Klopt het dat olie smeren kan helpen tegen doorscheuren?

Discussion in 'Zwangerschap' started by fredje8, Jan 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    Goedenavond,
    Heb net het boekje van Daphne Deckers uit, klopt het dat als je vanaf ongeveer 34/36 weken als je drie keer per week je zelf insmeert met olie tussen je anus en vagina dat je het dan soepel maakt en dat je daarmee doorscheuren kunt voorkomen?
    Zo ja, welke olie kun je dan het beste gebruiken?
    Wat een vragen weer he, maar het eind komt in zicht en begin er toch steeds meer aan te denken.
    Alvast bedankt!

liefs fredje

2. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    mijn verloskundige begon hier toevallig vorige keer over. Het schijnt iets nieuws te zijn, dus ze kon me nog niet vertellen of het bij iedereen werkt en of het echt heel betrouwbaar is, maar ze wilde het iig delen. Die olie heet pereneum (schrijf je dat zo?) olie. Met die olie masseer je het gebied tussen vagina en anus. Ze raadde die van Weleda aan. Ws kan het met elke soort olie, werd mij verteld, alleen bij die van Weleda schijnt een uitgebreidde gebruisaanwijzing te zitten hoe je het precies moet gebruiken. Heb het zelf (nog) niet geprobeerd, dus kan je er verder ook niets over vertellen.

Succes.

Groetjes Anita

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb dit inderdaad ook eerder gehoord! Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar baadt het niet, dan schaadt het niet! ;)

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Hey Meiden,

Ik las net dit topic, en ik heb inderdaad ook vanaf week 35 de weleda perineum olie gebruikt met als resultaat niks inscheuren alleen haarscheurtjes maar dat is bijna nooit te voorkomen!
    Dus meiden kopen dat spul!

liefs, misspuma

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Is deze olie overal te koop?

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Ik heb hem bij de Etos gekocht, maar ik denk wel dat je die bij de meeste drogisterijen kunt kopen hoor!

liefs, misspuma

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het lijkt mij niet logisch. Het gaat erom dat als het babyhoofdje door het bekken moet de huid aan de binnenkant als eerste uitgerekt wordt en pas bij grote druk de huid aan de buitenkant ( tussen anus en vagina). En de olie dringt echt niet door tot aan de binnenkant. Natuurlijk is het voor de huid altijd lekker als hij soepel is maarja.... Als je heftige persweeen hebt kan je dat echt niet voorkomen m.i. Neemt niet weg dat het smeren lekker is voor de bovenste huidlaag.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb dat spul nooit gebruikt en bij alle 4 nooit ingescheurd, dus tja al had ik het welgebruikt is het altijd favragen of het nou daardoor komt of niet, ik persoonlijk vind het twijfelachtig of het echt werkt. Als je goed de aanwijzingen van je verloskundige opvolt bij het persen kan je het in de meeste gevallen voorkomen denk ik.

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    thanx, ik ga morgen het dus halen he!
    Baadt het niet dan schaadt het niet.
    liefs fredje

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd als je inscheur dan is dit meestalaan de binne zijde van je vagina :(

en daar is geen olie tegen opgewassen lijkt mij
    net zoals dat goed smeren striae tegengaat

helaaaaaaas bakerpraatje :)

11. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    http://www.weleda.nl/index.php?id=219#

hier een linkje dames...
    en of het werkt, net nog bij een bijeekomst geweest georganiseerd door mijn vk's en de vk die daar was wist het niet, maar goed; baad het niet schaad het niet!

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb hem ook en ik heb gisteren de gebruiksaanwijzing gelezen je smeert, UITWENDIG en INWEDIG dus ook het inwendige inscheuren probeer je zo te voorkomen.

Over 3 maanden kan ik vertellen of het werkt. Over ene paar weken begin ik ermee.

Bij de Tuinen verkopen ze het ook.

13. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb het gehad met elke soort olie.
    Die tegen de stiae hielp de vorige 2 keer niet, ik gebruik die nu gewoon niet meer.
    Ook tegen inscheuren had ik olie gebruikt, maar ookal waren mijn zoontjes zo klein (44.5 cm en 2.310 kg / 45.5 cm en 2.340 kg), toch was ik gescheurd, en nog geen klein beetje (tot 9 hechtingen aan de binnenkant en 5 aan de buitenkant), en dit omdat ze eruit floepten als was het een zuchtje.
    Ik denk dat het scheuren vooral afhangt van de snelheid waarmee de baby geboren wordt, de verloskundige zijn/haar vaardigheden en de 'rekbaarheid' van vrouw tot vrouw.

14. AmanChel

AmanChel Bekend lid

Nov 6, 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Het is niet iets nieuws hoor! had het 3 jaar geleden ook al toen ik zwanger was van me dochter.. Heb het alleen niet echt veel gebruikt want vond het maar raar om daar te smeren.. Geen idee of het helpt.. geloof er persoonlijk niet zo in..

15. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    balen! bij de etos was hij op, komt van de week weer, dus donderdag kan ik het halen.
    Wil er toch meebeginnen, baat het niet dan schaat het ook zeker niet

liefs fredje

16. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb het ook zien staan bij de tuinen.
    ik dacht die ga ik meteen halen als het zover is! dus ook ik wil het zeker gaan proberen.

17. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Hier ook een negatief verhaaltje over de perineumolie van weleda. Ik heb me de laaste weken voor mijn vorige bevalling suf gesmeerd en gemasseerd. Maar ben toch "gewoon" ingescheurd.
    Ook de olie voor mijn borsten en buik hebben naar mijn idee niets geholpen. Maar wie weet was het allemaal nog veel erger geweest zonder die olies...
    Groetjes Jessica

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Je weet het toch nooit of het helpt of niet. Ik ga in ieder geval dit weekend beginnen met smeren. Smeer mn buik ook (en heb nauwelijks striemen). Geen idee of het helpt maar ik vind het gewoon fijn om me op deze manier voor te bereiden.

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Ik weet niet of het helpt, persoonlijk vind ik het nogal vergezocht om al preventief je perineum in te smeren. Maar ja, mijn buik insmeren om striae hopelijk te voorkomen doe ik wel weer (lekker inconsequent he? ;) )

Groetjes, Wendy

20. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik heb het gebruikt en ben niet ingescheurd (ok, op een heel klein inwendig scheurtje na), maar ja... misschien was het zonder ook goed gegaan.

Share This Page