ben of voel jij je een echt nederlander?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik vroeg me af waar jij dat lijstje vandaan hebt, ik vind het niet echt een duidelijk lijstje met Nederlandse dingen/vooroordelen of heb je het zelf verzonnen;)..
    Ik ben een Nederlander, omdat: ik in Nederland geboren ben, ik de Nederlandse taal spreek, ik in Nederland woon en het in mijn paspoort staat... dat maakt mij toch een echte Nederlander:D!!!

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jahoor 100% nl (al vind ik veel nl muziek vreselijk)

Ik ben gek op kaas, hoe ouder hoe beter, maar geitenkaas is ook super. mijn dochter is ook stapel op kaas.
    ben zuunig(drenth alhoewel..) er zijndingen waaraan ik veel geld wil spenderen maar sommige dingen ook totaal niet hahha
    we hebben een heerlijk grote caravan met grote voortent, ideaal. gaan minstens 1 keer per jaar een week weg, liefst 2 keer, maar ben ook heel graag lekker thuis.
    ik heb meestal mijn gordijnen half open (plise) omdat we direct aan de stoep/straat wonen en niet altijd zin in pottenkijkers heb.
    ben niet luidruchtig, eerder verlegen.
    ja lekker met mijn handen eten heerlijk hahaha.

vergeet de fiets niet!!! heb 6mnd in australie en nieuw zeeland geleefd, maar wat miste ik daar mijn fiets, ff snel ergens heen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

-gierig nee
    -luidruchtig nee
    -caravans nee(miss als ik oud ben)
    -open gordijnen ja
    -eten kilo's kaas ik lust wel kaas, maar zeker geen kilo's
    -eten met hun vingers frietjes wel ;)

ja ik ben een echte nederlander, en voel me ook zo!
    deze voorbeelden kloppen gewoon totaal niet ;)

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    -gierig JA!
    -luidruchtig nee.
    -caravans nog niet, wel in de planning
    -open gordijnen ja
    -eten kilo's kaas ja
    -eten met hun vingers als het even kan wel, ja

Dus ja, ben best wel Hollands :D

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het om de vooroordelen gaat zoals die in de beginpost genoemd worden, ben ik absoluut geen nederlander en word ik in het buitenland ook niet zo ervaren.

Verder heb ik niet zoveel met nederlander zijn, fransman zijn, amerikaan zijn. Ik ben gewoon mens onder mensen. Vrouw, echtgenote, moeder, vriendin, dochter en kleindochter. Allerlei andere noemers vind ik niet zo interessant ;)

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja kaas eet ik heel veel! hoe ouder hoe beter. Mijn zoon van 2,5 jaar is ook dol op kaas. Verder niet grierig, gordijnen altijd dicht 's avonds, geen caravan en ook niet luidruchtig. enne ben dol op zoute haring en bitterballen haha.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

x 2.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik voel niet echt een Nederlander maar dat heeft niets met dit rijtje te maken. er is een land waar ik me veel fijner en meer op mijn gemak voel en graag naartoe wil emigreren.

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ben qua afkomst wel 100% nederlands, maar ik voel mij 200% Amerikaans, en kan dan ook niet wachten tot we er wonen.

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik vind de vooroordelen die je aanhaalt, TS, wel een beetje achterhaald ;)

Ik ben een echte Hollander inderdaad maar ben niet gierig. ik houd wel van caravans (heb zelf een vouwwagen) maar dat is net zoals de belgen of Fransen, houden ook van caravans ;)

ik eet ook kaas, al is het geen kilo's (net als de Fransen)
    Ik eet graag met mijn vingers (net als de Tunezen, vriend is half Tunesisch en kom regelmatig bij Tunesische schoonfamilie)

Ja ik heb open gordijnen, vind ik er veel gezelliger uitzien :D

En ja, ben soms ook luidruchtig (net als Engelsen ;) )

Dus tsja, wat is nu typisch Hollands? Hahaha... Voel me wel Hollands doordat ik Hollands spreek, in Holland woon en een Hollands paspoort heb haha.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik voel me eigenlijk steeds minder Nederlander, als ik mezelf vergelijk met de heersende mentaliteit in dit land (over het algemeen dan) van de afgelopen jaren. Ik voel me hier veel minder goed thuis dan vroeger, terwijl ik toch gewoon 100% Nederlander ben van geboorte.

Maar ik denk wel dat als ik zou emigreren, ik mij ineens wel heel erg Nederlands zou gaan voelen. Op een onbekende plek grijp je altijd terug naar datgene dat vertrouwd is. En mijn kikkerlandje is mij nog altijd wel vertrouwd. Er zijn plekken op de wereld waar je slechter af bent!

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Als je klompen draagt en in klederdracht loopt. En daarbij een harinkje, mossel of palinkje eet.

Bij nader inzien ben ik toch niet Hollands ;)

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

euhm...

gierig ben ik absoluut niet..
    luidruchtig ook niet..

maar ik vind het wel leuk om met caravan op vakantie te gaan..
    kaas vind ik heerlijk..
    en eten met mijn vingers.. tja als ik met mijn vingers kan eten doe ik het ook hoor ;) (maar dit is wel de eerste keer dat ik hoor dat dat typisch nederlands is)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ja en nee

Ik ben wel gierig en erg op mezelf.

Maar ik ben dus half Italiaanse en ook dat ben ik echt. ( pittig en een echte "Italiaanse""mama"' )

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

yep 100% procent kaaskop stamvader komt uit terheijden..

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    nee... Ik voel me meer een Fries...maar dan zonder t vooroordeel stug te zijn..:D

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom hier net tot de ontdekking dat mijn ex, van antilliaanse afkomst, toch verdacht veel op een echte nederlander lijkt.
    (volgens dit lijstje dan hè;))
    Hij is nl best gierig, heeel luidruchtig, dol op kaas en eet ook het liefst met zijn vingers. Caravan mmm.. misschien maar zijn gordijnen zijn meestal dicht.
    Ik voel me wel een echte nederlander maar meer door andere dingen. Ik luister meestal naar 100%NL, ik hou van nederlands eten.
    Ik zou sinterklaas en sint maarten niet willen missen. En ik eet ook graag tussen 5 en 6. Ook heb ik graag de kinderen op tijd op bed.
    Ik kijk ook het liefst naar nederlandse televisie. En ik doe vast nog meer typisch nederlandse dingen. En een caravan lijkt me geweldig haha!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #38 SushiLover123, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    Ik voel me niet Nederlander, maar Brabander. :D

- gierig? Nee.
    -luidruchtig? Nee.
    -caravans? Nee.
    -open gordijnen? Meestal, maar wij kijken niet op de straat uit, dus dat is denk ik niet wat TS bedoelt. Alleen de buren en van 1 huis verder lopen langs ons raam. Die zwaaien wel altijd en wij ook. :D
    -eten kilo's kaas? Nee.
    -eten met hun vingers? Soms. Alleen friet en zo. En van boterhammen maak ik sandwiches, dus die eet ik ook met mijn handen.

Ik luister ook NIET naar typisch Nederlandstalige muziek. M.u.v. kinderliedjes ;) carnavalsmuziek, Band zonder Banaan, WC Experience, De Dijk, Frederique Spigt, Doe Maar, De Heideroosjes... een heel ander genre dus.

19. fafje

fafje Niet meer actief

nee, maar wel hagenees...als ik boos ben komt mn haagse accent naar boven...

gek op hollandse pot, maar wel met een indisch tintje...dus stamppotje maar met pittige gehaktballen...of peen en ui maar met sambal badjak...broodje kaas met dun laagje sambal heeerlijk...

verder ben ik voornamelijk heel indisch/moluks

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind het genoemde lijstje niet echt typisch NL. Misschien het vooroordeel gierig zijn... maar verder komt de rest juist meer in andere landen voor.

Maar ik voel me wel Nederlander omdat ik hier geboren ben en me thuis voel. Maar ik ben niet gierig (nou, ja soms ;)), niet luidruchtig, gordijnen gaan dicht als het donker is. Kaas vind ik dan wel weer lekker en we hebben ook een caravan! (net als veel duitsers, engelsen en fransen ;))

Deel Deze Pagina