In Turkije zijn op het gebied van godsdienstvrijheid ten opzichte van vorig jaar weinig positieve ontwikkelingen te noemen. Het godsdienstonderwijs op de scholen gaat nauwelijks in op andere godsdiensten dan het sunni geloof. Bovendien kunnen religieuze minderheden, zowel moslim als niet-moslim, nog steeds geen gebedshuizen (kerken, synagogen, cemhuizen) oprichten. Dat schrijft minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer ........ Minister Verhagen schrijft verder dat met name de lokale media in onder andere Malatya, Samsun, Adana en Mersin hebben gezorgd voor negatieve berichtgeving over niet-islamitische minderheden. Niet-islamitische godsdiensten worden namelijk door een deel van de Turkse bevolking beschouwd als een bedreiging voor de Islam en de Turkse staat. De Turkse overheid zal meer moeten doen om deze mentaliteit, die ook de oorzaak vormt van de gewelddadigheden jegens deze religieuze minderheden, te veranderen bron;Nog weinig godsdienstvrijheid in Turkije - Maroc.NL (!) In turkije is duidelijk alles beter. Op google vind je meer. Misschien leuk als je even laat weten hoe je bij jouw standpunten bent gekomen?
Dat tweede stuk is hier toch precies hetzelfde.. overigens hebben zelfs moslims het ook niet makkelijk in Turkije hoor. Geloof het of niet maar om daar je geloof goed te kunnen praktiseren als moslim moet je ook met veel tegenslagen om kunnen gaan. Hoofddoeken en baarden in publieke functies zijn ze niet van gediend en de overheid doet er alles aan om de controle te houden op imams, godsdienstleraren etc.
Het aantal landen dat de Armeense genocide erkent valt tegen. Maar ja, zolang de goede helft van de wereld het maar erkent. Een moordenaar zal een ander niet snel veroordelen voor zijn moorden. Daarnaast heb je natuurlijk nog een beetje het probleem met wat nou precies de definitie van een gencide is. Een dagje meelopen zit er niet in natuurlijk, maar je mag best voorbeelden neerzetten die je dagelijks ziet gebeuren. Maar vooral in dat geweld tegen moslims ben ik in geinteresseerd. want daar hoor ik nooit wat van in het nieuws. (Wel dagelijks van geweld door moslims.) Jij zei net, discriminatie en erger. Maar ben jij zelf ook een moslim?
Vertel dan eens over de gewelddadigheden jegens moslims! Want het enige geweld in Nederland dat komt uit discriminatie is gericht aan joden, en christenen.
Jeeeetje Karin! Ga aub ergens anders je kritiek over Turkije uiten. Moordenaar discriminatie bla bla bla. Vraag me af hoevaak je ECHT in Turkije bent geweest (in plaats van te googlen ) en hoe mensen je daar behandelen. Hoor veel beter namelijk! Wil je er aub mee ophouden? Zonde van het topic!
En dat zegt genoeg natuurlijk zowel over jou als over de media die er met geen woord over rept als er zoiets voorkomt.
Vertel dan eens over de gewelddadigheden jegens moslims! Want het enige geweld in Nederland dat komt uit discriminatie is gericht aan joden, en christenen en gepleegd door moslims.
Ach meid, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Verpest dit topic niet nog meer en hou op met onzin uitkramen.
Ik lees bronnen op internet , jij 'hoort' het waarschijnlijk van turkse kennisen. Welke zijn geloofwaardiger? En nee, ik ben er nog nooit geweest. Net zo min als jij in de ruimte, maar toch mag jij iets zeggen over het zonnetje.
Juist! Mee eens. İk vind het zo jammer dat het vaak gebeurd dat topics zo de andere kant op gaan. Omdat er iemand perse iets wat totaal niks met het topic te maken heeft er tussen moet proppen over de islam als je, je er zo aan irriteerd registreer je dan op een forum voor antimoslims of open zelf zo een forum ofzo. Maar waarom Hier op zwangerschapspagina discussies uitlokken wat niks met jet forum te maken heeft. En waar de moda al 10.000000x hebben gevraagd dit niet te doen?
Nee van nederlandse! Famillie leden en vriendindie op vakantie zijn geweest Maar weetje karın ik ga er niet op in. Probeer me aan de regels te houden en het forum niet te vervuilen
Vakantiegangers in populaire badplaatsen in turkije komen vast veel te weten van het land zelf. Vooral over godsdienstvrijheid in Turkije. Het hele internet heeft het blijkbaar fout. Christenen ritueel geslacht in turkije door moslims? Nee joh, kan niet want familie van Batuhan is er op vakantie geweest en die zagen het niet.... Het lukt je nog niet hard om je er niet mee te bemoeien.
Zo en toen klaar. Karin ik vraag je om de regels van de forum eens te lezen. Daar staat precies in dat dit soort topics niet zijn toegestaan.