst heb en geef het de kat.

En als de buren thuis komen dat je je zorgen maakte of je hun telefoonnummer mag in verband een volgende keer.

Dus snap je zorgen maar ook dat ze niet komen.

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Uiteraard zal hij het wel overleven. Maar ben vooral verbaasd dat ze niet een diertje even van een dak af kunnen halen. De enige voorwaarde is dat de eigenaar onbekend moet zijn omdat ze dieren meenemen... Vind ik een beetje krom eigenlijk.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    ja daar geef ik ze groot gelijk in eerlijk gezegd. die kat is niet in gevaar ofzo. hij kan alleen niet naar binnen. wat moet de dierenambulance dan doen volgens jou??

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Desnoods laten ze mij het dak op klimmen, als ik maar een ladder krijg, haha. Nee, dat ze hem er even afhalen of zo.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    geen idee wat de kosten zijn zeker van even een diertje van een dak halen? denk niet dat die eigenaar dat graag wil betalen.;)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dier vast op hoogte.

Misschien kun je de brandweer bellen? En ja, dat is ook hun werk voordar ik commentaar krijg.

Ze halen ook vaak katten uit bomen, dus waarom niet van het dak?

Ik vind het trouwens wel zielig voor die kat.....

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Sjee nee dat ze daar niet voor komen is logisch zijn vrijwilligers die echt wel komen als het serieus maar dit is geen nood hoor.
    Ik heb ook 3 katten en een hondje maar vind dit een beetje overdreven sorry...

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is puur een financieel probleem...

En dan moeten ze keuzes maken.
    Waarbij een kat die verder niet gewond is en gewoon een eigenaar heeft.. Minder prioriteit krijgt.
    Niet omdat de dierenambulance er geen zin in heeft of iets dergelijks maar omdat ze leven van donaties en dus gewoon continu geldzorgen hebben over het algemeen.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat zielig.. het heeft misschien geen prioriteit voor ze, maar zo'n beest kan daar toch niet de hele dag in de stress blijven zitten? Ik weet niet wat ik ermee zou doen als zij niet willen helpen :(

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mee je het nu haha die kat kan wel van het dak af volgens t.s alleen hij kan nu even niet naar binnen. Dat overleeft hij wel hoor tot vanavond.
    Ze baasje zal blij zijn als je de brandweer belt denk het echt niet.

Het dier is nog niet in nood en zal het als het goed is ook niet zijn. Einde van de dag zal het vast en zeker goed komen.

Plakje worst op het dak je gooien. Of grond heeft hij wel wat te eten.
    ( Ik vind het tot nu toe nog niet zielig voor de kat hoog uit wat onleuk).

Mijn katten hebben ook wel eens een middagje extra rond gelopen buiten omdat ik niet thuis was of zo. Dat overleven ze echt wel.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou er wel voor betalen als het mijn kat was :)
    Ik moet er niet aan denken dat ik de deur uit ga en 1 van de poezen beklemd/opgesloten/vast zit, door mijn eigen stomme gedrag. Daar mag een ander mij best op afrekenen en ik zou blij zijn dat mijn poes van dak gehaald is; ook al is het een duur grapje (wat ik waarschijnlijk op afbetaling zal moeten gaan betalen omdat ik anders failliet ga :().

Gelukkig is er hier bijna altijd wel iemand thuis (duurt nog langer dan 20 minuten), hebben we een kattenluikje, lopen de katten niet in zeven sloten tegelijk, etc.

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Nee, hij kan er niet af. Via het raam is de enige manier.
    Daarom vind ik het sneu! Hij kan er niet meer af :(

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Geef wat te eten komt vast en zeker wel goed. Zijn ze baasjes er vanavond nog niet word het een ander verhaal. En tot die tijd is het niet leuk maar niet levens bedreigend.

15. Neko85

Neko85 Actief lid

Jun 21, 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Het is zielig voor de kat (en een beetje stom van de baasjes!), maar gelukkig is het vandaag wel mooi weer.

Ik denk dat als er een hoop gedoe is om de kat eraf te halen dit eigenlijk alleen nog meer stres geeft aan het beestje.
    Hij kan daarna immers nog steeds niet zijn huisje in...

16. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Ik vind het vrij logisch dat ze niet komen, punt 1. Is het erg duur om met de ambulance te rijden en ze hebben van de dierenambulanced aar echt geen geld voor.
    Punt 2 is het bedoeld voor dieren die ernstig gewond zijn of in grote nood, dat is de kat niet, hij is hooguit een beetje zielig omdta de baasjes hem buiten hebben gesloten. Punt 3. Juridisch gezien mogen zij niet zonder toestemming oo de grond van iemand anders komen dus ze mogen de kat daar niet weg halen zonder toestemming van de eigenaar, en tja als de eigenaar thuis is om toestemming te geven kan hij ook even raam open doen ;). Vandaar dat de dierenambulance vooral werkt voor dieren waarvan het baasje niet bekend is, want als de baas bekend is moet die toestemming geven voor elke stap die jij doet voor het beest en voor de kosten betalen en tja........... ;)

17. senta

senta Niet meer actief

Nu werkt mijn buurvrouw bij de dierneambulance en in dat soort gevallen wordt sowieso de brandweer gebeld omdat hun dat niet kunnen / mogen doen. Maar de brandweer komt in dit soort gevallen pas na 24-48 uur meen ik. Dan zijn ze toch allang weer thuis?

Tsja het is niet heel erg slim van die mensen misschien even zeggen, wie weet weten ze heel niet dat die kat via het raampje naar buiten gaat?

De dierenambulance leeft inderdaad volledig van giften en donaties en daar moeten ze al behoorlijk wat moeite voor doen, (familie werkt voor de stichting die een groot deel van de bussen beschikbaar stelt en onderhoud) Ik kan mij voorstellen dat ze niet voor alles komen, al doen ze al behoorlijk veel trouwens.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou als je er bij kan even wat eten op het dak gooien.
    Is ook sneu maar daar kan de dierenambulance idd niet voor komen.

Vind het wel lief dat je je zo inzet voor dat beessie

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik geef ze geen ongelijk eerlijk gezegd.. Het is doodnormaal dat ala mensen gaan werken oid en de kat wil naar binnen dat ie dan een paar uur moet wachten.
    Wij hebben jaren katten gehad, als mensen hiervoor de dierenambulance hadden laten komen was ik stom verbaasd en nog amused geweest.

20. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Eigenlijk moet je daar ook de brandweer voor bellen ipv de dierenambulance . Vind het wel heel goed dat je dat doet , veel mensen draaien hier hun hoofd voor om .
    Je kan de brandweer bellen ?

Share This Page