vitamine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liza, 22 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza

    liza Lid

    11 okt 2005
    16
    0
    0
    Haarlem
    hi dames ik slik nu al een tijdje foliumzuur en wou vragen of jullie ook vitamine pillen namen.
    kan dat geen kwaad????
    ik eet niet veel fruit dus lijkt het mij beter!!!
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Er zijn speciale vitamine tabletten voor zwangere vrouwen, gravitamon is er een van!
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hai Liza,

    Net als jij slik ik (natuurlijk) ook foliumzuur. Af en toe neem ik vitamine C pilletjes ter aanvulling, maar ik eet elke dag netjes best veel fruit; 2 sinaasappels, mandarijn en/of banaan en vrijwel dagelijks verse groente. Ben je niet zo'n fruiteter? Je zou kunnen proberen erop te letten; er is vast fruit wat je wel lekker vind en daarnaast doe je het voor een goed doel! Ik voel me goed als ik elke dag fruit eet, en nu zeker! Volgens mij kan het niet kwaad vitamines in te nemen, maar je moet van vitamine A niet te veel binnenkrijgen; die is niet goed voor het kindje.
    Succes!
    Liefs,
    Lise
     
  4. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Gravitamon is een pil speciaal voor zwangere vrouwen en zit ten alle vitamines in. Je kunt ook andere merken slikken als je maar oplet dat het speciaal voor zwangeren is of mensen die zwanger willen worden. Daar zit namelijk geen vit. A in en die zit in andere voedingssuplementen wel.
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je gezond eet hoef je helemaal geen vit suplementen exstra te slikken
    gewoon je dagelijkse fruit en groente en portie buitenlucht is genoeg

    succes (ik heb nooit iets exstra's gebruikt zelfs geen folium )

    gr debbie
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik gebruik de voedings suplementen van kruidvat.
    net zo goed, maar veel goedkoper
     
  7. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Ook ik gebruik een mulitvitamine voor zwangere vrouwen (fem natal van Davitamon) en dat heb ik bij de vorige 2 zwangerschappen niet gedaan. Toen was ik echt de hele zwangerschap moe en futloos, nu heb ik veel meer energie en kan ik het beter aan, ik blijf ze zeker slikken tot het einde van mijn zwangerschap.

    Groetjes Sas.
     

Deel Deze Pagina