Pfff....vannacht heeft jongste dochter (net twee jaar) misschien twee uurtjes geslapen door de jeuk Zo sneu... Twee weken geleden heeft de oudste ze gehad toen we op vakantie waren. Ook toen hebben we met z'n allen minder slaap gehad, maar door de vakantie (de afleiding) was ze zo moe, dat ze toch haar uurtjes maakte. Maar de jongste nu.....nee. De jongste had twee weken geleden vijf plekjes en ik hoopte dat dat het voor haar zou zijn geweest, maar helaas. Eergisteren de eerste grote en nu zit ze helemaal onder. In haar gezicht, mond, romp, rug en het ergste: ook op haar schaamplipjes en rond haar anus. En dat is waar ze het meeste last van heeft. Ze klaagt constant over haar luier natuurlijk, want dat broeit en ze durft haast niet te plassen want dat lijkt erg te branden. Ik ben gisteravond twee keer met haar in bad geweest (zemelen), heb haar ingesmeerd met sudocreme, toen dat niet hielp met dat kidsclinic spul(dat dan niet op haar schaamlipjes trouwens) en toen dat ook niet hielp weer geprobeerd met bepathen. Ze heeft tussen ons in gelegen, maar dat werkte helemaal niet, ze bleef schoppen en draaien. Uiteindelijk weer in haar eigen bed en ben er zelf met een matras naast gaan liggen om haar elke keer als ze hysterisch ging huilen te kunnen troosten. Nou ja..toen was het alweer zes uur 's ochtends Ze ligt nu te slapen en ik laat haar maar liggen, ze moet toch wat uurtjes pakken. Iemand enig idee wat nog te doen voor de komende nacht?
Ik had bij de apotheek spul gehaald, weet alleen niet meer hoe dat heet. Is net melk en als je het erop smeert, krijg je een spookje. Dat werkte hier echt super. Dat kidsclinic of zoiets, werkte hier ook niet echt. Maar dat andere spul werkte echt super. Wat ik ook deed, was zonder luier laten slapen. Genoeg matjes eronder en zorgen dat je veel schoon beddengoed bij de hand hebt.
Tsja, hier zaten ze er ook alle drie behoorlijk onder. Ik smeerde ze wel in met Kidsclinic. Hielp niet heel veel, maar wel wat. Verder is het gewoon even afwachten tot het weer over gaat. Het is even zielig, maar gelukkig krijgen ze het maar 1x. Het ergste is met 3 dagen wel over...
Hier hielp de kidsclin juist wel goed. Ik deed ze 3-4x per bad met een flinke lading havermout en depte dan met dat gevulde washandje met havermout op hun pokjes. Ik kneep dat washandje boven hun uit en smeerde ze met het havermout water dan weer in. Daarna droog deppen en insmeren met kidsclin. Dit hielp zo enorm goed, na een paar dagen waren de meeste al ingedroogd. Vergeet ook niet, meestal is het op de 3de dag het ergst. Daarna gaat het vaak wel weer goed.
Dank! Ga zo even naar de apotheek om die lotio alba te halen...baat het niet dan schaadt het niet, toch? Hoop dat ze vannacht een beetje rustig doorkomt.
En een zetpil tegen het ongemak/pijn/jeuk/missch koorts? Onze zoon (4jr) werd er zaterdag mee wakker. Zondag viel het nog mee (buik, rug en geslachtsdeel), maandag zat heel zn gezicht, nek en oren (ook erin) ook vol en begon het ook op zn armen en benen. Hij had dan wel koorts maar hij zat er ook totaal niet lekker door in zn vel. Gaf aan dat hij er piij van had en natuurlijk jeuk. Maandag werd hij twee keer gillend wakker: hij had in zn luier geplast en de urine brandde. En tot overmaat van ramp was zn luier (nog niet nachtzindelijk) scheef komen te zitten door het krabben en liep het ook langs de binnenkant van zn bovenbenen. Ik heb hem toen twee dagen sinaspril gegeven. Niet iets wat hij heel snel krijgt maar dit was zo zielig. Kind had zoveel piin en ongemak. Gisteravond en vandaag koortsvrij en de blaasjes zijn bijna allemaal ingedroogd dus we gaan de goede kant weer op. nu nog afwachten wanner het bij onze dochter (22mnd) begint .... edit: ik smeerde kidsclean en heb heb niet in een bad of lang onder de douche gezet. Hierdoor worden de blaasjes en kortsjes week en dan springt het weer sneller open met alle gevolgen van dien. Vanavond voor het eerst sinds zondag weer met wat zeep gewassen.
Mijn zoon had het vorige week. Ik heb hem elke dag in bad gedaan met twee washandjes met havermout erin (dichtgeknoopt). Wordt een soort melkachtige substantie. Heel vies maar het werkte heel goed. Ik depte hem daarna met het washandje en kneep het water over hem uit. Na twee keer waren de pokken al uitgedroogd.
Ook washand met zemelen vullen en in bad soppen en deppen. En van de apotheek hadden we zinkoxide, is vloeibaar en ze worden er wit van..Manlief heeft enkele dagen alle pokjes gedept met dat spul. Het leek de waterpokken wel sneller uit te drogen, maar zeker weet je dat nooit omdat je niet weet hoe het was geweest zonder dat spul. Onze dochter zat echt helemaal onder en nu na 3 weken is het nog steeds niet allemaal weggetrokken. Maar ze is er erg goed vanaf gebleven, ondanks dat ze paar dagen wel echt jeuk leek te hebben.