"Ziek" thuis

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daphne, May 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik blijf maar spugen :) Twee dagen is het goed gegaan. Nu ben ik vanochtend gaan werken en om 10.00 vanochtend kwam alles er al weer uit. Heb maar contact opgenomen met de bedrijfsarts en zij belt me vanmiddag terug. Mijn ouders hadden het idee opgevat om halve dagen te gaan werken, maar goed, anderhalf uur is dus al niet te doen. Baal er wel van, maar mijn kleintje gaat toch voor.

2. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Ik kan me goed voorstellen dat je nu lekker thuis blijft meid!
    De kleine gaat nu toch voor!
    Misschien dat je samen met de bedrijfsarts wat kan afspreken over aangepaste werktijden...de werkgever krijgt een vergoeding van de overheid wanneer een medewerker ziek is ivm zwangerschap

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje wat vervelend dat je blijft overgeven!!!
    Ik klaagde al bij 1x overgeven door de zwangerschap :oops:
    Dat is niks vergeleken bij jou!

Groot gelijk dat je het even rustiger aan gaat doen hoor meid!!!
    De kleine is nu ook erg belangrijk en eerst weer opknappen en dan komt de rest wel!
    Doe kalm aan meid en hopelijk ben je snel van die beroerdheid af!!

Liefs!!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij hetzelfde verhaal. K zit al twee weken thuis en ik baal ervan. Natuurlijk gaat t kindje voor, maar als je al zo snel ziek moet melden ivm je zwangerschap, voelt het toch niet echt goed tegenover mijn werk. Maar ja, ze moeten maar begrijpen dat het niet anders kan. Bij mij is het overigens nu beter, ga morgen weer aan het werk.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt als ik met mn eerste zwangerschap. Door al dat gespuch in heel de zwangerschap maar 3 kilo aangekomen. Heb in die tijd van VK gewisseld omdat de eerste gewoon erg slecht was (hoorde ik later ook van anderen die wel bij dr gebleven waren) dus was laat met dat te vertellen tegen mn VK. En die heeft me toen iets voor geschreven wat ik telkens voor t eten in moest nemen. Toen is het beter gegaan. Waar ik voorheen nog elke maaltijd bove de pot eindigde (en soms tussendoor ook) gebeurde dat toen nog maar 1 keer in de week ofzo.
    Maar vraag me niet wat t was want dat is al weer 10 jaar geleden! (ik word oud...:()

6. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    gewoon rustig aan doen indd!!!
    ik ben op een gegeven moment ook ziek thuis gebleven ivm de misselijkheid! dus weet hoe je je voelt, het is geen pretje. Maar gelukkig duurt het maar maximaal 9 maanden ;)

sterkte!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Inderdaad Senna, het gaat weer over, al is het na 9 maanden :)

Als ik rustig aan doe kan ik mijn eten gelukkig wel binnen houden hoor. Maar rustig aan houd echt in op de bank zitten en een beetje tv kijken. Als ik ga werken komt het er dus meteen weer uit. En na volgende week pas ik wel op, want ik heb drie verschillende zetpillen gehad, waarvan de laatste pas werkte. En als ik niet stopte met spugen, moest ik in het donker gaan liggen, zonder tv, zonder boek, zonder visite. Nou, daar zit je ook niet op te wachten.

Ben benieuwd wat de bedrijfsarts zo gaat zeggen.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb inmiddels gesproken met de Arbo-arts en ik mag zeker 2-3 weken thuis blijven. Ze gaat een rapport schrijven naar mijn werkgever, zodat zij geld krijgen van het UWV. Dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.

9. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Oke en nu maar rustig blijven..
    beterschap meis :)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zit dan thuis ivm onveilig werk en daardoor in de ziektewet zit. Ben er wel blij mee de miselijkheid begind 's avonds om ongeveer 1900 en eindigd de volgende dag om 1200.
    Mijn werkgever heeft me hierdoor ook nog geen aangepast werk laten doen. Hij vind dat ik van me paar uur niet misselijk moet genieten ipv werken.

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Daphne !

Dat is fijn dat het goed geregeld is. Een hele geruststelling kan ik me zo voorstellen ! Meestal is het na de eerste drie maanden afgelopen met misselijk zijn en moeheid. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is !

Mooie naam heb je trouwens, die staat ook op ons lijstje als het een meisje wordt (samen met 2 andere namen, we moeten nog een keuze maken) !

Sterkte !

Groetjes,
    Nikki F

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik heb vorige week ook contact opgenomen met de ARBO, ik werk full-time en het begint nu echt zwaar te worden. Zodra ik thuis kom van het werk weet ik niet hoe snel ik op de bank moet kruipen omdat ik zo moe ben. Verder hou ik sinds een week of anderhalf vocht vast in mijn benen en die worden dus dik, moe en beginnen ook te tintelen, niet echt fijn. Daarnaast heb ik nog eens last van de aanhechtigen van mijn spieren, pezen en gewrichten (voornamelijk de bovenkant van mijn handen). Ben hier ook voor bij de huisarst geweest en die raadde mij aan om een polsbeschermer aan te doen. Ik moet zeggen dat het wel iets van verlichting geeft, maar de pijnscheuten blijven helaas. Ik kan moeilijk de hele tijd met mijn armen over elkaar blijven zitten toch!! Als het goed is weet ik morgen hoe de ARBO-arts hierover denkt. Mijn leidinggevende heeft mij aangegeven dat het mogelijk is om halve dagen te gaan werken. Ik hoor het morgen wel!

Ben wel nog steeds erg blij met mijn zwangerschap en dat kleintje wat in mijn buik groeit!!

Heel veel liefs voor iedereen....... ;)

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Nu ik het zo nog eens terug lees, is het wel een klaagzang geworden, was niet echt de bedoeling...........

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb een weekkalender,
    maar daar staat nu op, 2900 gram
    en 45 cm lang, nu lijkt me het gewicht wel goed, maar de lengte is gemiddeld bij de geboorte toch ook zo'n 50cm,
    groeit het in die paar weken nu nog 5cm????

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    sorry wou een nieuw bericht plaatsen,
    heb het verkeerd gezet.
    dom dom.

16. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Zit nu voor 2 uur per dag in de ziektewet en ik moet zeggen dat het me erg bevalt. Zodra ik thuis kom, ga ik eerst het hondje uitlaten en dan lekker een tukje doen. Zodra mijn vriendje dan thuis is uit zijn werk ben ik weer wakker en dan ben ik ook een stuk gezelliger voor hem ;)

Over mijn pols en het vocht vasthouden kan ik nog weinig verschil melden. Hopelijk gaat dat binnenkort een stuk beter.

Liefs,
    Qwizzle.

Share This Page