Ben me echt kapot geschrokken!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ananas89, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Pfff.... een héél klein beetje van de schrik bekomen moet ik even mijn verhaal kwijt...

We hebben eind 2011 in de keuken een nieuwe kast laten maken met daarin een inbouw afzuigkap. We hebben een heel oud huis en een oude keuken. We wilden stapsgewijs een keuken op maat laten maken.

In de kast is ook nog kastruimte voor kruiden, zakjes, babyspulletjes heb ik daar op een plank etc.
    Nu hebben we op de kast wat dingen liggen (potje met nootjes, een zak chips, paar kookboeken en een antiek voorraadblik).
    Nu wilde ik vanmorgen wat van de kast pakken.
    Ga wat op mijn voorvoet staan maar pak i.p.v. wat ik wilde pakken de kast zelf vast. Veel druk is er niet op gekomen want ik stond gewoon op de grond. Hoor ik ineens KRAK! Valt ineens die hele kast naar beneden!!:$:$:(:(

In een reflex heb ik die kast tegengehouden maar er vloog me van alles om de oren en dochterlief zat naast me op de grond te spelen :(
    Er viel een pan van het aanrecht vlak naast haar, de fles ketjap manis viel vlak achter haar aan diggelen, kookboeken vielen naast mij neer (en schijnbaar ook 1 op m'n hoofd want ik heb een bult en doet nu flink zeer) allemaal dingen die schoven en vielen en het antieke voorraadblik viel naar beneden, via het hoofd van dochterlief op de grond.
    Ooh wat ben ik me kapot geschrokken!!!
    Wat gaan er dan veel dingen aan je ogen voorbij in een paar seconden tijd!!

Godzijdank begon dochterlief direct te huilen en was het blik leeg. Ik voel tot nu toe echt niks aan dr hoofdje en nadat we samen even heerlijk hebben gebruld en manlief hebben gebeld is ze ook weer snel rustig geworden.

Nadat ik de kast rustig op de kookplaat heb laten zakken en nadat ik dochterlief goed had getroost heb ik, met haar in m'n armen eens naar de kast en muur gekeken.
    Blijkt dat er totaal geen schade aan de muur is, er héél kleine schroeven zijn gebruikt en er géén pluggen of moeren zijn gebruikt!!!:x
    Die kast had elk moment naar beneden kunnen donderen!!!:x:x
    De enige krak die ik gehoord kan hebben is die van de afzuigslang die via de muur naar buiten gaat. Die is gebroken/gescheurd...

Bah wat ben ik geschrokken en boos!! En wat ben ik vooral godzijdank blij dat er niks met dochterlief aan de hand is en ze niet een pan, boek of wat dan ook op dr koppie heeft gekregen! Kan wel weer janken als ik eraan denk!!!:(

Sorry voor het lange verhaal maar moest het echt even kwijt.....

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meid, dat is schrikken zeg!!
    Wie heeft bij jullie dan die kast gemaakt??
    Jullie twee zijn er heel goed van af gekomen! Maar dat realiseer je jezelf ook al goed. Zijn jullie allebei er nu al weer wat rustiger onder?

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    moest eerst wel even lachen om hoe je het verteld, dat alles om je oren vliegt en ook de volgorde en hoe...
    maar dat het alsnog op je hoofd is gekomen en je dochter is zeker niet leuk!!! ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg....zeker met zo´n kleintje ook!

hebben jullie dat kastje laten plaatsen?wat een vaklui dan zeg! je moet er niet aan denken dat die ketjap glasfles op haar hoofd was gestuiterd zeg!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat zal je geschrokken zijn zeg! :$ Gelukkig zijn jullie nog heel..

Maar echt onvoorstelbaar dat een kastje niet met pluggen en schroeven vast zit of op een andere juiste manier bevestigd is! Laten doen? Dan zou ik zeker dat bedrijf bellen.. Je moet er niet aandenken dat het gehele kastje bovenop jou of je dochter terecht was gekomen zeg :x
    (Hier bevestigen we de kapstok van de kids zelfs met pluggen en schroeven omdat die anders mogelijk niet aan de muur blijft hangen en dan gaat het dus om een houten kapstokje waar zo'n 4 jasjes aan hangen. Zou in dit geval misschien niet noodzakelijk zijn, maar liever te vast als te los ;))

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Zo, ik snap dat je geschrokken bent! Het had erger kunnen zijn met jou of je kleine meisje! Gelukkig geen grote verwondingen, maar ik zou vreselijk boos zijn op degenen die de kast geplaatst hebben. Dat ding hangt er dus gewoon pas 2 maanden ;) sterkte en succes met de keuken! En hopelijk dat een nieuwe kast wel goed opgehangen gaat worden.

6. silvermist

silvermist Niet meer actief

kan me goed voorstellen hoe onwijs je geschrokken bent! als die kast opgehangen is door een bedrijf dan zou ik zeker even een hartig woordje met ze spreken hoor, je moet er niet aan denken dat de kast boven op je meisje valt :(:x

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    |Wat een schrik zeg.

Hier mochten de kinderen niet in de keuken als we aan het koken waren.
    Met het afwassen (ach wat kan er gebeuren dachten we) nou tot ik een vleesmes liet vallen en die dus rechtop in de vloer kwam te staan naast mijn (toen nog geen jaar oude) dochter.

Maar een kast die redelijk spontaan van de muur donderd, dat is iets wat je van te voren niet kunt bedenken.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Jeetje! Wat zul je geschrokken zijn zeg! :$ Gelukkig dat je dochter en jij niks hebben!! Als ik dat lees, scheelde dat niet veel!

Ze hebben die kast dus gewoon helemaal verkeerd opgehangen??

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Die kast is gemaakt door een kennis van ons (beste vriend van zwager) die van beroep scheepsbouwer is. Hij heeft zijn eigen bedrijf en maakt voor veel vrienden en kennissen ook dingen voor in woonhuizen.

Ik ben niet bij het ophangen geweest maar zelfs ik zie dat dit nooit had gehouden...

Heb na het bellen van manlief onze beste vriend gebeld, die 1 straat verder werkt, om te vragen of hij me kon helpen (ik kon alleen maar brullen en trillen... en de kast hing nog steeds half op de kookplaat aan de stekker van de afzuigkap) Ook hij zei toen hij binnen kwam direct: Wie heeft dit in godsnaam opgehangen?!:$ Dit had elk moment naar beneden kunnen vallen!

Bah, die prutser komt hier nooit meer in!! En reken maar dat ik nog een hartig woordje met hem te spreken heb... Het was ook niet gratis ofzo!
    Het geld, de kast, afzuigkap, echt alles maakt me geen fluit uit! Maar m'n kleine meis :(
    Ze ligt nu te slapen, ben net nog even bij haar wezen kijken, maar gaat goed met haar gelukkig. (Ze werd makkelijk wakker toen ik haar aaide dus dat zit gelukkig goed:) ) Nog steeds geen bult of wat ook op haar hoofdje dus ik denk dat het bij haar echt meegevallen is gelukkig!

Pfff.... filmpje speelt zich steeds voor m'n ogen weer af!

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Jeetje man! Die gast kan beter iets anders gaan doen dus! Brrr je moet er niet aan denken WAT er had kunnen gebeuren! Kan me goed voorstellen dat je even moest brullen hoor!
    Gelukkig gaat het goed met haar, maar wat een schrik zeg!

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Kan me voorstellen dat er het laatste woord nog niet over gezegd is en nee die zou bij ons ook niets meer mogen maken! Fijn dat je kleine meisje slaapt en nergens last van heeft!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hier is het niet groot, we hebben een woonkamer/keuken combinatie van 24 m2 groot. Gewoon 1 ruimte, dus kan het niet afsluiten... maar normaal speelt ze ook echt niet daar... Altijd bij de bank en de speelgoedkist. Brrr!!

13. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

jeetje dat is idd flink schrikken zeg!
    gelukkig heeft je kleine meisje helemaal niets!!

als ik jou was zou ik eerst ff met een bak thee of koffie gaan bijkomen van de schrik!

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pluk weet je zo heb ik er zelf nog geen een overna gedacht.... pff dan schrik je je ook helemaal wild!!

15. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    oh wat schrikken zeg... zo te horen heeft je afzuigkap de hele tijd de kast gedragen, wat een geluk dat de blik leeg was en ze verder niks op zich heeft gehad..

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Pluk heeft ook zeker wel gelijk hoor. Als ze langs kruipt/schuifelt als ik bezig ben dan denk ik ook wel eens: Is er niks wat eraf kan vallen?

Is lastig hier in huis dat ik niks af kan sluiten.
    Het staat ook te koop, we hebben iets héél anders op het oog.

Ik zit inderdaad op de bank met een groot glas water en de laptop. Kan mijn spanningen botvieren op m'n toetsen hihi.
    Dit is even een goede uitlaatklep. Laat de bende ook lekker de bende. Dat komt straks wel weer.
    Begin ook spierpijn te krijgen in m'n hele lijf en had net last van m'n buik. Ik doe het de rest van de dag rustig aan!

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Nou, dit is dus inderdaad wat ik ook dacht... :(

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hadden wij ook en we hebben er toen een muurtje tussen gezet, eigenlijk omdat we toen (ruim 14 jaar geleden) de hond in de keuken konden opsluiten. Nu is het dus nog zo en als de kinderen groter zijn (en we ook aan een nieuwe vloer toe zijn) maken we het weer als 1 grote ruimte (want hoe je ook went of keert dan lijkt het allemaal ook wat ruimer)

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Als je het niet vertrouwt gewoon je vk bellen he!

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Kom je even een knuffel geven want wat zal jij geschrokken zijn:$
    Doe je ook voorzichtig met je zelf en met de beeb in je buik?

Deel Deze Pagina