Pijn na verlies (deel van) slijmprop?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linn84, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Volgens mij ben ik een paar uur geleden tijdens een bezoekje aan het toilet de slijmprop verloren, of in ieder geval een deel daarvan.

Waar ik wel zeker van ben is dat ik sinds dat bezoekje aan het toilet enorm last heb van m'n "onderkant" zeg maar. Net of m'n schaambeen met een bot mes langzaam door midden wordt gesneden :( Een warme kruik helpt wel iets, maar ik moet echt niet proberen te lopen ofzo...

Is dit normaal? En herkenbaar voor iemand?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik herken het niet, maar nu moet ik zeggen dat ik ook nooit de slijmprop ben verloren.

Maar als je het niet vertrouwd, bel dan even met je vk. Daar zijn ze voor ;)

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hoi Linn!

Hoe kun je herkennen dat je de slijmprop verliest?? Is dat in 1 keer of gaat het geleidelijk? Ik heb sinds 3 dagen ontzettend veel wit/geel slijmverlies... is dit van de slijmprop???

Verder herken ik het gevoel dat je van beneden hebt niet.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey Siren,

Nou, geen idee hoe je het herkent. Ik had echt ineens veel slijm bij het afvegen, met sliertjes bruin/rood bloed erin. Weet ook niet 100% zeker of dit het was, maar vermoed van wel...

Zo maar eens een hete douche, hoop dat dat een beetje helpt...

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Is een goed idee die hete douche. Lekker wat ontspannen!

Ok, zat er bloed bij.. ja dat hoor je vaker he... heb verschillende verhalen gehoord van vrouwen bij wie de bevalling begon met wat bloedverlies. Maar ik weet het ook niet.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, ik hoop niet dat het nu begonnen is! :)
    Ben die zwangerschap als ik heel eerlijk ben wel een beetje zat, maar laat ons meissie nog maar even zitten...

Kan echt nergens vinden dat dat gevoel wat ik nu heb normaal is... Grr...

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja een paar weekjes nog inderdaad!!! Ik begin het ook zat te worden, al is het van 1 kant wel snel gegaan! Maar ons meisje moet ook nog even blijven zitten. Ik begin echt zo benieuwd te worden he, hoe ze eruit ziet... of ze meer van mij heeft of van mijn man, of dat je wat van beide terugziet... die gedachten laten me niet los :D

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hey linn,

vervelend he dat je nu ook niks erover kunt vinden maar kun je niet even bellen? vinden ze vast niet erg, en dan weet je wat het is en wat te doen.

Nou geniet van je douche, hoop dat het helpt

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    gewoon even de VK bellen meid ;) als je de slijmprop bent verloren kan het nog gewoon een paar weken duren..dus dat wil niks zeggen...maar die pijn klinkt als iets wat er niet bij hoort. spannend hoor zo met al die augustus dames

10. neesje

neesje Lid

1 dec 2010
    23
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    zeeland
    hoi hoi !

ik heb dat ook bij de eerste gehad bij mij begon de zelfde avond de bevalling ! maar dat hoeft niet het kan nog weken duren maar de pijn die jij beschrijft is het indalen van de baby die duwt waarschijnlijk nu met hoofdje daar naar beneden ! misschien ligt het hoofdje nu vast en daar kan je veel last van hebben !
    ik weet dit omdat ik dat zelf ook heb gehad en nu weer heb van die steken in de onderkant echt geen pretje !
    inderdaad een goed idee van je om lekker te gaan douchen meid ! en verder kan je niks naders doen dan afwachten !
    je kan de vk bellen maar die zal toch niet komen waarschijnlijk voordat je weeen hebt !( teminste dat is hier bij ons zo )
    heel veel sterkte meid !

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey Linn, waarom bel je niet voor de zekerheid ff met je verloskundige??

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ben het met Neesje eens, ik denk ook echt nog steeds pijn van het indalen/ingedaald zijn ;)

relax nou en laat het over je heen komen. de kans dat je kindje nu al komt is heel klein, de meesten komen toch echt rond 40 weken.

em als je twijfelt of het je slijmprop was, was het hem waarschijnlijk niet. dan had je namelijk allang met de vlos aan de telefoon gehangen. die dingem zijn meestal nogal bloederig ;)

sterkte met de laatste loodjes, en ontspan!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ontspannen helpt niet echt helaas :( De douche ook niet...
    De kleine was bij de laatste controles al ingedaald, heb daar ook behoorlijk last van gehad. Weet niet of het vast ligt trouwens... Het voelt wel een beetje hetzelfde, alleen echt 100 keer erger! Is het dan normaal dat je slijm met een beetje bloed erin verliest vlak voor de kleine vast gaat liggen?

Heb trouwens ook niet het idee dat het nóg erger wordt nu... Als de bevalling zou beginnen ofzo zou de pijn wel af en aan gaan toch?

Best lastig, zo'n eerste zwangerschap :);)

14. Marieke1983

met ontspannen bedoel ik dat je je niet druk moet maken over wel of niet bevallen, dat heeft geen nut, kindje komt als het komt.

maar als je slijm met bloed bent verloren zou ik de vlos bellen!

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Daar heb je ook helemaal gelijk in!

Ben ook helemaal niet zo eigenlijk, meteen me druk maken... Maar kan meestal ook wel info vinden als ik iets 'raars' voel, en nu niet echt...

Maar, vlos bellen dus? Of zal ik de nacht nog even afwachten?

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja zou zeker even bellen, niet dat er paniek is, maar een beetje ruggespraak is toch fijn om de nacht mee in te gaan.

Toen ik mn slijmprop verloor (en dit weet je gewoon, het is anders dan anders) en idd met bloed, begon na enkele uren de bevalling. Echter vertelde mijn vk dat dit niet zo vaak voorkomt.

Succes, en spannend joh.

17. neesje

neesje Lid

1 dec 2010
    23
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    zeeland
    succes voor als het begint ik zal aan je denken ! als je nou bevallen bent laat je het dan even weten ?
    maar als je het mij vraagt wacht het nog wel even en is de kleine je aan het pesten met zijn hoofdje op je schaambeen !!
    en inderdaad zoals je zegt een eerste zwangerschap is gewoon heel spannend en lastig omdat je niet weet wat er komt !
    bij mij is het de derde dus ik heb makkelijk praten al vraag ik me nu steeds af waarom doe ik dit voor een derde keer zie er best wel weer tegen op ! maar komt goed er is er nog nooit 1 blijven zitten !

18. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    hier PRECIES hetzelfde... en ook nog eens bijna even ver, dus wil absoluut nog niet dat er iets gaat beginnen :S

Vanochtend vroeg bruine afscheiding... en veel... paar uur geleden echt een propje met weer bruin/rood erbij...

Vorige keer was het een week voor de bevalling, dus ik weet dat het niet zo 1, 2, 3 zal gaan beginnen... dus heb niet gebeld.
    Ik bel morgen om ze op de hoogte te stellen, maar verwacht dat ze er vrij weinig mee gaan doen, dus even afwachten I guess...

Die pijnen heb ik ook, maar denk dat dat het indalen is van de kleine, de vorige keer lag ze al erg laag maar nog niet optimaal, dus zou kunnen dat dat nu aan de hand is.

Overigens voel ik d'r gewoon goed...

19. Marieke1983

Jomidi, dat is grappig. Mijn bevalling begon ook zo en het staat ook op mijn lijstje met tekenen dat het echt is en geen voorwerk. Mijn vlos zei juist dat het wel vaak voorkomt :D

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gelukkig werd de boel vannacht weer wat rustiger. De pijn is wel aanwezig, maar niet meer zo heftig. Lijkt nu inderdaad "gewoon" op de pijn door de indaling die ik eerder ook voelde. Pfieuw! Laat haar nog maar mooi even wachten met geboren worden! :D

Ik voel dr trouwens ook goed, soms té goed ;) haha!

Deel Deze Pagina