Ben me vannacht dood geschrokken !

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey meiden,

@Ecosa: Heb het geprobeerd en het werkt wel een beetje maar nog niet echt .. Maar komt ook miss omdat ik me zelf nu ff zo lamlendig voel .. Hou niets binnen :(

Manlief ligt ff te tukkelen, die moet vanavond weer werken .. Ik ga zo maar ff met kyano op de bank hangen, miss valt hij ook wel ff in slaap .. ben kapot :(

2. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    verdomme wat eng zeg.. wel even de huisarts bellen want je kan infectie aan de longen krijgen als er kots is binnengekomen..

vast iets verkeerd gegeten ??? of ziek ?

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat is echt schrikken gelukkig heb je goed gehandeld. Ik zou het wel even laten weten bij de huisarts want zoals anderen misschien al gezegd hebben hier kun je longontsteking van krijgen!

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pfoe.. schrok echt ff toen ik je bericht las !
    gelukkig is alles goed afgelopen !!! indd misschien ff de doc bellen voor je mannetje om te chekke ..

pff wat heb jij goed gehandeld.. weet ook niet hoor wat ik zou doen in zown situatie ..

goed gedaan :)

beterschap ! x

5. chantal1984

Hey meiden, we zijn er denk ik achter waar het van komt althans dat denken we .. We hebben alles naast elkaar gelegd wat we beide hebben gegeten of gedronken en we kwamen uit bij een pakje mini stroopwafels die in de aanbieding waren bij de plus markt, we hebben namelijk de avond voor dat dit allemaal gebeurde een paar van die stroop wafels op ..

Serieus ben gisteren de hele dag ziek geweest, heb de hele dag gekotst en kon werkelijk niets binnen houden, zowel aan de boven kant als aan de onderkant, had het koud terwijl het 25 graden in huis was, ik had een dik vest aan, badjas en dubbele sokken, voelde me zo ziek zwak en misselijk, manlief is eerder thuis gekomen van zijn werk want die storte bijna in, ben lekker vroeg naar bed gegaan.. Voel me nu weer wat beter en hou gelukkig alles binnen .. maar durf nog niet echt gekke dingen te eten en heb ook nog niet veel gegeten ..

Maar we gaan vanavond beide nog zo'n stroopwafel eten en kijken of we weer zo ziek worden want dan klaag ik die supermarkt aan, worden we niet ziek dan houden we het maar op pure toeval ..

Manlief heeft idd ff bij de dokter zijn longen laten beluisteren en de dokter kon niets vreemds horen, hij moet volgende week weer terug voor controle .. Wel heeft hij enorme last van zijn ribben, maar dat komt denk ik door dat gekke geadem van die nacht ...

Denk laat het ff weten ;) ...

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed dat je even bij de ha bent geweest. Er bestaat een risico op chemische longontsteking! Je hebt goed gehandeld hoor! Oranje Kruis (je weet wel, die van de EHBO) zegt: aanmoedigen om het zelf los te hoesten, dan kloppen tussen de schouderbladen (beetje schuin omhoog) en als dat allemaal niet heeft geholpen idd heimlich. Als de ander erg groot is kun je proberen hem op een stoel te zetten en je knie tegen de rugleuning te zetten.

Wat een vreselijk enge ervaring! Hier zul je misschien nog wel eens van wakker schrikken.

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje! Wat een eng verhaal!!!
    Gelukkig is alles goed gekomen :)

Mijn mannetje heeft me ook zo eens doen schrikken! We waren biefstuk aan het eten (dat lust hij erg graag) en hij nam een te groot stuk in zijn mond en toen hij wilde slikken, bleef het in zijn keel steken!!! Heb toen ook keihard op zijn rug zitten kloppen en gelukkig schoot het er weer uit :)

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Chantal, goed dat je bij de HA bent geweest!

Een 2jarig kindje uit mijn ouderlijk dorp is bij Kerstmis "gestikt" in zijn chocomelk en toen is er beschadiging aan de longen gekomen... hij is nog naar Leuven gebracht, maar de dag erna overleden :(

9. chantal1984

Jeet dat is ook heftig zeg .. het idee alleen al ... :(

10. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Kan best goed een buikgriepje zijn hoor, mijn vriend en ik hebben het ook een keer gehad. Ik moest ineens 's avonds heel erg spugen en toen was het weer voorbij. Dezelfde nacht moest mijn vriend ook 3x zijn bed uit, volgende dag was het bij hem voorbij.

Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent, sterkte!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb ik tijdje terug nog met mn oudste gehad. Die vertikt t altijd om zn vlees in normale porties te snijden en schrokt het naar binnen. Al paar keer gewaarschuwt dat dat mis kon gaan en gezegd datie gewoon moet snijden (gelukkig issie niet eigenwijs ;))
    En toen deed hij t weer een keer en jawel hoor...hij werd wit...blauw en...toen heb ik idd ook zo op zn rug geklopt en dat hielp niet echt dus maar heimlich gedaan! Man en andere zoontje in paniek, dochter huilen...pffff...
    Maar het kwam er gelukkig uit.
    Denk je datie nu geleert heeft dit niet meer te doen? neuh....:x

Dat kindje van 2 god wat verschrikkelijk zeg! :(

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    #32 Kimmeding, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    Jeetje meid wat zal jij geschrokken zijn.
    Wat een enorme engel heeft jou vriend op zijn schouder gehad zeg.

Als het nou met je kind gebeurd dat er iets in zijn keel blijft steken hou hem/haar dan als het je nog lukt schuin met het hoofd naar beneden.
    En niet kloppen op de rug maar met een vlakke hand met een doffe klap tussen de schouderbladen slaan.
    Je hand moet dan tussen de schouderbladen iets omhoog richting hoofd gaan.

Heb vorige week BHV gehad

13. chantal1984

Ik zou er niet aan moeten denken dat het met die kleine gebeurd .. zou me geen raad weten :(

Deel Deze Pagina