Ben ik zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Tambold, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tambold

Tambold Nieuw lid

7 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Tambold, 7 nov 2010
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
    Hoi allemaal,

Sinds eind september 2010 ben ik na 14 jaar gestopt met de pil.
    Ondertussen ben ik 2 keer ongesteld geweest maar dat was lichter dan van wanneer ik nog aan de pil zat en de 2 de keer dat ik ongesteld was, was maar 3 dagen ook in lichte vorm en vorige week zondag was ik voor het laatst ongesteld dus met 2-3 weken zou ik het weer moeten worden.

Nu heb ik ong. sinds een week een rommelende buik die in de middag begint en die tot 's avonds duurt daarbij ook af en toe last van steken bij mijn bekken en slaap slechter.
    Ook ben ik af en toe misselijk en heb af en toe last van mijn borsten.
    Mijn man en ik zijn er wel mee bezig en een test heb ik nog niet gedaan.
    Kan ik nu al een test doen of nog 2 weken wachten en kan het zijn dat ik zwanger ben?
    Groetjes Tamara

2. nemo

nemo Lid

8 nov 2010
    5
    0
    0
    Hallo!

Ik zit zelf ook in onzekerheid :(en ik heb al een test gedaan maar die was negatief. en dat terwijl ik wel alle symptomen heb.
    Mijn dokter zegt dat ik te vroeg ben met testen en nog beter even kan wachten, hij is er ook van overtuigd dat ik wel zwanger ben. Het is gewoon allemaal nog heel pril en onzeker en je kunt jezelf aardig gek maken met die onzekerheid weet ik uit ervaring.
    Het lijkt mij het beste dat je wat langer wacht en kijkt of je menstruatie wegblijft. Ook dat is dan nog geen zekerheid, want ik heb wel wat bloedverlies gehad tijdens de dagen dat ik ongesteld moest worden, maar dus ook minder en van andere kleur dan normaal. Het kan innesteling zijn, maar evengoed iets anders.
    kortom: om gek van te worden!
    Maar nu testen is echt te vroeg en de klachten zijn nog te vaag om echt te kunnen zeggen of het van een zwangerschap komt.
    Geduld opbrengen is dan extra moeilijk nu, ik leef met je mee. moet ook van de dokter nog zeker 2 weken wachten.
    ben erg benieuwd wat er uitkomt!:)

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je net gestopt bent met de pil, zou je heel goed last kunnen hebben van 'ontpillen'.

Ik weet nog goed dat ik ook na ongeveer 3 maanden gestopt te zijn met de pil, ontzettend last had van allerlei symptomen die op een zwangerschap zouden kunnen duiden. Ook misselijk, tot overgeven aan toe, gevoelige borsten en tepels, steken in onderbuik enz.
    Dit bleek echter van het ontpillen te komen...

Hoop voor jullie dat het wel van een zwangerschap komt! Maar houd er rekening mee dat het ook vals alarm kan zijn.

4. Tambold

Tambold Nieuw lid

7 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net toch voor de zekerheid een test gedaan maar die was helaas negatief.
    Volgens mijn man zijn mijn borsten sinds een paar dagen wel zachter geworden en dat idee had ik zelf ook al en dat ik anders praat, wat meer vergeetachtig ben etc.
    Het kan inderdaad ook zijn dat ik last van ontpillen heb, maar er zijn net even iets meer symptomen dan als normaal gesproken het geval moet zijn met het ontpillen, toch?
    Ik ga over 2 weken nog een keer die test doen en dan weer afwachten.
    Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hoi Tamara
    Je bent vorige week zondag voor het laatst ongesteld geweest dus dat is het weekeind van 30/31 okt?? Of bedoel je die week ervoor? Als je over 2 weken ongesteld moet worden, zit je dan niet rond je eisprong nu?
    Een zwangerschapstest kan je doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden, dus dan zit je inderdaad nu nog te vroeg.
    Helaas kan dit allemaal ook door het ontpillen komen, net als wat Marjolijn zegt. Ik heb ook van alles gevoeld, vooral het eerste half jaar. Je lichaam kan je goed voor de gek houden! Maar het zou ook op een zwangerschap kunnen wijzen als je na je eisprong zit. Je zult moeten wachten vrees ik..
    Succes!

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    denk idd ook dat als je nu 2 wkn voor de NOD zit dat je dan rond deze dagen pas de innesteling zult hebben toch? en dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat je nu al echte verschijnselen hebt.

helaas is het bij de wens van een zwangerschap zo dat je lichaam je voor de gek kan houden. heb het zelf ook ervaren..

maar wens je evengoed succes !
    hoop dat je niet te lang hoeft te wachten!

Deel Deze Pagina