Mn inspiratie voor het avondeten is ff helemaal weg. mn man ligt in het ziekenhuis en daar ga ik vanmiddag om 17.00 naartoe met de kids en ik ben dan rond 18.15 weer thuis. (Woon gelukkig achter het ziekenhuis) Van de week hebben we al sla, wraps en macaroni gegeten, maar ik weet het nu ff niet meer. iemand een idee dat ook nog een beetje gezond is en voorals super snel?
Moet nog boodschappen doen, dus ik hoop dat ik vanmiddag tijd kan vrijmaken om te koken. chili vind ik erg lekker maar lusten de kids niet. wokken is idd wel een goede.
Boerenkool of zuurkool of peen en uien maar dan gelijk een pan maken voor twee dagen dan hoef je het morgen alleen maar op te bakken of op te warmen. Spinazie met een zakje aardappelen puree met rookworst in stukjes alles bij elkaar en eten maar. Is echt super snel klaar. Gebakken aardappelen met een blik sperziebonen of doppertjes met peen hamburger ook snel klaar.
Bedenk me ineens dat ze volgens mij ook van die voorgekookte aardappelen verkopen bij de ah. Dat samen met een snel stukje vlees of vissticks en witte bonen in tomatensaus (zijn mn kids gek op) en ik ben denk ik met 10minuten klaar. bedankt alvast. meer tips zijn welkom want ik ben bang dat we nog wel ff makkelijk moeten blijven eten. (Nog geen idee hoelang hijnog moet blijven)
Misschien als je tijd hebt dat je een keer boerenkool kan maken? Hoef je alleen savonds op te warmen..
Ovenpasta ham-kaas (ik doe het zelf altijd met spekjes). Niet echt heel gezond maar wel super makkelijk! Is zo'n pakje van Knorr. Het is zelfs zo makkelijk dat je niet eens hoeft te koken. En het is erruug lekker .
Je kan nu ook aardappelen schillen en opzetten tot het water kookt. Dan vanavond alleen nog ff afkoken Met groente kan dat ook
Prei gehakt schotel uit de oven met witte bonen. Kan je makkelijk van te voren bereiden, in de koelkast zetten, en dan als je thuis komt in de oven. Je rult het gehakt met wat (groene)kruiden en prei erbij tot het beetgaar is. Ondertussen haal je de witte bonen uit de pot, spoelt ze af en dan in de overschotel met bonenkruid. Als het prei gehakt mengsel klaar is dit erboven op. Ik leg er altijd nog plakken tomaat bovenop en daarboven op wat geraspte kaas. Je kan uiteraard extra groentes toevoegen en of saus toevoegen, maar saus doen wij persoonlijk zelf niet al kan dat lekker zijn voor de variatie. Oven voorverwarmen op 180graden en dan ongeveer 15 tot 20 minuten erin. Totdat de kaas er mooi uitziet. Mijn dochter van nog geen 2 is er ook dol op.
Wok maaltijd. Kant en klare kip blokjes, wokrijst en zak gesneden wok groente. Wat zout en peper of eventueel woksaus en je bent binnen 10 min aan het genieten van een heerlijk gezonde maaltijd .