we hebben al een advocaat in de arm genomen en hebben al een rechtszaak gehad. De tegenpartij is alleen niet op komen dagen. Momenteel ligt de zaak bij een gerechtsdeurwaarder en die heeft beslag laten leggen op een woning van een werkgever. Meer kunnen we dus echt niet doen. Liefs
nja verder dan miss dat man ergens zwart kan bijklussen kom ik niet.. ik hoop dat jullie er snel uit komen!! maar blijf praten! over leuke dingen die jullie mee hebben gemaakt/hoe jullie elkaar hebben leren kennen/foto's kijken samen..die kleine dingetjes! want die zijn vaak vergeten maar oh zo belangrijk. heel veel succes en sterkte!
ik begrijp dat ik het niet makkelijker maak. Zwart bijklussen werkt ook niet, zou niet weten waarbij m`n man dat moet doen. Dat word hier niet zoveel gevraagd helaas. Ik hoop iig dat het snel genoeg word opgelost, voordat ik echt knap. Want dat duurt echt niet lang meer. Bedankt voor je reacties. Liefs
Ik vind dit echt een waardeloze reactie van de psych. Natuurlijk kan zij het finaciele plaatje niet oplossen maar daarom kan ze jou toch nog wel helpen om er mee om te gaan? Dan had ik ook niet in therapie hoeven gaan want tja mijn adhd gaat nooit meer over. Ik snap je gevoelens heel goed. Als je financiele problemen hebt, blijft dat constant aan je knagen en alles lijkt zo eindeloos, doelloos etc. Ik heb zelf jarenlang in de schulden gezeten en uiteindelijk via de wsnp een schone lei gekregen. Ze zeggen weleens geld maakt niet gelukkig.. Maar als je altijd te kort komt, kan je daar wel heel moedeloos van worden. Ik ben nu schuldenvrij maar ik heb een wajonguitkering, dus in principe nog geen cent te makken. Dan vind ik soms wel frustrerend maar probeer mij vooral te focussen op wat ik wel heb. Ik heb nl wel een dak boven mijn hoofd, een auto voor de deur (ok die is eigenlijk boven budget) En mijn grootste rijkdom, gezonde kinderen! Die het de moeite waard zijn om elke dag weer te proberen er het beste van te maken.
@ gwen. k ben het helemaal met je eens. Ik heb bij de psych ook aangegeven dat ik weet dat zij de problemen niet op kan lossen, maar dat ik het moeilijk vind om het een plekje te geven. Dat ik daar graag hulp bij wil, maar ja de reactie was niet geweldig. En wat je verder zegt is idd wel heel belangrijk maar toch blijft m`n gevoel steeds weer op de voorgrond komen. Ik ben gewoon echt minder energiek, ook in mijn werk. Het liefst lig ik gewoon de hele dag in bed maar ik weet ook dat dat helemaal niet de oplossing is. Maar moedeloos word je zeker. ( overigens net te horen gekregen dat de werkgever van mijn man failliet gaat, hopelijk geeft dat geen extra problemen voor ons mbt betalen ) Liefs
Vervelende situatie en ik herken hem zeker wel als het gaat om de woonplaats en heimwee hebben naar je vriendinnen etc. Financieel hetzelfde wel; ik werd ontslagen tijdens de zwangerschap, waardoor we enorm veel problemen hebben gehad. Het werd een giga negatieve spiraal zeg maar. Afschuwelijk. Wat heb jij nodig om jezelf beter te voelen? Wat kun jij zelf doen? Want de factoren buiten jou om helpen niet mee. Maar kijk eens naar je mogelijkheden, al zijn die minimaal. Probeer daar je kracht uit te halen.
Als ik me niet vergis heb je een tijdje nog zo'n topic geopend hé. En nu weer. Vind het zo erg voor je . En krijg ook het gevoel dat er echt iets gaan moeten gebeuren, zeker als ik dan bovenstaande zin van je lees. Misschien toch maar op zoek gaan naar een andere psycholoog. De geldproblemen kan ze niet oplossen maar ze kan je wel leren omgaan met alles en de druk wat van de ketel nemen.
ja, ik had ookal een dejavu gevoel. volgens mij is dit topic met dezelfde inhoud al eens een keer geweest. het blijft vervelend dat je je zo rot voelt en dat de problemen nog steeds niet opgelost zijn. ik weet zo even ook geen tips meer als je al bezig bent met de advocaat enzo. vind het wel een vreemde reactie van de spyg. ze sturen je eigenlijk gewoon met een kluitje het riet in en je mag het weer zelf doen. een beetje steun zou welkom zijn lijkt me. kun je niet naar iemand anders gaan ? ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel. het is allemaal niet niks zo.
jullie hebben idd gelijk meiden, ik heb al eens een soortgelijk topic geopend, was ik eerlijk gezegd alweer vergeten. Sorry daarvoor, zo is het erg dubbelop natuurlijk. Ik wacht nog even tot we het geld hebben ( hopelijk ) volgende week en wat dat voor verbetering brengt. Als dit voor mij niet genoeg is zal ik zeker weer een spych opzoeken. Liefs
ik wil je veel sterkte wensen en echt klote situatie , mijn man heeft een week geen loon gehad en daarvan hebben we 2 weken lastvan gehad , dus ik begrijp het wel hoe k.t dat is Hopelijk worden jullie financiele problemen gauw opgelost
Nogmaals veel sterkte zie net ook je nieuwste topic, kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent en rot voelt, probeer toch te praten, blijf rustig, als je voelt dat de ruzie opkomt, loop dan weg om even uit te blazen buiten.. ja ik weet het makkelijk gezegt, maar helaas heel moeilijk. ik zie dat je ook nog 4 dagen werkt, is best pittig naast je problemen, maar aan de andere kant is het ook wel goed om het huis even uit te zijn. (ik woon in kraggenburg overgens) mijn aanbod blijft gelden hoor, mocht je eens willen kletsen ofzo, maakt niet uit, heel veel sterkte.
dit lijkt me heerlijk maar gaat niet op. Ik werk als gastouder vanuit huis dus ben altijd thuis. Soms heel vervelend eigenlijk Liefs
ja hoor espel ken ik wel ja, o gastouder haha dat wist ik niet, nee dan valt het wel tegen ja, nou je mag best eens hier komen hoor als je er even uit wilt dan, soms is het goed om even een dagje weg te gaan. of dat je eens een dagje naar je ouders gaat mits dat een optie is ofzo,
Ik heb tot 2 jaar geleden ook in een uitzichtloze situatie gezeten. Maar vlak voordat de kleine werd geboren kwam er een oplossing voor al mijn zooi (ex met schulden, huis 2 jaar te koop, uiteindelijk met veel verlies verkocht, lening met torenhoge rente, maar anderzijds supergoeie baan, goed salaris, steengoeie relatie). Volgend jaar juni heb ik mijn schulden volledig afbetaald! Joehoe!! Wat ik je wil meegeven:als je onvoldoende financiën hebt heeft de gemeente verschillende dingen waar je gebruik van kunt maken (ook als je een bovenmodaal inkomen hebt). Schuldhulpverlening doet ook aan budgethulp, over hoe je dingen goedkoper kunt aanpakken. (hoefde ik trouwens geen gebruik van te maken omdat ik alles ook goed op een rijtje had en alleen het hoognodige). Wat mij echt heeft geholpen was maatschappelijk werk. Ik had 1x per week een gesprek, waarbij ik alles van me af kon praten. Soms kwam ze met goeie tips. Maar het bracht mij vooral om de dingen anders te zien, waardoor ik het beter kon verwerken. En: helemaal gratis!
Ik snap alleen niet dat de werkgever er zolang mee weg komt.. Al 5 maand bijna, duurt een kortgeding zolang? Dat is namelijk wat ik lees op deze site, + dat je recht hebt op rente van de werkgever.. Loonvordering bij het te laat uitbetalen van uw salaris Gr. Carlien
de gemeente kan ik dit geval niks voor ons doen, omdat we gewoon het salaris niet krijgen. Ook met schuldhulpverlening dus niet. We komen gewoon een maandsalaris te kort en dat kan de gemeente ook niet bieden. We hebben eerder een traject van schulphulpverlening gestart ( toen we nog niet met het salaris zaten ) maar ze kunnen ons niet helpen. Omdat ik een eigen zaak heb ( ben zzp`er ) worden dingen iets anders geregeld. Alles is uitgezocht en we hebben te horen gekregen dat ze ons niet konden helpen. Maatschappelijk werk is misschien wel een idee, daar ga ik eens naar kijken. Liefs
Eind januari hebben wij het salaris gekregen van december. Eind februari zouden we het salaris krijgen van januari ( dit bleek later al niet te kloppen, het moet dezelfde maand nog uitbetaald worden ) Wij moesten van de advocaat eerst een invorderingsbrief sturen en een betaaltermijn stellen. Pas toen die datum voorbij was kon de advocaat wat doen. die heeft eerst ook nog een brief gestuurd. Er kwam geen reactie op en er kwam een rechtszaak. Daar zijn ze niet op komen dagen. Toen was het wachten op het vonnis van de rechter. Dan moet alles doorgestuurd worden naar de deurwaarder. Die neemt ook eerst nog contact op met het bedrijf ( geen reactie ) vervolgens is er in het kadaster nagekeken of de eigenaren van het bedrijf een koopwoning hebben en eventueel overwaarde. Dat bleek bij 1 het geval te zijn. Dan word er beslag gelegd op de overwaarde, wat eerst bij een notaris langs moet. En dan komt de betaling nog. Zoals je ziet duurt het vrij lang helaas, voor ons. Maar de wettelijke rente blijft wel doorlopen zolang ze niet betalen, en dit zit er ook bij. Ze zijn verplicht om ons dit te betalen. Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd. Liefs
Je moet toch niet sorry zeggen . Ik gaf dit alleen maar aan omdat het toont hoe moeilijk jij het hebt. En da's vind ik zo jammer voor jou en je gezin!
had je andere topic gelezen en dacht laat ik dit topic ook maar even lezen. meid t zit je niet mee he. het is niet makkelijk om in een vreemde stad te komen wonen waar je niemand kent en heb. need a shoulder to cry on? need a helping hand of gewoon een luisterend oor, u know where to find me. misschien gek voor jou omdat ik ex van je man ben maar dat is al zo ver in het verleden