Wat wat zijn als de Nederlander alleen maar is, dat wat jij op je lijstje omschrijft. Daarnaast zijn vooroordelen imo niet wie de Nederlander werkelijk is. Ik voel mij een echte Nederlander omdat ik hou van het land en van de mensen, zou er nooit weg willen gaan.
Ik voel mezelf ook echt geen Nederlander, en vind dat wel best zo! Maar met handen eten wist niet dat dit typisch Nederlands was. Want heel veel culturen eten met de hand, dus lijkt mij onzin. Mijn vriend is moluks en wij eten rijst met onze handen veel en veel lekkerder. Kwa denken en doen, ben ik ook echt een indo. Ik erger mij aan Nederlandse gewoontes, sorry kan er ook niks aan doen.
Ja, ik ben en voel mij 100% nederlands!! Maar niet om de redenen die topicschrijver opnoemt.Ik ben hier geboren en getogen en moet er niet aan denken om naar een ander lans te moeten verhuizen.Nederland is knus,vol met cultuur,is een van de landen die het meest openstaat voor buitenlanders(al weet ik niet of dat zo goed is maar dat is weer een andere discussie ),heeft zijn eigen gebruiken en die moeten er zeker blijven(koekje bij de koffie bv), is het enige land bekend om de molens,klompen,tulpen de stamppot en de goudse kaas, en waar een patatje eten met je vingers niet vreemd is. Kortom Nederland,i love it!! P.s.wat betreft de caravans:de Duitsers zijn nog veel erger dan ons hoor.Die slepen echt alles mee in dat ding!!!
100 pc hollandse. Gierig nee. luidruchtig nee. kaas ja maar niet te veel. Gordijnen open soms. Met handen eten patat snacks wel( Surinamers eten ook met de handen. Snap niet dat dat als typich Nederlands gezien woord. Hou wel van Nederlandstalige muziek. Ben ook trots op onze geschiedenis. Maar we moeten niet vergeten dat onze voorvadere de slavenij zowat uitgevonden hadden. Voc schepen. Enz Ook trots op dat Willem van oranje de eerste strijder hier was van godsdienstvrijheid. Denk maar aan de ketters we liepen hier mee voorop heeft wel 80 jaar geduurd voor dat het afgelopen was. Maar hij is er mee begonnen. Tegen Spanje enz.
Ben luidruchtig, eet elke dag kaas, eet sommige dingen met m'n vingers, en tot voor kort had ik een aantal maanden geen eens gordijnen in de woonkamer (was pas verhuisd, woon op 6 hoog)
Nou dat 1 koekje bij de koffie hoeft van mij niet te blijven hoor, zo slecht hebben we het toch ook niet weer allemaal En dat met de vingers eten snap ik ook niet, in tig landen word alleen maar met de vingers gegeten.
ik herken weinig in t lijstje. maar als ik we in t buitenland zijn mis ik altijd wel mijn hollandse eten. ben dus in staat eigen kaas en pindakaas ed mee te nemen. vind ons landje verder ook altijd mooier tis mijn thuis.
-gierig nee volgens mij ben ik dat absoluut niet -luidruchtig haha ja dat soms wel (meer druk) -caravans liever als een tent maar doe mij maar een leuk hotel of huisje -open gordijnen nee hier meer dicht wonen ook in een smalle straat -eten kilo's kaas daar ben ik wel gek op ja -eten met hun vingers brood ja de rest over het algemeen niet (soms patat) voel me wel een echte nederlander maar dat kan ook komen omdat ik niet zou weten hoe een fransman, spanjaard of marokaan zich voelt
Mijn nederlandse vader ook haha. Die kreeg deze tip van een Indische collega van hem, heeft het 1x geprobeerd en hij vind dit heerlijk! en ook bloemkool met sambal
Gierig: Nee, geef mn laatste stuiver nog het liefst aan een ander Luidruchtig: Nee valt wel mee denk ik Caravans: Ja leuk en knus Open gordijnen: zodra het een beetje donker wordt gaan ze hier dicht...vind het gezellig en warm Kilo's kaas: Ja klopt Eten met vingers: nee heb gewoon bestek hmmm half nederlands dus....zal mn moeder eens aan de tand voelen of ik niet van iemand anders ben
100% nou jah bijna ik voldoe absoluut niet aan het lijstje alleen patat word hier met handen gegeten. ik woon nu ook in duitsland en wil dr absoluut niet meer weg ga echt niet trug naar nederland vind het hier toch echt fijner dan nederland. het klopt trouwens wle van de patat als we hier ergens in de stad zijn oid en je komt ergens waar jek unt eten kun je de hollanders er zo uitpikken met het patat eten haha het klopte altijd nog. die met de handen eten zijn nederlanders.
nou veel van het rijtje doe ik juist niet. lust ook geen kaas en 2x per week is aardappels weg genoeg maar verder ben ik wel een rasechte nederlander, en zo voel ik me ook! ik zou ook denk ik niet in het buitenland kunnen wonen ( tenzij me ouders enz ook mee gaan dan denk ik er nog over na)