Zoals de titel al zegt mijn zoontje past bijna niet meer in zijn wagenbak. Wij hebben een mutsy 4rider single spoke (zoiets) en we zijn er heel blij mee. Alleen nu is M. nog geen 5 maanden en als ik hem boven in de bak leg dan raakt hij als hij zijn beentjes strekt gewoon al de onderkant van de bak. Ik heb er verder niks in liggen en kan niks doen om meer ruimte te krijgen in de wagen. Wat moet ik nu? Hij kan nog niet zelf zitten en het ziet er niet na uit dat hij dit heel snel wel kan. Kan ik hem in de wandelwagen inzet gebruiken van de mutsy en dan helemaal plat liggen? Ik begreep dat de wandelwagen inzet ook naar je toe kan zodat hij me wel kan zien. Is dat een idee? Of is die daar echt nog te jong voor? Iemand tips of ideeën? Ik hoor het graag!
mirthe lag met 5 maanden ook al in de wandelwagen inzet. Deze kan vrijwel helemaal plat. Dus dat zou ik gewoon proberen
idd gewoon plat leggen en na je toe. Mannetje lag hier met 5 wnd ook al in de wagenzit. Je kan hem ook 1 standje omhoog doen kunnen ze nog iets zien maar liggen ze nog vrij plat. Even afwisselen, plat en beetje zit.
Heb het bij mijn zoontje tot bijna 6maanden gered, ik vond de wandelwagen inzet niet fijn, heb nu de quinny buzz extra (of zoiets) en die is super. Hij ligt nu naar mij toe, heeft 2 standen, plat en net niet recht op. Als hij nog wat groter is kan hij andersom en heeft het 3standen. Als het niet meer past dan past het niet meer!
Ik zou hem laten liggen zolang hij er niet zo'n probleem van maakt. Onze dochter paste ook niet meer zo goed, maar ging met wat opgetrokken beentjes liggen. Pas toen ze zich aan de rand omhoog ging trekken zijn we over gegaan op de wandelwageninzet.
Ik zou gewoon een keer de wandelinzet erop zetten en kijken hoe het past..en ik weet niet hoevaak je de kinderwagen nu gebruikt? Als je hem in de ligstand gebruikt hoe zitten de benen dan? Ik heb een bugaboo,die heeft een grote bak..maar toch met dik 6maanden over gaan naar de wandelinzet..
Kindjes liggen bijna nooit helemaal gestrekt. En als ze dat doen, is het maar even. Ik zou je zoon gewoon lekker in de kinderwagenbak laten als hij daar zelf geen probleem van maakt. Hier zoon tot 8 maanden in de bak gelaten. Hadden gelukkig een wat grotere bak én meneer sliep toch altijd met opgetrokken beentjes.
Baby's kunnen het ook fijn vinden om "geborgen" te liggen hoewel het er voor ons onaangenaam uitziet, maar in de baarmoeder lagen ze ook opgekruld dus zolang je kind er geen probleem van maakt, hoef jij dat ook niet te doen.
Als hij zn beentjes strekt, raakt hij de rand, dus dan kan hij er toch nog lekker in liggen met opgetrokken beentjes? Zolang hij 't zelf prima vind kan je het zo nog een paar weekjes rekken hoor!
met de laatste 2-3 eens. lekker met opgetrokken beentjes laten liggen. het ziet er voor ons uit alsof het te krap is maar dat is dus niet zo. die kleintjes liggen vaak automatisch al met hun beentjes opgetrokken. is een natuurlijke houding en vinden ze helemaal niet erg. zou hem dus zo lang mogelijk in de wandelwagenbak laten. als hij gestrekt de rand kan raken dan heeft hij duidelijk genoeg ruimte.
mijn meisje is met 4 maanden al overgegaan. Lag toen ook al helemaal klem,maar ze is ontzettend lang met haar 71 cm. Gewoon doen
Als je kind het echt niet meer leuk vindt, inderdaad overgaan. Maar een krappe omgeving voelt veilig en beschermt tegen prikkels als je kindje daar last van heeft.
Zolang hij er zelf geen punt van maakt, zou ik hem lekker in de bak laten liggen zolang het kan... Hier gingen we met 7 maanden over naar de wandelwageninzet.
Hier met een maand of zes helaas overgegaan. We hadden wel een grote bak hoor, maar hij lag altijd met zijn beentje opgetrokken dus ik denk dat hij het geen probleem had gevonden om er langer in te liggen. Maar hij trok zich op aan de rand dus ik moest wel, doodeng vond ik dat. Zolang het nog veilig is en je kindje het nog fijn vindt zou ik het zo laten. Mocht dit veranderen kan je de wagen plat leggen(niet halfplat, dit is echt niet goed voor het ruggetje en moet je zo min mogelijk doen voor ze zelf kunnen zitten) met de kinderwageninzet naar je toe. Ook prima hoor, maar omdat ze nog los kunnen liggen in de wagenbak is dit echt lekkerder voor ze en voor het ruggetje. Het is ook veel lekkerder met dit weer, hij ligt niet vast op een warme wageninzet maar op een lekker luchtig matrasje! Heerlijk..
Ik zou voorlopig nog lekker de wandelwagenbak blijven gebruiken, je kindje is nog wel erg klein om over te gaan op de wandelwageninzet.. Hier heeft zoon tot en met 7 maanden in de bak gelegen.
Als je bak groot genoeg is. Wanneer kun je dan uit de bak gaan in over gaan? Moeten ze dan kunnen zitten? We hebben een grote bak, en was zomaar een vraag.
Tja als je kindje niet meer past dan past het niet,mijn bak was nog geen 68 cm en mijn meisje past er met haar 71 cm en haar 5 maanden toch echt niet meer in Sommige vinden het te vroeg,maar mensen schatten haar wel bijna allemaal al 8 maanden dus kan je nagaan dat het gewoon idd niet meer past. Als je een kleine wagenbak heb net als ik(x adventure) dan is hij/zij er gewoon eerder uit. Ik kon haar er zelfs met opgetrokken beentjes niet in laten leggen,want ze drukte zich zo klem dat haar nekje helemaal dubbel opzij lag Dan is voor mij de keus makkelijk Ze ligt super in haar wagen hoor
Hier past ze nog wel maar madame wil het niet meer (vast niet intressant genoeg) Dus nu het zitje erop op stand 1 kan ze toch nog een beetje kijken
Wij hebben ook een mutsy, dezelfde als TS. Onze dochter heeft er tot 6 maanden ongeveer in gelegen, terwijl ze best lang is. Tot die tijd lag ze er prima in, uiteindelijk overgegaan omdat ze meer wilde zien en omdat ze met haar benen buitenboord ging hangen. De buggy inzet is trouwens prima met een baby van 6 maanden, hij kan niet helemaal plat maar dat was hier geen probleem.