Ik ken niet de gehele situatie hoor.........maaaaaar: Als jullie 3kinderen hebben blijven jullie altijd in elkaars leven of je dat nu wil of niet en het lijkt mij dat je om wille van de kidz wel je best wil doen om in ieder geval door een deur te kunnen als het de kinderen aan gaat. Of je nu van het houd of niet, helaas voor jou is dat nu op dit moment op de 2de plaats. Het begint met praten met elkaar. Ik weet echt hoe moeilijk dit is hoor........mijn ex (gelukkig geen kidz) heeft me met 5min op straat gezet met mijn katten en belde mijn moeder om te zeggen dat ik weer thuis kwam wonen toen ik voor het eerst een poging deed om mijn relatie te reden. Wel duidelijk dus ik wist wel waar ik aan toe was En werken zal je moeten............als je niet met hem veder wil dan moet je gaan werken. Kan je niet een plan met bv je ouders trekken? Dat hun je gaan helpen? Want je wil dan een huisje voor jezelf met je kindjes maar je wil ook dat je voor je kindjes kan zorgen..... Ook kan je met de instaties gaan praten (daar heb ik geen verstand van maar er zijn meerdere moeder hier wel) kijken wat hun voor je kunnen doen... Heel veel sterkte het lijkt mij, zeker met 3kindjes, niet een beslissing die je zomaar maakt dus ik ga er van uit dat er wel heel wat gebeurt is bij jou in huis! xxx
Was je relatie vóór deze 3 maanden wel redelijk dan? Je kapt je relatie toch niet af omdat het 3 maanden niet lekker gaat? Dat je nu niet meer van hem houdt maakt misschien even niet zoveel uit er zijn belangrijkere dingen. Wil je er niet meer aan werken? Praten met elkaar wat de reden is? Er energie instoppen? Je hebt tenslotte wel 3 kinderen dus ik zou niet over 1 nacht ijs gaan. Maar je bent erg sumier met je informatie dus is het moeilijk je tips te geven. Mijn tip is iig: eerst proberen te praten. Weet wel wat je op je hals haalt als je er alleen voor komt te staan. Zeg niet dat hiet niet kan, ik kon het ook. Maar je moet wel zeker weten dat er geen andere opties meer zijn.
Nou nou zeg... Ze geeft toch aan dat ze het helemaal gehad heeft en niet meer van hem houd? Kinderen of geen kinderen, je moet wel gelukkig zijn. Als jij denkt dat jij gelukkiger bent met je kinderen zonder hem als geliefde, dan moet jij dat leven gaan leiden. Vechten voor een relatie gaat niet als je echt geen toekomst meer ziet met hem. En zeker niet als je niet meer van hem houd. Goed, inderdaad een uitkering aanvragen. Huis zoeken is niet zo makkelijk en gaat niet per direct, misschien kun je nog daar blijven wonen totdat je je eigen huisje hebt gevonden. Je kunt moeilijk met 3 kinderen op straat gaan staan. Ik zou toch iets van een oppas of k.d.v proberen te regelen zodat je zelf wel kunt werken. Leven als een alleenstaande-mama met 3 kindjes is gewoon niet makkelijk.. Ik hoop dat je je dat wel realiseerd. Sterkte er mee.
Waarom geen therapie? Heb je al kids? In dat geval zou ik zeker zeggen dat je het aan je kids wel verplicht bent om ervoor te vechten. En heb je geen kids, dan los je de problemen doorgaans niet op door ervoor weg te lopen... en kom je ze in een volgende relatie gewoon opnieuw tegen.
Je zou toch met hem over je gevoelens moeten praten, hem minimaal een kans moeten geven. Is hij de vader van je kindjes? Zo ja zou ik extra hard mijn best voor de relatie doen. Ik zou echt even serieus met hem gaan zitten om te praten, ook al is hij geen prater dan is dit het moment om wel te gaan praten.
Dat is echt niet waar hoor. Relatietherapie is er juist op gericht om weer terug te vinden wat je zo leuk aan elkaar vond. En om goed met elkaar te leren communiceren, want daar loopt het meestal op mis, op niet goed met elkaar kunnen praten en niet op een goede manier met conflicten om te gaan. Als dat weer lukt, komt meestal de verliefdheid weer terug hoor, zal elke relatietherapeut je vertellen.
Tja moeilijk om met deze beperkte informatie, advies te geven. Mijn eerste gedachtens zijn, vecht ervoor en geef het niet zo snel op ! Iedere relatie kent zijn ups en downs. Maar als je aangeeft dat het voor jou al klaar is, moet je een juiste stappenplan maken. Mede voor de kinderen. Maak goeie afspraken, ga werk zoeken, en praat met hem. Hij is en blijft de vader van je kinderen. Ik wens je veel succes toe !
ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen werken met 3 kleine kinderen. het lijkt me zowiezo handig dat je eerst in staat bent om jezelf (en je kinderen) te onderhouden pffff weer een topic van iemand die niet zelfstandig is
Relatie therapie kost ten eerste enorm veel geld en het werkt alleen als je het zelf ook wil. Uit relatie therapie blijkt ook uiteindelijk vaak uit dat een scheiding de enige mogelijkheid is. En dat heeft een relatie therapeut mij zelf verteld. wij hebben toendertijd ook nagedacht over een therapeut namelijk en contact opgenomen. Zij zei dat we het wel echt moeten willen en echt bereid moeten zijn er voor te vechten. En TS wilt dat niet. Maar dat even terzijde, ze geeft duidelijk aan dat het voor haar helemaal klaar is. Ze wil geen toekomst met hem, punt. Het is jammer dat ze geen gedetailleerde informatie geeft wat er aan de hand is, maar ze is wel duidelijk toch? Waarom dan allemaal vertellen dat ze er voor moet vechten.. vind het een beetje raar eerlijk gezegd.
Niet in het basispakket in iedergeval. Ons zou het 800,- kosten. Is je relatie weer goed, zit je in de schulden haha. Nee, relatie therapie. Zou ik pas echt doen als je er echt voor wilt vechten maar je daar echt professionele hulp bij nodig hebt. Eerst proberen om er samen uit te komen. Maar aangezien ze dat al niet wilt....
misschien niet onzelfstandig, maar als je niet werkt en geen uitkering hebt is dat niet zo'n gemakkelijk uitgangspunt om op te stappen. Ik vind als je samen 3 kleine kinderen hebt dat je zowieso alles geprobeerd moet hebben voor je zo'n beslissing neemt
mee eens, juist omdat er kinderen zijn vind ik dat je het in ieder geval moet proberen en niet eenzijdig beslissen dat je het zat bent en wilt vertrekken ...
Daar ben ik het wel mee eens. Maargoed, ik ging er even van uit dat dat ook het geval was en dat het geen impulsieve beslissing is.
TS geeft weinig informatie maar met de informatie die ze geeft -4 jaar relatie -In 4 jaar tijd 3 kinderen -3Mnd ruzie/gaat het niet goed. De kinderen kunnen dus nooit ouder dan 4 zijn. Sorry hoor ik begrijp dit nooit zo,je zet 3 kinderen op de wereld het gaat 3mnd niet lekker en je besluit maar op te willen stappen zonder iets te willen proberen om je relatie te redden. Als het echt niet gaat dan gaat het niet meer maar om zo snel op te geven.Een relatie is niet altijd leuk en gezellig,niemand leeft 30 jaar met elkaar zonder downs,dat hoort bij het leven.Ik heb medelijden met de kinderen,echt waar... Als je besluit weg te gaan zorg dan iig dat je een baan hebt/krijgt,zeker als ze naar school gaan zodat je een goed voorbeeld geeft aan je kids.
Naja nogmaals, wel jammer dat ze daar geen informatie over geeft inderdaad.. Want 3 maanden.. Tja wat kan er allemaal gebeurd zijn in 3 maanden... Als hij zou zijn vreemd gegaan en je daar nu 3 maanden gigantische strijd om hebt, tja... Als mijn man zou vreemd gaan kan hij direct z'n spullen pakken. Ik ben heel vergevingsgezind, maar vreemdgaan = bye bye. Maargoed het lijkt mij dat na een relatie van 4 jaar je niet na 3 maanden onenigheid je meteen de handdoek in de ring gooit. Daar ging/ga ik dus ook even van uit, dat er meer speelt dan dat.
Dat weten we dus idd,maar met de informatie die we nu hebben krijg ik een beetje het gevoel dat ze dus wel makkelijk de handoek in de ring gooit. En ook al zou hij vreemd zijn gegaan,wat een drama is voor de partner begrijp me niet verkeerd,ze hebben wel 3 kinderen samen dus van elkaar afkomen doen ze toch niet. Ik ben daar heel stellig in,als je samen kinderen op de wereld zet zul je die ook samen moeten opvoeden,samen in een huis waar je er samen voor zorgt dat het veilig en liefdevol is. De enige reden om gelijk op te stappen zou voor mij (wat voor vorm dan ook) mishandeling zijn.