Ben me kapot geschrokken.. auto in de slip!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Winterweer is mooi, maar niet als je moet rijden.

Mijn zusje heeft helaas ook ervaring met in een slip raken. Een paar jaar geleden is ze bij het oprijden van een snelweg van een talud afgereden doordat er olie op de weg lag. Gelukkig mankeerde ze zelf niets, maar de auto was van achteren wel kaduuk. En vorige week zondag raakte ze in een slip op de snelweg doordat er plots een een of ander beest (soort hoen) overstak. Ze had een engeltje op haar schouder, want er was verder geen verkeer op de snelweg en ze vloog in de berm precies tussen 2 paaltjes door.

Soms zit ik er over te denken maar een slipcursus te gaan volgen ofzo. Dan weet je tenminste wat je het beste kunt doen als je in een slip raakt.

2. Ik wordt ook helemaal kriebelig van die achterlijke die DENKEN dat ze gewoon kunnen doorrijden met die gladheid. Ik ben zelf geen watje in de auto. Maar jezelf gewoon aanpassen lijkt me niet meer dan normaal. Wij moesten gisteren over een 80 weg en daar lag behoorlijk veel sneeuw. En dan heb je zo'n jonge randdebiel die meent te kunnen inhalen. Gaat allemaal goed, maar als ie 1x moet remmen dan ben je eraan.

Dat die figuren zichzelf doodrijden heb ik echt geen medelijden mee, maar ze nemen zo vaak een ander mee.

En dan inderdaad dat gezin wat om het leven is gekomen, afschuwelijk gewoon. Kan mij niet vertellen dat ze 40km/uur reden. En dat zoontje heeft straks niemand meer omdat papa denkt dat ie wel kan inhalen!

En vrachtwagenchauffeurs denken altijd dat ze die wijsheid in pacht hebben. Die kunnen nog niet eens borden lezen hoe hard je mag, goh wat raar dat er zoveel ongelukken gebeuren met vrachtwagens.....

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Geloof niet dat ts dit als bedoeling had.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Tijd voor winterbandjes. Ben blij dat die van mij er weer om liggen. Zou in Nederland wel goed zijn als ze de wetgeving op dat punt eens aanpassen, net als in Duitsland. Gewoon verplicht goede banden als het glad is.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee, dat is ook zo. ik wilde het voornamelijk van me afschrijven omdat ik zo ontzettend geschrokken was.

en winterbanden ben ik zeker ook een voorstander van, ik dacht dat die verplicht waren maar dat is kennelijk niet zo. wij hebben all seasons banden (leaseauto) en die gaan we zeker vervangen!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    :thumup: kijk zo maken we Nederland weer een stukje veiliger.

Schrijf lekker van je af hoor, want ik weet hoe enorm je er van kan schrikken. Ik ben blij dat ik een slipcursus gedaan heb, al mag ik die na bijan 10 jaar wel weer een keer doen denk ik.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik wilde mijn vriend een slipcursus voor zijn verjaardag doen, die zal ie nu wel iets eerder krijgen ;)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja is echt goed en leuk.

9. Sorry, ik lees het nu terug en komt wel hard over :oops:

Maar ik wordt altijd erg bang van dat soort coureurs, ach ja ben het nu weer kwijt!

Deel Deze Pagina