Ben me dood geschrokken!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Brinsa, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Hallo dames,

Zoals me titel al zegt ben ik me dood geschrokken! Kreeg net van de HA alvast de uitslag van de bloedtest voor morgen voor de gynecoloog. Deze was positief op chlamydia antistoffen. Ik sta nog te trillen want ik wist gewoon zeker dat dit totaal niet mogelijk kon zijn. Ook heeft de HA het over een overeenkomst met eerder behandelde infectie terwijl ik nooit ergens voor behandeld ben.

En vooral wat ik me afvraag wat nu? En hoe ga ik dit thuis vertellen.

Hoop dat er meer dames zijn die me wat meer kunnen vertellen

2. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan heel goed zijn dat je dit al veel langer hebt. Je merkt er namelijk doorgaans weinig van. Helaas kun je er onvruchtbaar van worden. En hoe thuis vertellen? Het is een schok voor je en kan je toch, lijkt mij, gewoon vertellen?
    Sterkte!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoe ga je dit thuis vertellen? Gewoon zeggen.. Tenzij je iets op moet biechten..
    Heb je enig idee hoe je dit opgelopen hebt?
    Schrikken is het zeker. Hoop voor je dat t geen schade aangericht heeft.
    Succes!

4. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Ik stuur je even een pb;)

5. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Oei heftig! heb je een andere partner gehad voor je huidige misschien komt het daar van? en anders gewoon het zeggen...

6. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Oei, dat is schrikken. Misschien idd van een andere partner? Ik zou dit in ieder geval wel gewoon bespreekbaar maken met je man, het kan zijn dat jij het van een ex hebt, hem toen leerde kennen en dat je hem dus ook onbedoeld besmet heb. Het lijkt me in ieder geval slim dat hij zich ook laat testen. Heel veel sterkte!

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Heb je de huisarts hiermee geconfronteerd en wat zei deze toen? Lijkt me een beetje raar en zou me dan toch afvragen of er niet iets mis is gegaan.

En qua vertellen. Gewoon vertellen zoals je het hier op het forum hebt gezet. Lijkt me een beetje raar als je man/vriend hier boos om zou worden.

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Zoals mijn voorganger ook zegt, vind ik het vreemd dat iets in het document van de HA dus niet overeenkomt met 'behandelde infecties' die jij nooit gehad hebt.

Dus als ik jou was zou ik toch echt even weer contact opnemen met de HA en dit bespreken. Want mogelijk is iets verwisseld bij hun? Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt is.

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat vreemd dat je niet af weet van je eerdere behandeling van chlamydia. Wist je wel dat je eerder deze infectie had opgelopen? Het lijkt me sterk dat zoiets achter je rug om kan gaan, dus misschien een verwisseling van dossier? Dan is het ook nog maar de vraag of jij degene bent met chlamydia.

En ik zou als ik zo geschrokken was gelijk mijn man bellen. Hier sta je toch raar van te kijken. Het kan ook grote consequenties hebben dus dit lijkt me niet iets om voor je te houden.

Als er iets anders is dat je partner niet weet zou ik dit wel vertellen voordat je zwanger bent. Als je een fout hebt gemaakt kan je de gevolgen daarvan maar beter ondergaan als je samen nog geen kindje hebt. Maar ik weet dus niet of dat aan de hand is. Ik proef alleen zoiets uit jouw bericht omdat je niet weet of je het wel aan je partner kan vertellen.

10. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    O jee wat schrikken! Even een niet zo leuk verhaal maar wil het je toch even meegeven....een vriendin van mij heeft een soortgelijk iets gehad. Bleek achteraf dat haar vriend dus chlamydia had opgelopen bij een scharreltje en daarmee naar de huisarts was geweest. Hij had ook meteen voor haar een preventief kuurtje mee gekregen die hij dus vervolgens gezellig door haar eten heeft geprakt zonder het haar te vertellen....

Zij kwam er dus ook achter tijdens de zwangerschap van de eerste toen ze getest werd en de arts zei dus tegen haar ook van ja u heeft er volgens mijn systeem een kuurtje voor gehad. Dat klopte dus alleen heeft zij dat dus niet geweten...

Het klinkt erg goede tijden slechte tijden maar het gebeurd dus echt. Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is hoor! Maar wilde je toch even informeren over de mogelijkheid

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Zou het niet van je partner of ex partner kunnen komen? Van chlamydia hoef je niets te merken, Ik zou ook nog even contact met de ha opnemen betreffende eerdere infectie

12. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik begrijp dat het allemaal raar klinkt maar voor de duidelijkheid ik ben nooit vreemd gegaan nou durf ik altijd me hand in het vuur te steken voor me partner, maar het is toch vreemd dat er dan nu wat uitkomt. Ik heb nogal een erg dominate partner niks mee totdat je situaties als deze krijgt die niet helemaal te verklaren zijn. Maar aangezien er nogal een raar verhaal vanuit de HA komt wacht ik morgen wel af en hopelijk kan de gynecoloog me vertellen wat ze eerder hebben gevonden en wat nu.

Wel kan ik me herinneren dat 2 jaar geleden me partner een irritatie had down under en toen thuis kwam met 2 pullen . 2 voor mij en 2 voor hem en dat het een onschuldige schimmel was en ik die pillen ook moest slikken van zijn dokter. Wat ik nog weet is dat ik heel ziek ben geworden van die pillen het allemaal uit gekost hebt en hij toen met veel mokken en moeite weer nieuwe pullen is gaan regelen....

13. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Wat heftig zeg! Zou je het niet van je partner hebben gekregen? Als ik jou was, zou ik (indien mogelijk) medische dossier online openen en kijken naar alle testjes/uitslagen etv

ook die van je partner (gezien je laatste reactie)

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Medisch dossier online? Hoe doe je dit?

Wat ik nog tegenkwam op internet is dat wanneer je een luchtweginfectie heb gehad je ook antistoffen voor chlamydia in je bloed kan hebben iemand hier bekend mee?

Aangezien ik 3 jaar geleden met acute bronchitis in het ziekenhuis heb gelegen...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die behandeling voor die infectie was blijkbaar die 2 pillen...
    Hoe lang ben je al samen met je partner? Kan het zijn dat hij het heeft gekregen voordat hij een relatie kreeg met jou? Maar ik denk eerder dat hij vreemd is gegaan en daarom niet wilde vertellen dat hij chlamydia had... Ben je mooi klaar mee als dat zo is :(:x
    Voordeel is wel dat je er dus waarschijnlijk op tijd voor behandeld bent. Maar goed wil je wel een kind met iemand die tegen je gelogen heeft? Tenzij hij echt dacht dat chlamydia een schimmel is ;), maar goed neem aan de dokter het wel over een soa heeft gehad.

Dit heb ik gevonden over de behandeling:

Bij een ‘gewone’ chlamydia infectie bestaat de behandeling vaak uit een kuur met het antibioticum azitromycine. U slikt dan eenmalig 2 tabletten van 500 mg.

Chlamydia behandeling | Dokteronline.com

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Oh meid dat klinkt voor je partner niet goed hoor... Misschien kan hij het verklaren. Ben je niet bang dat je het alleen maar groter maakt door te wachten?

17. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Dat is een online patiëntenportaal, Je kunt je ervoor aanmelden door op de website te registreren medischegegevens punt nl
    hopelijk heb je heir wat aan.

18. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Bedankt voor jullie reacties begin nu toch bang te worden dat me partner niet helemaal eerlijk is geweest. En ik ben iemand die hem echt wil vergeven maar dan moet je het me wel eerlijk vertellen we zijn bijna 6 jaar samen maar zijn een jaartje even uit elkaar geweest en nu weer 3 jaar samen dus ja wat er in die tussentijd is gebeurt... maar als hij gewoon eerlijk is kan ik er wat mee.

Ik hoop dat dat het allemaal niet is en het van de acute bronchitis komt.

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Precies dit. Tijd voor een goed gesprek...

20. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Jaa ik ben bang van wel. Want ik heb ook wel eens een schimmelinfectie gehad en candita maar nooit heeft me partner iets moeten slikken. Ik wacht morgen even af wat de gynecoloog zegt kijken of die infectie waar de dokter het over had misschien toch die acute bronchitis is . Of dat ze zegt dit is echt van een soa afkomstig dan wordt het een pittig avondje morgen.

Deel Deze Pagina