Zo niet leuk als je kindje gepest wordt en zelf ook nog. Hier nooit gepest gelukkig, ja incidenteel eens een scheldwoord of iets toen ik nog jong was. Kinderen kunnen hard zijn, Maar goed, ik trok me daar niks van aan. Op volwassen leeftijd gelukkig nooit iets gemerkt of meegemaakt op pestgebied. Mijn oudste dochter is nu ruim 3 en heeft al wel ervaren dat ze soms niet mee mag doen met buitenspelen met wat buurmeisjes. Voornamelijk omdat die een stukje ouder zijn (5 en 6). Dus wel ergens logisch. Maar goed echt pesten op deze leeftijd gelukkig niet. Ze is nog een heerlijk vrolijk spelend onschuldig kind, die ook alle kindjes leuk vind om mee te spelen. Oh nog even een aanvulling: zoals je het mbo omschrijft, herken ik het totaal niet. Dus zeker niet alle opleidingen zijn zo!
Vreselijk !!! Ik weet niet hoe oud jij bent en je medestudenten. Maar ik ga 5 dagen per week naar school en in mijn klas wordt niet gepest (waarschijnlijk wel geroddeld maar ach als je dat nooit te horen krijgt kan het je ook niet kwetsen)
ben altijd gepest vroeger. thuis kreeg ik ook niet echt tactische opmerkingen... heb het er tot de dag van vandaag nog moeilijk mee. voel me niet mooi, belangrijk of wat dan ook. het gaat wel stuk voor stuk beter, maar heb aan die ellende een emotiereguleringsstoornis en een eetstoornis over gehouden. (gelukkig wel allemaal aardig onder controle, maar dat zal mijn leven lang een geknok blijven vrees ik) hoop zo dat onze kids dat bespaard blijft, maar ook dat ze niet de pesters worden...
Ik ben verschrikkelijk gepest, mijn oudste toen hij nog op school zat een beetje, mijn middelste behoorlijk. Nu we thuisonderwijs doen hebben we daar gelukkig geen last meer van.
Ik heb zelf ook een mbo opleiding gedaan, maar heb dit nooit meegemaakt (mij bij zaten ze van 16 tot de leeftijd van 45). Ik vond het een heel verschil met de middelbare school qua pesten etc. Je hebt natuurlijk wel verschil in niveau bij de mbo opleidingen, en dat zal dan ook wel uitmaken in wat voor types er in de klas zitten. Maar toch sta ik er wel echt van te kijken dat er op die leeftijd nog wordt gepest, heel zielig
Ik ben vroeger gepest. Later op mijn 21ste op stage is nog een poging gedaan maar ik doorzag het op tijd en heb er korte metten mee gemaakt, sindsdien laat ik het niet meer toe. Mijn oudste van 5 wordt door 1 kind in de klas gepest, alle kindjes hebben een hekel aan dat jongetje en ook volgens de juf is hij nogal apart. Mijn zoon is autistisch en hij reageert er niet gekwetst op, meer ongemakkelijk.
Ja incidenteel wel gepest. Ik heb chronisch eczeem en in de puberteit had ik daar heel erg last van, door de puberteit en de eczeem die opspeelde werd ik heel erg verlegen en onzeker. Zat totaal niet lekker in mijn vel, dus ja dan ben je een makkelijk slachtoffer. Het pesten heeft zich nooit echt door gezet omdat ik er nooit echt op reageerde en als ze een grens over gingen, ik heel goed voor mezelf kom opkomen. De allergrootste grap was dat het meisje wat mij pestte, was blijven zitten en dus bij mij in de klas kwam omdat zij in haar klas onwijs werd gepest.
Ik ben nooit gepest en hoop mijn kinderen ook niet. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik me dan ook echt als een aso zou gedragen als de school er niks aan zou doen. Ik ga mijn kinderen zeker leren om voor zichzelf op te komen en desnoods klappen uit te delen. Dat gepest kan zo levens kapot maken.... Ik hoop dat ze nooit gepest worden want ik pak de pesters zelf meteen aan. Ik heb zelf ook MBO gedaan maar herken het niet. Herken eerder dat docenten je als debiel inschatten haha. Maar niet dat onderlinge gepest?! Sterkte! Vind het wel heel sneu voor je dat je dit nog mee moet maken met jezelf én je dochtertje!
Nee ik niet en mijn partner ook niet .. Mijn kids ook niet(nog niet ) mijn oudste begint steeds meer voor zich zelf op te komen .. Erg verlegen terug getrokken jongen maar nog nooit gepest gelukkig ... Mijn andere zoon 4 zit net pas op school maar als ik baar hem kik laat hij never nooit over zich heen lopen .. Weet nu al hij is snel vriendjes maar ga hem niet pijn doen .. Dan doet hij het echt terug .. Hij staat zijn mannetje wel.. Pittig karakter ..
Ik ook..met alleen maar uitpraten kom je er echt niet altijd en ik wil dat ze zich moet kunnen verdedigen, vast niet pedagogisch correct, jammer. Ik ben vroeger wel heel erg gepest..Mijn dochter kwam 1x met een verhaal dat ze niet mee mocht spelen op school. Ik heb een 'hartig woordje' met dl gesproken en er zelfs een rollenspel van gemaakt. maar het heeft geholpen, er is nu niks meer aan de hand en is nu zelfs bevriend met dat meisje. Dochter laat gelukkig niet met zich sollen, en ik hoop dat dat zo blijft.
Ik had alles om wel gepest te worden (ik was mollig, had kort haar, voetbalde, dus geen meisje meisje) maar ik had ook een grote mond en de jongens vonden het net cool dat ik goed kon voetballen.. Er werd wel eens geplaagd, maar doordat ik altijd mee aan het voetballen was heeft het nooit als 'gepest' aangevoeld... Gelukkig maar... Ik werd als enige uitgenodigd op de verjaardagsfeestjes van de jongens en vele meisjes waren hier wel jaloers op en nodigden mij dan speciaal niet uit (als enige meisje) maar dat heb ik nooit gemerkt (mama heeft me dit verteld, ik wist dit niet meer, mama vond het wel erg voor me... ik dus totaal niet aangezien ik me dit niet eens herinner)
Ik heb alle scholen zonder gepest doorlopen, en had het super naar mijn zin. Tot ik bij een vervolgopleiding kwam waar 1 van de meiden van mijn vorige school op zat. Achteraf bleek zij het totaal niet naar haar zin gehad te hebben op die school, en was wellicht daar wat gepest (zat niet in mijn klas en ik deed er niet aan mee dus tsja) en die besloot haar image op de nieuwe school gelijk goed erin te gooien. En ja dat werd naar mij toe, projecten gingen niet goed, dingen werden mijn kant op geschoven en als er iets niet af was lag dat aan mij. Uiteindelijk zagen de leraren dat natuurlijk wel, aangezien ik mijn taken daadwerkelijk af had, maar tegelijkertijd werd er weinig aan gedaan. Op dat moment werd zelfstandigheid verwacht, dus verder dan een tsja eh ja..maar eh ja...ok..kwamen de leraren niet. Ik ben na 5 weken gestopt met de opleiding, was er klaar mee. Misschien zonde, heb de opleiding in de avond afgemaakt in een hele leuke groep mensen. RosaLynn ik vind het afschuwelijk om te lezen dat volwassen mensen, moeders notabene, zo vreselijk slecht in de omgang kunnen zijn! Peuters, kleuters, kinderen, pubers, ach ja wat weten die nou? Maar van volwassen mensen verwacht je meer....sterkte joh
Ja, helaas wel. Vandaag de dag nog steeds wel; hetzij dan op de zogenaamde volwassen manier die nog veel meer kwetsender/geniepiger is met een hoop schijnheilig gedrag. Ik heb gewoon liever dat iemand zegt: ik mag jou niet omdat je dit of dat doet, die of deze karaktertrek hebt of gewoon in het algemeen niet - en we elkaar dan gewoon uit de weg gaan. Maar wat ik helaas met grote regelmaat zie is gesmoes achter mijn rug om, mensen manipuleren om mee te doen en/of gewoon aan de zijlijn meeleven, zogenaamd vriendelijk doen en uitlachen wanneer je iets verkeerd doet of iets in die trant. Ik weet niet precies waarom het gebeurt want het heeft heel mijn leven al diverse redenen, maar het heeft er ongetwijfeld mee te maken dat ik een aparte kijk op zaken heb (denk te hebben) en soms een afwijkende mening heb die anderen lang niet altijd kunnen waarderen. Ik ben ook niet van plan om mijn hele bestaan te veranderen omdat er één persoon last van heeft omdat ik dit de eerste 22 jaar continu heb gedaan. Ik ben wie ik ben en totaal inflexibel geworden wat dat betreft Gelukkig kan het mij dus bijna geen hol meer schelen - al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms ook zwakke momenten heb (na zo'n dag en nacht als vandaag zeker, pffff) Mijn kind wordt overigens niet gepest en dat wil ik het liefst voor altijd zo houden. Ik zal hem altijd vertellen dat hij van mij een vrijbrief heeft om van zich af te bijten en wanneer het nodig is lichamelijk geweld toe te passen; aangezien dit bij mij op de basisschool het ENIGE redmiddel was (en mijn allerlaatste hoop) in groep 6/groep 7. Dat had mij dus zo ruim 5 à 6 jaar gepest kunnen schelen als ik dat direct had toegepast. Hij is totally awesome; net als zijn moeder. En iedereen die een directe aanslag op dat zelfbeeld pleegt op welke negatieve manier dan ook, laat ik alle hoeken van de kamer zien No way in heck dat hij de gepeste wordt; liever dan nog een pester. Het stopt echt bij mij. Het beeld wat ik het liefst aan mijn kind mee wil geven is: jongen; je bent geweldig. Ook al voelt het voor jezelf soms niet zo - dat ben je wel. Just own it. Wees lief waar het kan, kick ass waar het moet. Ik ben gepest omdat ik dik ben, overgevoelig was (vroeger) en erg snel huilde, een bril draag, mijn haar ongeborsteld bleef, ik rare kleding droeg (bedankt mam; met je stomme dirndl jurken), te netjes was, een mening had, agressief was, mijn familie stom is, mijn broer in de gevangenis zat, mijn vader een dikke buik had en continu met de ambulance mee moest, mijn fiets stom was, ik te goed mijn best deed op school, ik te slecht mijn best deed op school, ik te vijandig was, etc. etc. etc. People can go to h*ll Oh, mijn familie incluis, want helaas stopte het bij mij niet na schooltijd. Het ging in de privésfeer helaas nog veel verder.
Op het volwassenenonderwijs is het vaak erger; ik doe een hbo-studie waarbij ze leuk doen tegen je gezicht en graag met je samen willen werken omdat je best wel wat aardige inbreng hebt en goed je best wil doen om de studiepunten binnen te slepen - maar ze negeren je compleet na school of duiken vervolgens heel kinderachtig zogenaamd een metro voor je in (terwijl ik ook in die metro zat) en dan gaan ze over je roddelen. Ik zat op 20 centimeter met mijn rug naar hen toe en ze zagen mij gewoon niet. Ik heb alle roddels en plannen wbt pestgedrag over mezelf meegekregen. "Jantje en Annemieke zijn er gisteren niet en de lerares heeft readers uitgedeeld die nodig zijn voor het tentamen. Joycey was er ook niet maar we hebben het haar expres niet verteld, whaaaaaahahahaha. Die zit straks leuk bij het tentamen." Nou ja, whateverrrrr Ook op fora zijn er onderlinge afspraken van groepjes dames die bewust alles wat ik post proberen onderuit te halen of er iets naars over te zeggen, etc. Het is helaas ook onder volwassenen, juist daar, denk ik. (ik ben uiteraard zelf die reader gaan halen en had een voldoende, duh)
Ik zal je de details besparen, maar ik ben gepest op de bassischool en middelbare school. Dat heeft bij mij zulke sporen achter gelaten dat ik psychisch afgekeurd ben. Mocht mijn dochter later gepest worden grijp ik heel hard in, misschien wel te hard, daarom lijkt het me beter mocht het voorkomen dat mijn man dit gaat oplossen want ik sta denk ik niet voor mezelf in. Ik hoop dat je een oplossing voor je dochtertje kan vinden.
Ja op de basisschool vanaf groep 3 tot 7/8 vreselijk gepest. In groep 8 werd ik vreselijk agressief naar mijn pesters. Op de middelbare school ben ik me zo op blijven stellen, de agressieve houding zo van wat-wil-jij-me-nou-maken houding. En dit heeft gewerkt van ineens was ik de stoere chick waar je geen ruzie mee wilde hebben. Mijn zoon wordt niet gepest. Mocht dit het geval zijn, dan ga ik samen met school het grsprek aan met de pesters en eventueel ouders. Helpt dit niet of grijpt school onvoldoende in, dan mag mijn zoon van zich af bijten. Niemand hoeft zich te laten kleineren/pesten.
Ik vind dit echt heel erg Joycey!! En dan denk je met volwassenen in de klas te zitten die nog kinderachtig zijn dan een stel kleuters bij elkaar!
Ik ben helaas vroeger ook veel gepest. Eigenlijk na de basisschool totdat ik mijn mbo af had, omdat ik meestal dezelfde kleren droeg de hele week (moest). Hoop dat mijn dochtertje nooit gepest gaat worden. Ze weten niet wat ze zo iemand aandoen.
Ooh ja. Ik was het 'dikkertje' van de klas, had een flapoor (nog steeds), was verlegen, had een moeder die zeer zeker niet slank was (boven de 100 kg) en ik stonk (later volgens de 'populaire' gevallen op de middelbare school terwijl ik elke dag schoon spul aan had). Op de basisschool had ik pietjes, vlooien, was ik vies (volgens hun), maar als ik ze ergens mee kon helpen, dan was ik wel weer goed. In 2000 op de middelbare school is dit allemaal veranderd. Kreeg meer zelfvertrouwen en op een gegeven moment was er een jochie (nadat hij tegen mij aanbotste) wat zei: 'he, kijk eens uit dikke', daarna werd er nog iets gezegd, waarna ik hem zei 'zal deze dikke jou even door midden breken scharminkel?'. Sindsdien was het voorbij. Op het mbo ook een trut wat mij niet mocht, een ander stookte haar ook nog op en zei dat we uiteindelijk toch wel zouden gaan vechten. Toen ik zei dat zij dat niet waard was, was ook dat gedonder voorbij. Mijn dame wordt niet gepest, is immers nog maar 2 en ik zal er op toe zien dat dit ook zo snel mogelijk in de kiem gesmoord gaat worden dan. Zal dr ook leren dat ze van zich af mag slaan als dat echt nodig mocht zijn, maar het liever met dr mond af te handelen. Ze is al een pittig vrouwtje, helemaal als ze iets niet wil, dus dat moet zeker goedkomen met het mondelinge afwimpelen van dat soort kwalletjes. Persoonlijk vind ik het mooiste nog om te zien dat het meisje wat mij vroeger met name zo pestte, nu zelf breder is dan mij. Dan heb ik echt zoiets van 'boontje komt om zn loontje'. Hartverscheurend dat ze elkaar zo jong al pesten. Haar in ieder geval blijven steunen en zeggen dat zij een toppertje is, de liefste, leukste en dat die kids haar gewoon niet goed genoeg kennen. Heel moeilijk, aangezien negatieve dingen toch vaker eerder worden geaccepteerd dan positieve dingen, maar toch. Vind het overigens ook van de zotte dat er nog steeds ogenschijnlijk 'volwassen' mensen zich als kleuters gedragen en een ander pesten. Vind ze eigenlijk best zielig eerlijk gezegd. Misschien helpt het overigens om te weten dat de pesters zelf vaak zo onzeker zijn als de nete. Met betrekking tot het pesten omdat jij ts 'slimmer' bent dan zij zijn, kan je deels ook als compliment opvatten. Want ze zijn gewoon jaloers dat jij je wel volledig in kan zetten en zij er een potje van maken. Miscchien een soort eigen mantra? (heet dat zo?) maken van 'jullie zijn jaloers, klets maar raak, ik slaag straks tenminste en jullie niet'. Wel inwendig natuurlijk, anders heb daarmee de poppen aan het dansen, maar okay. Wie weet helpt het. Geweldig dat je nog een opleiding kan doen en de ballen hebt deze ook door te zetten. Jij bent straks de slimmerd die wel mooi dat papiertje op zak heeft Succes!
Ben zelf ook veel en lang gepest, van groep 1 t/m 8 basisschool. Bij zwemles onderduwen, dreigen je te vermoorden (serieus!), hoofd tegen stenen muur aan duwen (hard!), elke pauze tegen benen schoppen, haren trekken, dreigen met inbreken, uitlachen, kleding kapot trekken.... enz enz enz. Mijn moeder kocht weinig kleding voor mij dus ik had vaak een week lang hetzelfde aan. Ik heb een bril, was dunner dan de populaire trien en ik had t/m groep 5 jurkjes aan ipv een broek. Alle kleding was te klein en werd ik het mikpunt. Volgens de kinderen stonk ik gigantisch. Thuis mocht ik elke woensdag in bad en werden m'n haren gewassen. Rest vd week vette haren. Ik had een enge ziekte omdat ik roos had dus niemand koos mij bij Gym, wiskunde of een andere les. Bij Godsdienst werd ik wel gekozen.. uit eigen belang! Maar zelfs dan met hun neus dicht... :x Nee wat mij betreft mag ik geluk hebben dat ik nog leef. Heb vaak er zelf een eind aan willen maken.