Wat dacht je van een keer praten met je vent ipv klagen? Dan zeg je: schat, ik wil vanavond even praten als (zoon) op bed ligt. Want weet hij hoe je voelt? Ik vind nl niet dat je het kan maken voor je zoon om het zo maar te laten gaan.. als je zoon later vraagt: mama waarom wonen we niet meer bij papa? Nou, mama dacht dat papa haar niet meer zo lief vond, maar dat weet ik niet zeker want ik heb het er met hem nooit over gehad... kan je niet mee aankomen toch?
Kom uit je slachtofferrol en doe wat! Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven. School leuk.. maar als de situatie het niet toe laat gaat het niet. Ga werken, blij net zo lang zoeken tot je een baan hebt en word onafhankelijk. Verkeerde keuzes maken we allemaal, uiteindelijk maken de oplossingen en hoe je ermee omgaat het verschil.
Nee myn zoontje gaat pas na kindegärten ik kan toch niet naar school gaan met mijn zoontje .. ( arge ) zo heet dat hier maar in nl weet ik niet hoe dat heet ? Ik krijg elke maand briefje met afspraak en als ik daar ben dan praten we wat ik doe etc . Wij waren gisteren ook daar geweest wij hebben tot nov/dec de tijd tot ik naar school ga ( duitse taal te leren )
Dus.... je woont al 4 jaar in Duitsland, je bent fulltime thuis, jullie zoontje gaat ELKE werkdag naar de opvang, waardoor jij iedere dag uitgebreid de tijd hebt om een school te kiezen, werk te zoeken of een taalcursus te doen... en na 4 jaar heb je nog niets gevonden? Je hebt er 4 jaar aan kunnen werken om de taal onder de knie te krijgen en nu zeg je dat je geen werk kunt vinden omdat je de taal niet goed spreekt. Je had toch al lang een taalcursus kunnen gaan doen? Of en andere hobby waarmee je wellicht leuke contacten kunt opdoen in jouw woonomgeving. Ik zie een win-win situatie. Je hebt IEDERE dag de tijd voor jezelf tussen 9 en half 3. Grijp jouw kansen! Geef jezelf een schop onder de kont en ga wat doen, iets voor jezelf, of het nu een hobby, opleiding of werk is. Waar word jij gelukkig van?
Helemaal mee eens !! En dames jullie kunnen wel zo mooi zeggen : moet dat zo kort door de bocht maar ze is tenminste eerlijk.
Vaak ben ik het niet eens met hilly hoe ze iets zegt, maar ze heeft nu gelijk! Ga idd zelfstandig worden, zodat je niet afhankelijk bent van je man!! Hij doet waarschijnlijk zo tegen je omdat hij denkt dat jij toch niks hebt en geen kant op kan! Dus begin met een baantje te zoeken, en spaar voor een rijbewijs
Aangezien je een computer hebt, kun je toch ook online een cursus Duits volgen? Ik Kan heel slecht tegen dat overal excuses voor zoeken. Het is natuurlijk fijn als een man je kan onderhouden maar blijkbaar wil jouw man dat niet meer of vindt hij dat zijn familie ook recht op geld heeft. Dan moet je dus een andere oplossing zoeken. Doe iets.
Het lijkt me in ieder geval tijd voor een goed gesprek, waarin je hem duidelijk maakt hoe hoog alles je zit. Maar voor die tijd zou ik voor jezelf goed bedenken wat je wilt (en dat vanuit je zelf formuleren ipv als verwijt) en ook wat je daar zelf voor wilt doen (zoals zsm starten met Duits leren, wat op school kan, maar natuurlijk ook via internet, een zelfstudieboek, een cursus, door contacten in de buurt te zoeken of als vrijwilliger ergens te gaan werken, enz. en dan daarna hopelijk zsm een baan vinden om zelf ook geld te verdienen) en wat je van je man verwacht (wil hij bv. als jij naar school moet of een baan zou hebben je zoontje wel eens weg brengen?). Mocht blijken dat jullie niet tot afspraken kunnen komen en dat er bij allebei inderdaad geen gevoelens voor elkaar meer zijn, dan is het tijd om een knoop door te hakken mbt bij hem blijven of niet. Maar ook dan zul je zelf degene moeten zijn die keuzes maakt en die uitzoekt hoe en wat ed. En ook dan zul je zelf moeten zorgen voor inkomen ed natuurlijk. Ik weet ook niet wat je met je ouders bespreekt en of je hen ook echt om hulp vraagt (niet financieel, maar meer emotioneel ed)? Anders dat misschien ook eens doen?
Waarom dan nog wachten? Als je nu klaar met hem bent dan moet je ook nu vertrekken, wel zo eerlijk. Daarnaast lees ik nergens terug dat jullie met elkaar communiceren. Je zegt dat hij hiervoor nooit zo was. Vraag jezelf en stel die vraag ook aan je man waarom hij nu zo doet zoals hij doet. Praat met elkaar!
Eens met sommige andere dames. 1. Praten met je man, laten weten hoe jij je voelt en oplossingen bedenken 2. Zelf iets doen. Zoek werk/cursus/school. Je woont er al 4 jaar dus je hebt naar mijn idee geen enkel excuus om nog steeds afhankelijk te zijn van je man. Jij hebt ervoor gekozen om naar hem te gaan in Duitsland zonder dat je daar aan het werk kon. Ik snap nooit zo goed waarom je als vrouw naar een ander land zou gaan en dan compleet afhankelijk van je man zou willen zijn. Alsjeblieft zeg je bent volwassen en kunt ook voor je eigen geld zorgen.
Voor een deel begrijp ik wel de reacties van sommige dames hier, anderzijds... het werkt in Duitsland nu eenmaal wat anders als in NL en helemaal wanneer je in een uitkeringssituatie zit!!!! dan heb je maar te voldoen aan bepaalde eisen. Plus een Harz4 (vorm van bijstand) is vele malen lager als in NL. Dus ik kan me voorstellen dat er weinig tot geen geld is geweest voor het volgen van opleidingen oid. Ik denk dat het wel goed is om eens goed prioriteiten te stellen voor jezelf en je gezin en goed in gesprek te gaan met je man. Ik noem nu een aantal zaken, maar je dient zelf te bepalen wat voor jou het meest belangrijk is. Omdat je kindje nu een groot deel van de dag naar KiGa gaat, heb jij de gelegenheid om orde op zaken te stellen. 1/ cursus Duits cq opleiding, laat je ook eens voorlichting over een vorm van werken en leren. 2/ heb je in NL een bepaalde opleiding gevolgd of afgemaakt? Laat je diploma of papieren dan door de DUO (vroeger Informatiebeheergroep) legaliseren en laat hen op papier zetten welk nivo je opleiding is geweest 3/ rijbewijs 4/ baan zoeken, al begin je eerst met een zogenoemde 450euro-job. Er is dan in ieder geval een aanvullend inkomen (TS = Priincess = de gene die het topic heeft aangemaakt.)
Gelukkig zijn er, volgens mij, ook mogelijkheden zonder opleiding die geld kost, in de zin van via internet of via sociale contacten? Dan kun je in ieder geval een gedeelte mbt de Duitse taal alvast opvangen, wat een echte opleiding volgen daarna wellicht ook weer een stukje makkelijker maakt en wat sowieso ook je sociale netwerk vergroot of het vergroten daarvan vergemakkelijkt.
dit is inderdaad wat ik bedoelde. Daarnaast breng ik mijn dochter ook gewoon naar haar vader en dat vind ze inderdaad erg leuk. maar het heen en weer is voor haar wel zwaar! Dus dat gesleep gebruikt wordt door ouders die er geen zin in hebben vind ik een hele vervelende opmerking. Wij hebben prima contact overigens en in overleg zo besloten. ik weet dat het niet persoonlijk bedoelt is maar het raakt me wel. (sorry voor het vervuilen van dit topic)
Respect voor jou! Ontzettend knap dat je naar jezelf durft te kijken en de gegeven adviezen van harte aanneemt. Zeker gezien het feit dat sommigen hier ontzettend bot uit de hoek kunnen komen en menigeen het topic al lang had laten sluiten. Dat heb jij niet gedaan en je pakt voor jou het positieve eruit. Dat vind ik echt heel erg knap, volgens mij ga jij er wel komen! Succes meid!
Ik vraag me af of het vele malen lager is dan in Nederland. Per persoon krijg je bijna 400 Euro en 190 Euro kinderbijslag per kind. De huur word betaald door het Jobcentre. Maar Ts; schreef je niet in een vorige post dat je man werkt? Of is hij op het moment werkloos? Zoals alle anderen al schreven; leer duits! Na 4 jaar had je het al goed moeten kunnen spreken. En zoek tenminste een mini-job (450 Euro job). Daarvoor hoef je de taal vaak niet perfect te spreken. En; Werk eerst aan jezelf en kijk of die problemen in je relatie misschien ook aan jezelf ligt. Mocht het dan nog steeds niet gaan tussen jullie twee kan je altijd nog aan scheiden denken.