advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door lea, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Graag advies gevraagd! Ik heb nu 3 maanden fysiotherapie gehad, waarbij ik oefeningen heb gekregen voor mijn bekken, er is geen enkele verbetering zichtbaar. inmiddels overgegaan op fitness onder toezicht van mijn fysiotherapeute....

Nu ben ik afgelopen week naar een chiropractor geweest om naar mijn rug te laten kijken. deze constateerde dat ik geen last heb van mijn bekken, maar dat mijn onder-rug vast zit?!
    hij zegt dat ik moet stoppen met fitness op dit moment en wil me gaan behandelen...

Nu vind ik het lastig om tegen mijn fysio te zeggen dat ik voor een andere behandeling wil kiezen. ben bang dat ze mij weer gaat proberen bij de fysio te houden. Iemand ervaring met het overstappen naar andere behandelaar? ;)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, na 16 jaar bij een fysiotherapeut gelopen te hebben, ben ik overgestapt naar een chiropractor en heb nu veel minder last!
    Ik heb een whiplash opgelopen 17 jaar geleden en sindsdien bij de fysio geweest. Op een gegeven moment kon het 1x per maand, maar tijdens en na mijn zwangerschappen ging ik elke week.
    Ik zag er geen verbetering in en toen raadde een vriendin van me de chiropractor aan. Nu na een half jaar ga ik maar 1x per 2 maanden en heb tussendoor praktisch geen last.

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als je gewoon zegt dat omdat je het gevoel had dat je er niet echt beter van werd dat je een tweede opinie gevraagd hebt en dat die vermoede dat het meer in je onderrug zit. Denk dat het eerder de manier waarop iets gezegd word belangrijker is dan dat als je gewoon zegt dat je geen vertrouwen meer hebt in deze arts of dat als je gewoon niks meer van je laat horen.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik neem aan dat je na deze behandeltijd toch wel verbetering zou moeten zien. Dan lijkt mij het wel logisch dat je nu iets anders gaat proberen, bovendien ben je de fysiotherapeut toch geen verklaring schuldig over wat je gaat doen?

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Niet voor de gevoelens van de fysio kiezen, maar aan je eigen herstel werken! Na 3 maanden zou je toch wel resultaat moeten zien. Dat is niet het geval, dus wil je nu wat anders proberen.

6. lea

lea Fanatiek lid

bedankt voor jullie reacties, natuurlijk weet ik dat ik voor mezelf moet kiezen. Maar soms vind ik dat dus nog lastig:p. Morgen ga ik bellen en hoop ik het te regelen, dinsdag mag ik dan naar de chiropractor voor de eerste behandeling....

Deel Deze Pagina