Sterkte meid,vervelend en hard dat ze zo reageerden. Die van mij reageerden bijna net zo erg,maar is na 3 jaar alsnog goed gekomen,laat ze maar afkoelen en tot bedaren komen. En idd,het is JOUW leven,kinderen zijn geen persoonlijk eigendom. Je kan beter de hoofdrol in je eigen film spelen,dan een bijrol in die van een ander.
thnx chillin, hoop ook dat ze ooit normaal gaan doen. me pa heeft mij niet meer gesproken. ik krijg berichten van hem via mijn broer. dat ik dus een ultimatum heb. of trouwen of verbannen uit de familie. en het ergste waar ik zo mee zit is dat ik me kleine zusje v 11 niet mag zien/spreken. we zijn zo gehecht aan elkaar dat dat me zo kapot maakt. voel me zo dubbel. aan de ene kant trots dat ik voor mezelf kies maar aan de andere kant denk ik... hierdoor raak ik me zusje kwijt... maar goed time will tell i guess
Ik heb even niet meegelezen, vanwege vakantie. Na thuiskomst dit topic opgezocht omdat ik wilde weten hoe het met je ging. Wat ontzettend rot dat je ouders zo reageren! Ik hoop dat jij en je vriend desondanks kunnen genieten van je zwangerschap en van elkaar.
thnx tupp. onlangs is er een grote verandering gebeurd. ik kreeg een telefoontje van mijn moeder 6 dagen na dat ik mijn geheim verteld had. ze was weer moeder, en niet boos. alleen erg verdrietig. ze smeekte me en wilde een compromis sluiten om dit "probleem" op te lossen. ze wilde niet dat ik uit haar leven verdween. dit had hun grootste blijdschap moeten zijn, een kleinkind krijgen maar door hoe het nu is gegaan kunnen ze niet blij ermee zijn door de omstandigheden. hun geloof is te groot om dit zo te accepteren. ze heeft me gesmeekt om islamitisch te trouwen. ze hoefde geen bruiloft of anything. ze wilde alleen dat het "legit" zou zijn tegenover god. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet wilde, omdat het niet important is voor me etc... Ze zei me erover na te denken en hoopte dat er een dag kwam dat ik haar zou bellen met de antwoord die ze graag wil horen. Nadat ik ophing, vroeg me vriend wat ze allemaal zei. ik vertelde alles en tot mijn verbazing kwam hij met het idee: als islamitisch trouwen DE antwoord is voor hun om normaal te doen tegen jou en je kind, om alles weer normaal te maken, dan wil ik dat voor je doen. Ik vind het niet belangrijk, maar hou zo van jou dat ik wil dat je gelukkig bent en dat zal je zijn als je fam bij je blijft. Dus bel je ma even op en vertel haar dat we dat gaan doen. Ik was echt verbaasd!!!! wilt hij dat echt?!! dit maakt alles zooo makkelijker. Dus ik belde mijn ma en vertelde haar. maar zei ook dat ik geen gedoe wilde. alleen me ouders, ik en me vriend en me zusjes/broertje. ze stemde in en was opgelucht! Vanavond gaan we naar me ouders heen om "meet the parents" te doen.... ben best zenuwachtig... maar aan de andere kant. nog even en ik kan echt beginnen met genieten van me zwangerschap zonder me ergens "te schamen" ervoor door me familie...
OOOWWW wat goed zeg!!!! had denk ik nog niet eerder hier gereageerd, maar wel steeds sneaky meegelezen Maar wat super dat je vriend zoooo reageerd!! Dit is echte liefde!!! Veel succes vanavond!! Enneh, van harte met jullie voorgenomen 'huwelijk' Is dat trouwen voor een Iman?? Dat is toch een gewoon rechtsongeldig huwelijk?? Maar wat tof dat je hiermee dan straks van alle ellende af bent ---- Ik wil je er wel op wijzen dat het wettelijk gezien in Nederland niet toegestaan is om voor een wettelijk huwelijk al een godsdienstig huwelijk niet toegstaan is, art.1:68 BW:http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/artikel68 Artikel 68 Geen godsdienstige plechtigheden zullen mogen plaats hebben, voordat de partijen aan de bedienaar van de eredienst zullen hebben doen blijken, dat het huwelijk ten overstaan van de ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken
Wow meis goed voor je dat het toch nog met een sisser afloopt waarschijnlijk , wel lief van je vriend dat hij dat voor je doet , echt super ... en succes met het meet the parents avondje ...
Ik zit ook al eventjes mee te lezen. Had alleen nog niet gereageerd... Succes vanavond bij je ouders!! Kan me voorstellen dat zowel voor jou, als voor je vriend ontzettend spannend is.
Geweldig dat hij met jouw wilt trouwen, dus hij is dan ook direct moslim geworden (of was hij dat al)..! Echt heel mooi, dat jouw vriend dat wilt.. Gelukkig komt alles toch nog op ze pootjes te recht.en met volle teugen genieten van ej zwangerschap. Hoe is "meet the parents" gegaan
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je moeders boze reactie volkomen begrijp. Ze wist niet dat je een vriend had en voor haar geloof is dat ook ten strengste verboden......... Dan komt er een dag dat je verteld dat je dus een vriend hebt EN dat je ook nog eens zwanger bent. Logisch dat haar eerste reactie woede is.......... Als jij en je man willen trouwen voor de Islam zal hij zich moeten bekeren tot de Islam, anders kan het niet. En een geloof neem je alleen aan voor jezelf, niet voor je ouders of schoonouders. Ik vind het wel een mooi gebaar naar jou toe van hem, maar het 'Moslim worden voor een ander' ben ik echt helemaal tegen..... Hoe dan ook, hoop ik dat je ouders het allemaal zullen accepteren. Je kan een kind volgens de Islam opvoeden, maar wat ze er later mee zullen doen is aan hun. Je kan niemand verplichten iets te geloven. Heel veel geluk verder en probeer te genieten van je zwangerschap.
Hey, In eerste instantie gefeliciteerd! Het leven gaat zoals het gaat. Jij en je vriend maken jullie eigen keuzes maar daarnaast ben ik ervan overtuigd dat familie en een soort van "goedkeuring" van hun ook heel belangrijk is. Mijn vader is geen Nederlander (ook geen moslim) en ik weet dat hij bepaalde ideeen koestert ook vanuit zijn cultuur. Toen ik aan hem vertelde zwanger te zijn had hij al bijna binnen een paar uur de hele bruiloft geregeld... Want was zijn uitspraak "niks zou hem gelukkiger maken dan het zo compleet te maken..." Thuis gekomen met mijn vriend (die wel helemaal NL) is zaten we op de bank elkaar aan te kijken en zeiden bijna tegelijk..."goh hij was wel erg enthousiast he" Ik heb het laten bezinken en de dag erna gebeld en gezegd "pa wij hebben besloten even te wachten met trouwen tot na de baby als alles goed mag gaan" Hij was ff stil...Maar zei toen..."ja, schat je moet het uiteindelijk doen zoals jullie willen..." Wat ik wil zeggen is; volg je eigen pad maar betrek je ouders, opvoeding en levenswijze erbij. Jouw ouders zijn belangrijk voor je en wat je hebt meegkregen zit in je. Je vriend klinkt echt fantastisch ga er gewoon zo voor en Kahrin schreef iets over dat hij wellicht niet helemaal overtuigd is... Maar wat niet is, kan nog komen, en zo te lezen heeft een man die totally met het geloof bezig is ook niks met jouw gedachtengang te maken. Fijne tijd en succes met alles regelen!
Fijn dat je moeder toch zelf weer contact met je opnam. Hoe gaat het nu? Is de meet-the-parents een beetje goed gegaan? En, ook niet onbelangrijk, hoe gaat het que zwangerschap & gezondheid met je?
hallo dames, sorry voor het lang wachten met replyen. Nu pas weer tijd om rustig te surfen online. Meet the parents ging fantastisch! ik was zooo zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig. Mijn ouders waren gelijk weg van me vriend! 1 sept zijn we getrouwd voor de imam. Islamitisch dus. Ja me vriend is nu ook moslim geworden. maar eerlijk gezegd, zelf ben ik helemaal niet practiserend dus ja of hij nu de islam gaat volgen of niet, maakt mij heel weinig uit. Dit heeft hij gedaan om het voor mijn ouders compleet te maken en hij wist dat alleen zo ik mijn familie nog bij me zou houden. de "trouwerij" was erg minimaal, heb ik zelf voor gekozen omdat ik niet teveel "gedoe" er om wilde. Stiekem vind ik het wel erg leuk dat we toch getrouwd zijn, ook al is het alleen islamitisch. Hoop ooit wel echt te trouwen, maar dat heeft nog geen haast. met mijn gezondheid gaat het goed gelukkig. Dus ik hoop vanaf nu rustig een goed leven te leiden