Pfff, ben me net rotgeschrokken. Onze dochter heef teen gruwelijke hekel aan neusje afvegen maar ja, als de snottebel bijna tot haar kinnetje hangt haal ik hem toch echt weg.... Nou ik pas dus een doekje en veeg haar neusje schoon.... Hierdoor raakte ze zo overstuur dus ik pakte haar op om rustig te krijgen maar toen hoorde ik haar niet meer, na ongeveer 10 seconden gooide ze haar hoofd achterover en zag ik dat ze helemaal rood/paars was in haar gezicht Daarna draaide haar oogjes weg en viel ze weg voor een paar tellen, ze kwam daarna vrij rustig maar geschrokken weer bij. Ze trok toen wat witjes weg en was gelijk moe. Nu ligt ze dus even te slapen maar jeetje wat ben ik geschrokken zeg Heb iets gelezen over Breath Holding Spells maar zou dit het kunnen zijn?? Ze is vaker oveerstuur geweest maar nog nooit weggezakt hierdoor....
Nee ze heeft geen koorts is alleen wat verkouden. Ze was echt boos omdat ik haar neusje schoonmaakte, daar wordt ze iedere keer flink boos om maar deze keer dus extreem
Ja, hier ook ´zo een´ Inderdaad de eerste keer even schrikken maar als je weet dat er verder niks aan de hand is niet zo eng meer. 2 weken terug deed dochterlief het omdat ze iets niet mocht, ze wilde een appelflap van tafel pakken dus ik leg hem weg noouuu ze ontplofte!
Er zijn kindjes die bewust of onbewust hun adem inhouden bij extreme boosheid... Ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent! Wat je in het vervolg kan doen om wegvallen agv ademnood te voorkomen is om haar tijdens de boze bui en het adem inhouden in het gezicht te blazen, hier schrikken ze van en een automatische reflex van het brein is om dan naar lucht te happen... Hierdoor wordt de adempauze doorbroken en krijg je geen enge toestanden... Niet bang zijn voor epilepsie in dit geval, dit gebeurt bij veel meer kinderen (ben kinderverpleegkundige) maar als je je zorgen maakt of het gebeurt vaker (en ook zonder boze bui) even langs de huisarts gaan... Het kan inderdaad duiden op breath holding spells als dit regelmatig voorkomt...
Nee aan epilepsie denk ik niet gelijk, heb al eens eerder over BHS gelezen en vandaar dat ik als eerste daaraan dacht omdat het echt vanuit boosheid kwam. Heb op youtube eventjes gekeken en het 1e filmpje wat je krijgt als je breath holding spells intikt dat is precies hoe mijn meisje het vanmiddag had, alleen ik had haar vast en ze gooide haar hoofdje naar achteren vlak voor ze wegviel.
Ja zeg dat wel.... Tijdens het aanvalletje bleef ik heel rustig maar daarna kwam de schrik pas bij mij
Volgens onze kinderarts komen er regelmatig kindjes op de 1e hulp binnen die dat dus ook doen, maar zolang het niet te lang duurt en het niet heel vaak gebeurt, kan het geen kwaad. Mijn zus deed het als baby ook regelmatig en mijn nichtje raakte laatst ook even knock out tijdens een driftbui... Temperamentvol noemt mijn moeder dat haha! Blazen of een koud washandje op het gezicht helpt eigenlijk altijd.
Bah wat schrikken. Esmée heeft 't Gelukkig nog nooit zo erg gehad maar blijft er wel lang in hangen. Maar je mag Juist NIET blazen.. Waarom precies Weet ik niet meer maar zei onze HA
Joh, dat is heftig zeg! Lijkt me doodeng om mee te maken... Knap van je dat je rustig bleef! Zou het goed in de gaten houden en bij twijfel even de HA bellen.
Ja dat zijn breath holding spells. Ik deed het als kind en mijn oudste ook. Niet van schrikken, kan geen kwaad. Even blazen inderdaad en dan is het weer over.
Het dochtertje van mijn vriendin heeft dit ook. is heel eng. het heet breath holding spell. is heel naar maar niet gevaarlijk. wel uitsluiten dat het niks anders kan zijn. sterkte
Wat heftig Vlinder3! Schrikken zeg!! Mijn dochtertje kan in een driftbui ook héél lang haar adem inhouden, gelukkig nog nooit weggevallen zoals jou dochterje, maar ben bang dat dat nog wel eens gaat gebeuren..
Is heel normaal, sommige kindjes worden zo overmand door emotie dat ze 'vergeten' adem te halen in hun woede... Mij is uitgelegd door de kinderarts dat het geen kwaad kan, zodra ze duf worden doordat ze hun adem inhouden nemen de reflexen het over en is dat altijd naar adem happen... Als je in het gezicht blaast nemen ze altijd een hap lucht... Wel is me geleerd om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden.. Hou je kindje gewoon dicht tegen je aan zodat hij zich niet kan bezeren... en ga daarna gewoon weer verder... meestal zijn ze daarna ook echt ff uitgeteld dat kost flink veel inspanning.. Mijn zoontje heeft het gedaan tot hij 4 werd en toen daarna nooit meer... Het is eng maar niks om je zorgen over te maken..
Vlinder, wat goed dat je rustig bent gebleven! En NATUURLIJK spuit daarna de adrenaline je oren uit.... Echt complimenten hoor, je hebt het heel goed aangepakt. Ennuh... dat blazen in het gezichtje is een goede tip. Deed ik hier ook toen Fee nog heel klein was en vanwege reflux er soms "in" bleef... Wat ook werk is haar vastpakken en dan héélbsnelbnaar beneden bewegen met haar. Dus soort van vallen maar dan heb je haar nog vast. Door de valbeweging krijgt ze een schrikreactie en ademt ze diep in....
Ik heb het filmpje gekeken en ik dacht inderdaad ook "Wanneer gaat ze nou blazen??" Nooit geweten dat dit die breath holding spells zijn en dat ze wegvallen als je niet blaast. Gelukkig dat het geen epilepsie is .
Das dan wel even schrikken he.. Maar ide als het niet te lang duurd en te vaak kan het geen kwaad. Blazen werkt dan wel