Ook voor mij gaat het niet op dat het na de eerste 3 maanden beter gaat met de moeheid. IK ben nu 20 weken zwanger, bloed is goed, ijzer is goed, maar ik blijf moe. Ik werk 4 dagen en overdag is het geen probleem, maar na het eten ben ik vertrokken. Gelukkig heb ik zittend werk en dat is goed te doen. In het weekend als ik een paar uur bezig ben geweest ben ik ook helemaal kapot. Het is voor een goede zaak, dus ik geef er maar gewoon aan toe.
Nou volgende week is de vakantie voorbij en zal ik echt weer aan de slag moeten, 42 uur in de week waarvan ik er dus 25 voor de klas STA, zitten in de les doe ik niet. Ik zie wel hoe het gaat.
Zoals de meeste heb ik die vermoeiheid ook gehad... Das heel normaal tot een weekje of 12 a 14. Daarna trok het bij mij als sneeuw voor de zon weg en had ik weer enorm veel energie Nu begint de vermoeidheid weer terug te komen. Maar ook dat is normaal met nog een goeie 2 weken te gaan. De laatste loodjes Wat de meeste al zeggen: lekker aan toegeven! Greetz Ingrid
Hoi Ik ben ook zo vreselijk moe, heb ik helemaal niet gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en dit is dus best heftig. Familie weet nog niet dat ik zwanger ben en kijken me raar (vriend wil het nog even voor ons zelf houden) Maar goed ik moet nu ook maandag weer parttime aan de slag en hoop echt dat ik die dagen door kom. Ik vind het ook allemaal erg spannend en slaap snachts minder goed ook door pijnlijke borsten (kan niet op mijn buik slapen). Ik ben zo blij als ik 12 a 13 weken ben!!! Ik voel me ook wel een beetje schuldig ben ik zwanger en blij en dan loop ik te klagen.... slaap lekker allemaal!!
IK heb mijn eerste werkdag er op zitten en ik ben helemaal kapot, wat moet ik hier mee, begin al om 11 uur 's morgens te gapen en kan dan niet meer stoppen. Lekker als je voor de klas staat.
Herken het helemaal ik werk als logopedist op een school en begin ook smorgens al met gapen en vreselijk moe zijn Wat eten, even naar buiten maar niets helpt echt ben gewoon steeds moe zou het met 12 weken een beetje over zijn???
Gewoon lekker vroeg naar je bed gaan en bij mij hielpen de zwangerschapdvitamines van de ETOS ook super...kreeg er echyt meer energie van terwijl al mijn waardes toch goed waren (bleek uit de test bij de VK)
Heel herkenbaar allemaal, alleen dat het weer overgaat....... dat is mij nog niet gegund. tijdens mijn werk zeggen de artsen waar ik voor werk "we zien best dat je moe bent en dat je som 3 stappen minder hard loopt, maar je bent er wel. En dat is het belangrijkste en we vinden dat top van je". Ik werk 36 uur per week ongeveer, maar nu neem ik gewoon wat uurtjes op als het spreekuur klaar is. Al met al blijf ik erin geloven dat ik tot 4 weken voor de datum wil blijven werken. En 's avonds na het werken nou dat doe ik bijna niets meer.
Slapen slapen en nog eens slapen, dat is het enige waar ik de hele tijd aan kan denken. ook al probeer ik er vanalles aan om de moeheid tegen te gaan... wandelen, gezond eten veel drinken.. rustig aan doen.. helaas. Ik geef er gewoon aan toe..
ik werk op kantoor en zit de hele dag maar ik val juist hiervan in slaap en ik moet nog 2 uur ik moet naar huis en snel eten en dan naar het ziekenhuis (bezoek) dit moet elke dag eigenlijk maar ik trek het niet meer......... maarja hun weten niet dat ik zwanger ben. ik wil alleen maar slapen het rare is dat als ik in bed lig ik weer onrustig ben en niet kan slapen wat het allemaal erger maakt zuchtttttt
Nou, nog even en ik val voor de klas in slaap. Donderdag moet ik naar de VK en ik ga toch maar eens vragen wat ik er aan doen kan, want dit is geen werken zo. werk 4 dagen in de week ban 8.30 tot 16.15 uur.
Bij mij werd dat minder na week 11 ... nog even volhouden dus ! Misschien is je ijzer ook wat aan de lage kant ... Welke groep heb je ? Ik had in die eerste weken nog groep 8. Nu (na mijn verlof dus) groep 7 ! Groetjes, Nikki F
Ik sta voor klas 3 en 4 van het VMBO. Van die lekkere makkelijke pubers en dan 28 in een klas. Pffff, dodelijkvermoeiend.
Ik ben ook zo moe nog steeds. Jammer want ik had gehoopt dat het na 12 weken beter zou worden. Als mijn wekker 's ochtends gaat, is mijn eerste gedachte "AAAAARRGGGHHHHH NEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!" Ik loop met mijn ogen dicht naar de douche, en moet zeker 10 minuten douchen voordat ik enigszins wakker ben. Dan om een uur of 11 zit ik weer te gapen op mijn werk, en ik kom maar niet vooruit lijkt het af en toe wel. Ik bedenk me trouwens net, dat ik nog heel veel vrije dagen heb staan. Ik ga een kleine break nemen denk ik. Morgen gelijk maar ff regelen. Lekker, elke dag uitslapen en verder niet veel doen! :geek:
Ik herken dit ook hoor! Ben bijna 14 weken en nog steeds HE-LE-MAAL kapot........ Ik werk momenteel halve dagen want ik was ook net aan het bijkomen van pfeiffer en begon lichtelijk in een dip te raken van het alsmaar moe zijn. Ik los het dus op door minder te werken (in overleg met de bedrijfsarts en mijn leidinggevende) en dan 's middags een dutje te doen en voor de rest toch in beweging blijven, gezond eten en ik slik gravitamon. Nu maar hopen dat het idd met de tijd beter gaat............ Veel sterkte en ik denk ook dat het een teken van je lichaam is dat je blijbaar meer rust moet nemen, luister er naar!!!
Bekende antwoorden allemaal hoor! Ik ben ondertussen al 13 weken zwanger en ben vanaf ongeveer week 7 ook zo moe! Doe ook bijna dagelijks een middagdutje anders haal ik de avond niet eens en ben dan nog meer moe de dag erna... Ik kan ook makkelijk 's middags 2 uurtjes slapen! En 's avonds tegen een uur of 10 weer onder wol! (toevallig net vergadering gehad... en tja deze website is gewoon bijna verslavend te noemen dat ik toch effe snel moest kijken, hihi!) Gelukkig werk ik maar 28 uur in de week en werk heel veel halve dagen tot 12 uur... Meestal lig ik dan ook al om half 1 al op de bank of in bedje! Gr. Miranda