he bedankt, Hoe eerder hoe beter, natuurlijk!! Misselijk benik ook nog niet, ook erg blij mee. Ben zondagavond teruggekomen van vakantie en was daar ook wel moe maar totaal niet bij nagedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn(Blond) had vorige week ook wel last van krampjes maar dacht elke keer dat ik ongesteld zou weorden, nu valt het kwartje!! hahaha ik ga morgen direct bellen en een afspraak maken! Jij wacht dus met vertellen als je ruim 15 weken bent?(niet onaardig bedoeld hoor) Heb het onze fam. al verteld, kon er niet mee wachten......
Hallo anomiepje en loeki! (en de anderen natuurlijk) Gefeliciteerd!! Ik zelf heb ook pas ontdekt dat ik zwanger ben...afgelopen zaterdagochtend de test gedaan! Wij zijn nu met z'n 3-en ongeveer gelijk zwanger geworden! Zo onwerkelijk! Het 2e blauwe streepje was binnen een seconde al te zien! Ik heb de hele dag in een roes geleefd / gezweefd!! Die dag heb ik het wel mijn moeder verteld maar ook omdat ik die week ervoor al in de zenuwen zat van zal het nou wel of zal het nou niet..ik moest even mijn verhaal aan haar kwijt, dus tja die zat ook op de wip, ze wilde zo graag weten of het nou wel zo was..haha.. Nou ook wel lekker hoor als iemand (naast je partner) het weet, kan je effe lekker mee kletsen! en vragen stellen! Ik had maandag ook de huisarts gebeld (uiteraard met vakantie, dat zijn ze volgens mij altijd) en kreeg de assitente, ze feliciteerde mij en zei dat ik wel al een afspraak moet maken met de verloskundige voor als ik 12 weken ben. Dus inderdaad best laat moet ik zeggen! Je hebt meteen zo veel vragen in je hoofd. Ik ben vorige week en die week ervoor wel misselijk geweest (hoorde van een vriendin dat je dan een meisje krijgt...hmm) en nu heb ik telkens krampen. hebben jullie dat ook? Net alsof je ongesteld moet worden. Niet echt fijn maar zal wel over gaan! Ook pijn in mijn rug en inderdaad veel moe! Nou ja, ik ben in ieder geval APENTROTS! Trouwens: de assistente zei als laatste nog tegen mij: GENIET ER MAAR LEKKER VAN! en dat gaan we doen! wendy
Wendyo6, loeky en anaoniempje: GEFELICITEEEEEEEEERD! Leuk toch, nog even een geheimpje voor jezelf en je partner, en mischien wat naasten. Geniet ervan
en de zwangerschapspagina.......haha... bedankt voor de felicitaties! het is nog zooo raar! jij succes!
hi wendy, Gefeliciteerd!! Je bent tegelijk met mij uitgerekend! Ik heb ook elke keer last van krampjes, schijnt normaal te zijn maar blijf het eng vinden. vanavond nog een heel klein beetje bruine afscheiding, volgens mij is dat oud bloed maar niet leuk! Verder begin ik ontzettend zere tepels/borsten te kweken maar laat maar komen die kwaaltjes, haha echt wel raar als mensen je feliciteren, kan het ook nog niet bevatten hoor! Geniet ervan in ieder geval, ga morgen de verloskundige bellen en een zwangerscahpsdagboek halen, vindt het allemaal nog wel vroeg hoor!! gr.
Ja wel spannend allemaal he?! Ik heb ook meteen die dag dat ik de test gedaan had een boek gekocht, heel leuk om te lezen hoe vreselijk klein het nu nog is! Vandaag verloskundige gebeld en heb 6 september eerste afspraak en 11 september eerste echo!!! geweldig lijkt mij dat, dat je gewoon ziet wat er in je groeit! kan er kippenvel van krijgen, zo mooi! Ben benieuwd wanneer jij voor het eerst naar de vk mag.
heb vandaag gebeld naar de verloskundige, eerst met de vraag of de krampjes normaal waren en de bruine afscheiding, dit schijnt dus heel normaal te zijn. Bij ons in twente is het dan allemaal wat later, mag namelijk 20 september naar de verloskundige voor een echo, dit is tevens de eerste keer. Raar hoor, dat het zo verschilt, helemaal omdat we gelijk oplopen, ze zei de 12de week maar in mijn bereking zijn we rond 20 september nog maar 11 weken toch?? of de 21ste zitten we misschien in week 12, bedenk ik me net. wel raar hoor, dat het zo verschilt!! Groetjes
Vandaag gebeld, maar ivm de vakantie alleen op dinsdag en donderdag bereikbaar. muv spoedgevallen, dus ik moet morgen nog maar een keer bellen.
dag dames, een dikke proficiat aan jullie allemaal!!! zelf heb ik 3 weken geleden een test (eigenlijk 2 voor de zekerheid) gedaan en die bleek tot onze grote vreugde ook positief! Ik heb toen ook onmiddellijk naar de gyn. gebeld en die maakte gelijk een afspraak. Ik ben vrijdag geweest en zag dat kleine dingetje en in mijn buik. het gaf zo een overweldigend gevoel, mijn man en ik waren er echt stil van. het was vrijdag 8,5mm groot maar moet tegen september al 9cm zijn! een heel belangrijke periode. ook ik moet de twaalfde week op controle, enkel in die week kunnen ze de nekplooimeting doen, daarbij onderzoeken ze of het kindje geen chromosoomafwijking heeft, (syndroom van down,...) daarna kunnen ze dat niet meer zien. zit je dan boven een bepaald percentage dan pas doen ze een vlokkentest om het zeker te weten. helaas begin ik wel een beetje last te krijgen van misselijkheid, t schijnt dat de ergste week de tiende is, we zien wel! we gaan er alleszins van genieten! Alle dames heel veel succes en geniet er van!!!! groeten
er is nog iets dat ik wilde vragen... ik ben van Belgie en blijkbaar is er bij jullie de gewoonte om te pendelen??????? wat is dat en hoe betrouwbaar is dat?? waar kan je dat laten doen????
Ik heb er weinig verstand van, kijk even onder het forum zwanger worden, daar staat het een en ander.