schaatsen/ijs op gaan & zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ons Kleintje, Jan 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

voel me wel een beetje de enige van allemaal hier die het ijs niet opgaat, omdat ik zwanger ben. De hele week al goedbedoelde adviezen, kijk uit dat je niet uitglijd en voorzichtig in het verkeer.
    Vandaag is het zaterdag en echt iedereen is het ijs op. (mijn ouders belden even vanaf het ijs, en mn broer, ik zag de buren net gaan.. en het is wel heel rustig in de straat nu)
    ben toch wel een beetje jaloers.
    Morgen gaan we naar mijn zus om bij haar te gaan schaatsen (woont aan de andere kant van het land) en dan ga ik aan de kant staan, maar er of ik op durf te staan? dat weet ik nog niet. Het is omdat ik bang ben om te vallen.
    Zijn jullie gaan schaatsen of het ijs opgegaan?

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ga niet schaatsen en ook het ijs niet op. Ben als de dood om te vallen en dan ga je zo voorzichtig doen, dat ik nog val ook. Dus voor mij even niet. Vind het wel jammer, want waarschijnlijk moeten we nu weer een jaar of 10 wachten :) , maar het is niet anders.

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

Dec 26, 2007
    737
    0
    0
    Mijn vriend is gaan schaatsen en ik ben langs de kant gaan lopen met de hond. Uiteindelijk sprong de hond ook het ijs op, toen ben ik ook maar even gaan 'waggelen'. Maar schaatsen doe ik écht niet met die dikke buik.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

schaatsen zou ik niet doen. op het ijs gaan. misschien maar wel dat mensen je even vasthouden met het erop gaan. maar als ik er nu nog over na denk... nee ik zou het toch niet doen. juist als ik zo voorzichtig ben ga ik geheid op me plaat!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ga ijzers halen voor onder mn schoenen! kreeg net een tip van mn schoonmoeder. dan glij je niet zo snel uit. te koop bij de anwb voor 5 euro.
    misschien een tip voor alle anderen hier
    groetjes en bedankt voor jullie reacties

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik durf ook niet meer te schaatsen met die dikke buik.
    zoooo jammer, want het kriebelt me al sinds er ijs ligt....

maarja, je wilt het risico ook niet lopen natuurlijk. het gevoel van 'stel dat ik val...' houdt me tegen. ook met paardrijden overigens: dat durf ik ook even niet nu. paard heeft dus ook zwangerschapsverlof, haha!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ga ook niet schaatsen.. maar dat staat buiten t zwanger zijn.. Ben veel te bang om te vallen.. Sta er dan heel krampachtig op en volgens mij ga je juist dan keihard onderuit..

Verder denk ik dat t weinig kwaad kan te schaatsen, omdat je ook zoveel andere sporten gewoon kunt blijven doen..

Beebje zit wel in zn hydrobag

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja maar er zit een verschil tussen 12 weken en 27 he? ;)

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Nu ik in het derde trimester van de zwangerschap zit ga ik zeker niet meer schaatsen of het ijs op. Ben echt veel te bang om te vallen en ja, die buik steekt ook een heel eind uit, dus de kans is groot dat ik daar dan op val met alle gevolgen van dien.
    Het is natuurlijk ook even afwegen hoe je jezelf eronder voelt. Ikzelf blijf met deze gladheid en kou in iedergeval lekker binnen.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

inderdaad, zodra je een buik hebt (en dan bedoel ik dat je baarmoeder boven je schaambot uit is gegroeid) wordt schaatsen toch echt afgeraden, ik zou het niet meer doen in ieder geval ;)

11. lies1986

lies1986 Lid

Sep 1, 2008
    53
    0
    0
    ik las op andere sites dat het ook gevaarlijk is te schaatsen in het eerste trimester. Ik heb dus niet geschaats, vind ik wel jammer. Maar is dat echt zo dan?

12. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik ben al drie dagen achter elkaar het ijs op geweest met mij dochtertje van 4 en ik ben bijna 19 weken zwanger en heb een behoorlijke buik..

maar omdat er zoveel geschaatst is .. is het helemaalwit en minder glad.

dus me meissie lekker schaatsten (lees schuifelen)
    en ik erachter aan :D

en morgen gaan we naar vrienden van ons oa ook om even eht ijs op te gaan maar ik ga dan niet schaatsen maar wel mee het ijs op :D

maar hoe banger je bent om te vallen en je krampachtiger gaat lopen des te eerder val je

maar je moet gewoon doen wat jou gevoel opdat moment zegt... vind je het te eng gewoon niet doen en denk je dat het wel gaat dan moet je gewoon over het ijs gaan waggelen hihi

groetjes gaby

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja lopen doe ik gewoon wel.
    Lekker foto's schieten op de rottemeren.
    schaatsen durf ik niet. Niet omdat het daar zo glad is maar om de scheuren die je wel eens tegenkomt.
    Gewoon rustig lopen hoor (schuifelen)
    Straks is het weg en moet je weer lang wachten. :(

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ohja zeker wel..
    Maar ik heb niet gekeken naar de duur van de zwangerschap van wie t topic opende..

15. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb niet geschaatst en ben het ook niet van plan.

Als ik niet zwanger zou zijn ging ik ook niet... :) mij te koud! :) Haha.

16. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

Aug 13, 2008
    147
    0
    0
    Ik heb vandaag wel een paar streken gezet samen met mijn ouders en zoontje van 2 jaar (die zo weg schaatste op zijn twee glijdertjes, mama helemaal trots).

Ik vond het niet eng en heb ook niet het idee gehad dat ik me moest verhouden om niet te vallen ben dan ook niet gevallen, wel is het zo dat het nu goed is en ik eerst het ijs ook niet meer opkom om zelf te gaan schaatsen.

17. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    tja dat is grappig dat jullie het over schaatsen hebben, ik baal er ook van hebben we eindelijk ijs , maar ja

gr jacque

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had het zelf ook niet gedaan. Ik kan zelf een beetje schaatsen, goed genoeg om niet te vallen. Maar echt remmen kan ik niet, en als er dan anderen zijn, (kinderen) die lekker hard aan het schaatsen en spelen zijn en niet zo opletten, dan zou ik dat toch eng vinden, vooral voor botsingen enzo.

19. jackisis

jackisis Bekend lid

Jun 20, 2008
    526
    0
    0
    ik schaats niet (helaas) nu want idd de kans dat je valt is er altijd... maar ik ga wel met mijn meiden het ijs mee op.. ik loop voorzichtig en vooral op het witte sneeuw gedeelte...
    verder kijk ik ook goed uit met fietsen nu.. op gladde stukken stap ikliever gewoon af nu...

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik durf simpelweg niet..en heb dus ook totaal geen behoefte om nu te gaan schaatsen.
    ach volgend jaar of jaar daarop beter.. De afgelopen jaren is het nl. altijd wel een beetje echt winter geweest... dus ik denk niet dat we 10 jaar hoeven wachten.
    En anders gaan we naar de kunstijsbaan.

Share This Page