Mijn ouders hadden een zelfde soort hondje en die had ook af en toe epileptische aanvallen. Naar gezicht, maar kon verder geen kwaad. Hij is pas ingeslapen met 17 en een half jaar. Mocht je het toch niet vertrouwen, inderdaad bij de dierenarts ff navragen, desnoods bel je even om info te vragen.
ja ben al druk aan t bellen of iemand met me mee kan morgen, maar iedereen is natuurlijk werken... vanavond na t werk maar weer verder. best irritant als je zo afhankelijk bent van andere, als t niet beter was gegaan, dan had ik wel in de auto gestapt hoor, heb mijn rijbewijs, mag alleen niet rijden ivm medicatie, maar op zo'n moment kan me dat dan even niks schelen.
bel de dierenarts anders even, misschien kunnen ze je geruststellen en anders weet je dat je nu iets moet regelen.
Hoe oud is ie? Dan van me s-ouders had het van de week ook, en die hebben ze een spuitje moeten geven helaas....
Misschien denk ik wel heel simpel. Maar sliep zijn pootje niet gewoon? Ik kan er ook niet op staan hoor, als mijn been slaapt. Vooral omdat hij ook zat. Kan natuurlijk iets mis zijn, maar kan ook dat het gewoon zoiets simpels is.
Klinkt inderdaad als een epileptisch insultje. Onze hond (boxer) heeft hier ook soms last van. Bij hem is het hormonaal aangestuurd. Toen hij nog niet gecastreerd was, reageerde hij heel erg op de menstruatie van iemand. In het hele begin van mijn zwangerschap heeft hij er ook op gereageerd. Maar naar de dierenarts gaan kan zeker geen kwaad Hoop dat je hondje het niet meer krijgt.
klein hondje? Dan was het waarschijnlijk zijn knie schijf die even naar de zijkant geschoten is. Helaas een veel voorkomend euvel bij kleine hondjes. En als het eenmaal gebeurt dan zal het vaker gebeuren. Is niet meteen ernstig maar zou er wel naar laten kijken. Mijn mini pincher had het ook. En als het erg vaak gebeurt en niet zomaar weer terug schiet (zoals bij Floortje) dan moeten de spieren in de poot extra verstevigt worden met anabole. Als dat niet helpt dan word het knieschijfje vast gezet door middel van een operatie. Klinkt allemaal niet leuk en het hondje kan er flink last van hebben ook. Dus zielig kijken is dan even helemaal niet gek. Sowieso niet leuk als je bazinnetje lief tegen je praat en jij kan niet naar haar toe of zelfs niet opstaan. Ik stond in ieder geval zelf de eerste keer maar raar naar mijn hondje te kijken toen ze niet op kon staan. Ze piepte in eerste instantie niet eens ofzo dus was meer zo een hups hups hups maar ondertussen stug op die kont blijven zitten. Helaas had Floortje nog meer ellende en had ze uiteindelijk acute nierfalen wat haar fataal is geworden (nouja heb haar laten gaan) dus kan niet zeggen wat en hoe het hier verder vergaan is. Hoop dat het met die van jou verder mee zal vallen en ingrijpen niet direct nodig is. Is alleen maar beter als het vanzelf allemaal goed gaat natuurlijk.
Klinkt als soort van aanvalletje inderdaad. Lijkt me beter om hem even na te laten kijken bij de dierenarts. Als het vaker voorkomt kan je er medicatie voor krijgen.. Trouwens even een tip voor als je geen vervoer hebt: je kan ook de dierenambulance bellen, die brengen en halen ook dieren met eigenaar voor vervoer naar de dierenarts en weer terug. Kost wel iets, maar dan kan je in ieder geval gaan.
zo ben bij de dierenarts geweest, en ze denkt toch dat t een klein insultje geweest is, moet het in de gate houden of het nu vaker gaat gebeuren, zo ja dan moeten we terug komen voor bloedonderzoek. verder had ze ook een hartruisje gehoord, maar daar schijnt hij geen last van te hebben, en stond ook los van dat wat er gister was.