Tips voor hapjes buffetje met kerst feestelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door kersenflap, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ieder jaar is het weer een hoop gedoe met kerst de een houd hier niet van de ander daar niet van, dan hebben wij nog een tante die de afgelopen 5 jaar niets heeft gedaan met kerst en zegt ik kom enkel als ik niets hoef te doen (tsja als je al 5 jaar thuis zit op de bank zonder werk en kinderen in huis en thuis ook niets doet heb je daar uiteraard geen tijd voor :( ) Laten we het erop houden we gaan voor mijn kinderen en voor mijn opa en oma.

Na een hoop gedoe, heb ik besloten mij op te "offeren" voor het kerstdiner, ik wil niet al te moeilijk doen op de dag zelf en bij mijn opa en oma dus heb bedacht een soort high tea/ hapjes buffetje te gaan maken, maar het mag allemaal net wat feestelijker als normaal het is tenslotte kerst.

Ik heb nu een paar dingetjes want heb uiteraard ook mensen die geen vis eten of tomaat of franse kaas of chamignons en er zijn 2 kindertjes bij, (kleuter die alles eet en een baby daar heb ik uiteraard wat anders voor en die eet misschien wat hapjes mee)

*sandwiches rosbief met mozarella in leuke vorm
    *gevulde eieren
    *kipspiesjes
    *wraps zalm
    *brie rolletjes in bladerdeeg
    *gehaktballetjes met lekkere dip
    *hartige muffins

*cinnamon rollecake

Zoals jullie zien, ik wil nog wat hapjes erbij dus tips zijn welkom

Mijn zoontje mag trouwens de kaartjes voor bij de recepten maken en versieren dus het wordt al wel feestelijk.

2. minon

minon Niet meer actief

Aardbeienkerstmannetjes. Leuk en simpel met slagroom en klopfix en een chocoladestift. Of een fruitkerstboom

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Kippenvleugeltjes
    Bladerdeeghapjes (kant en klaar in de vriezer van de supermarkt)
    Kleine pasteitjes
    Aardappelrozetjes (Aviko, zak in de vriezer)
    Caprese prikkers (Tomaat, mozzarella, basilicum op een prikker)
    Spek-worst hapje (spek beetje uitbakken, om knakworstje rollen en op een prikker, serveren met bbq saus)

Verder zou ik iets van stokbrood doen met verschillende dipsausjes.

4. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Wraps met ham? Wat dikker beleggen met plakjes ham. En dan sla, eventueel tomaat erbij en een beetje honing. Dan heb je een tegenhanger voor de wraps met vis.
    Hartige muffins zijn hier bij elke gelegenheid een groot succes. Ik heb eventueel een recept voor je als je interesse hebt, pb maar, dan zoek ik em op.
    Kleine gehaktballetjes op een prikker, met verschillende sausjes. Saté of tomatensaus enz.

Allemaal makkelijk en snel te maken en ook al vantevoren klaar te maken. Hoef je het alleen nog op te warmen.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mini-sandwiches met:
    - komkommer en kruidenkaas
    - eiersalade (of andere salades)
    - gerookte zalm

Wraps met: carpaccio, zalm of stukjes kip.
    Glaasjes met soep (zodat je niet met kommen en lepels zit)
    In mini-cake vormpjes kun je mini-lasagna's maken.

Zoet:
    Soesjes
    Fruitspiesjes
    Cake
    Kwarktaart
    Scones

6. kersenflap

Ik wil zeker wel een extra recept voor hartige muffins!

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Dan pb ik je vanavond dat recept! Mocht ik het vergeten, herinner je me er dan even aan? :)

8. kersenflap

Deel Deze Pagina