ben of voel jij je een echt nederlander?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik ben niet gierig
    Ik ben wel luidruchtig (hou gewoon van mijn stem;))
    Ik ben gek op caravans;)
    heb mijn vitrage wel altijd dicht
    Ik lust geen kaas,snert of bonensoep
    Eet patat met mijn vingers

Dus misschien niet volgens het lijstje maar wel in mijn hart.

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ik ben een echte nederlander en voel me ook zo. Maar goed denk ik dat niet alle vooroordelen kloppen.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee, maar ik ben dan ook geen 'echte' hollander ;)

4. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Neuuhh voel me zeker niet 100% NL, ik ben het wel ma zo voel ik me niet, schaam me af en toe vreselijk voor ons land bleeghhh. En dan nog zeggen dat Nederland zo open is voor buitenlanders whaha Das een goeie, moet je tegen Geert Wilders zeggen hahaha:p;)
    Woon dus ook niet meer in NL, nu tijdelijk in Belgie en binnekort lekker naar Turkije;) Ben ook getrouwd met een Turk;)

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    ben jaloers op je, zou ik ook wel willen; weg hier en lekker wonen in Turkije. Welke plaats ga je wonen als ik vrage mag??

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

gierig-nee wel zuinig

luidruchtig- vind ik zelf wel meevallen, maar wat anderen ervan vinden???

caravan-zou ik dolgraag willen, maar vinden niks in onze prijsklasse jammergenoeg

open gordijnen- keuken aan straatkant. Hoge ramen met eerst nog een baan plakplastic. Ik kan eroverheen kijken als ik in de keuken sta, maar vanaf straat niet naar binnen. Ben erg op mijn privacy gesteld.

kaas-Heerlijk. Broer heeft ook nog eens een kaaszaak. Dus mijn behoefte wordt ruimschoots voorzien:D

met vingers eten- alleen patat en belegde broodjes enz. Kan me wel voorstellen dat ze dat in het uitenland denken, wij zijn wel van de snelle hap als we ergens zijn. In het buitenland nemen mensen veel meer de tijd om ff te lunchen of te dineren.

7. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Niet vergeten als je daar bent om de Armeense genocide te ontkennen. De waarheid zou je anders een gevangenisstraf kunnen opleveren.

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    -gierig, absoluut niet
    -luidruchtig, alleen tijdens de sex ;)
    -caravans, ja heb ik
    -open gordijnen, nee, juist dicht
    -eten kilo's kaas, heerlijk!
    -eten met hun vingers, alleen patat en kipkluifjes of zoiets

ben jij een echt nederlander? Ja echt wel!

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    We willen in een complex gaan wonen in de buurt van Bodrum, hebben al een aantal mooi plekken gevonden, ma zijn der nog niet helemaal overuit, het duurt waarschijnlijk ook nog 1 of 2 jaar tot we echt kunnen gaan, maar gaan doen we!!!:D

10. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    vader nederlands, moeder nederlandse dus ook ik ben nederlands. Ben ook trots dat ik hier vandaan kom. Waar je ter wereld ook komt, mensen zijn altijd blij als je verteld dat je uit NL komt. Iedereen kent wel een beroemde NL. En dat is best knap van zón klein kikkerlandje!
    vooroordelen zijn overigens niet op mij van toepassing.

Wat dacht je dan vän de uitdrukking die in het buitenland is doorgevoerd; Let's go dutch?
    Dat is toch hilarisch en klopt ook gewoon nog.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja ik ben het en zo voel ik me ook!

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Pffff, waarom gelijk zo´n reactie op een gezellig topic met een knipoog naar Nederlandse gewoonten...
    (voorin dit topic had iemand het over de ballenmentaliteit van de VOC'tjes....ga je die dan ook nog even de zwarte bladzijdes van die tijd uitleggen)

En nu on-topic:
    Met de handen eten komt toch meer uit andere culturen? Ik eet liever met bestek...ik loop altijd erg te knoeien als het met mijn handen moet hahaha!

Kaas lust ik graag, zo ook pindakaas :)
    Gierig ben ik niet,
    gordijnen/ vitrages zijn vaker dicht dan open,
    caravan.....nee zeg, hou niet van kramperen...
    luidruchtig valt wel mee in vergelijking met de herrie die mijn Afrikaanse man kan maken haha!
    Ik voel mij een Nederlandse die zich ook prima in andere culturen kan vinden...
    ik pik de mooiste dingen uit alle culturen en dat pas ik toe in mijn leven:)

Liefs,

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Vanwaar deze aparte reactie?

14. MamaSmurf

Je kunt over veel landen zeggen dat ze beter zijn of kunnen zijn dan Nederland. Maar niet zo'n land. Dan kijk je blijkbaar nooit naar het nieuws. Dus dan is het aardig om haar even te waarschuwen dat het gebruikelijk is daar om te liegen over genocides(!!!!!) ivm de nare consequenties. Ook worden in Turkije christenen en anders- (ook niet-) gelovigen stelselmatig gediscrimineerd en erger. Maar daar mag ze zelf op googlen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nou google er op los zou ik zeggen, Turkije is juist een land waar het geloof helemaal niet zo'n big deal is. Er staan honderen kerken in het land, overigens word je in Nederland als moslim ook stelselmatig gediscrimineerd en erger.. dus wat is het verschil.

Overigens erkend de helft van de wereld nog steeds de Armeense genocide niet.

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    pfff alsof moslims tegenwoordig niet stelselmatig worden gediscrimineerd in Nl onder het mom van vrijheid van meningsuiting maar daar gaat dit topic niet over en idd waar raar dat je zo;n discussie naar boven haalt in zo'n gezellig topic

17. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    overigens Turkije is juist erg trots op zijn openhartigheid to andere godsdiensten. Men is zelfs van plan om in de toekomst in Istanbul een moskee, synagoge en kerk te bouwen in dezelfde ruimte zeg maar als symbool van respect tussen verschillende godsdiensten ;)

In Turkije mogen de kerkklokken ook gewoon luiden. Dat kan je helaas neit zeggen over Nederland, waar men over het algemeen een reuze afkeer heeft tegen moskeeën, imams en alles wat met islam te maken heeft.

18. MamaSmurf

Over discussie beginnen, lees eens nr 64 na. Daar heb je op gereageerd maar niet geklaagd dat het ongezellig werd terwijl zij begon met politieke meningen.
    Daarnaast, vertel eens over het stelselmatige gediscrimeer hier in nl van moslims en erger.
    Kritiek op de islam is natuurlijk geen discriminatie. En vooral dat erger.Vertel!
    Als je het nou over antisemitisme zou hebben dat dat stelselmatig gebeurt met erger dan is dat idd zo. Dat is nu weer volop in het nieuws.

19. MamaSmurf

Vertel, welke helft van de wereld? Naast d66 en turkije, want die kennen we wel. Of is dat al de helft van de wereld?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    groen wel, grijs niet.

karin, en over die discriminatie: loop een dagje met me mee en je zult versteld staan. Ook al hou ik ontzettend van Nederland, dat voorop gesteld.

Bestand:Nations recognising the Armenian Genocide.svg - Wikipedia

Deel Deze Pagina