slapen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline16, Jun 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

De afgelopen twee nachten heb ik elk uur voorbij zien komen..
    De warmte is het niet echt, maar ik kan gewoon niet slapen!
    Hoe ik ook lig, het ligt niet fijn..
    En de enige keer dat ik dan wat kan slapen is als manlief gaat werken, maar dan is het alweer 6 uur..
    Dus dan slaap ik tot half twaalf en is me halve dag weg..

Heeft er iemand tips?

xx

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik lees mee want ik heb precies hetzelfde!!! :(
    Ik lig de hele nacht wakker en als manlief weggaat dommel ik in.

Bij mij is het wel zo dat de dames snachts echt heel erg tekeer gaan en helemaal naar de zijkant gaan, waardoor op mijn zij liggen ook niet prettig is, en op m'n rug kan ik helemaal niet slapen!

Ik probeer altijd maar rustig te blijven liggen en zet m'n ipod op met rustige muziek. dat helpt soms...

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    slapen wat is dat... kan je helaas geen tips geven want ik slaap zelf al niet meer maar ben wel benieuwd naar de tips al hoop ik dat ik niet meer lang hoef te wachten tot na bevalling

4. caroline16

pff.. ishet ook zo dat het alleen maar erger word met de week dan?

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik hoop het niet zeg!!
    Zou het dan toch waar zijn dat je je al aan het voorbereiden bent voor de gebroken nachten?? :(

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier ook al weken slapeloze nachten. Ik word er helemaal gek van! De volgende dag kom ik aan niks toe omdat ik dan zo moe ben. Helaas geen gouden tip hier....

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Viel hier wel mee hoor. Ik heb ook weken gehad dat ik klaarwakker was, of juist na een paar uurtjes opeens midden in de nacht niet meer kon slapen. Op dit moment is het gelukkig alleen het plassen wat me uit m'n slaap haalt.

Wat bij mij trouwens helpt is vroeg naar bed gaan en lekker nog even kletsen met mijn mannetje, een spelletje doen of een boek lezen. Zo rust ik alvast wat uit en heeft mijn lichaam even tijd om te wennen aan het zij-liggen. De baby is dan ook vaak wakker en schopt lekker tegen het matras. Zodra ik een uur/anderhalf uur in m'n bed lig, slaap ik meestal het fijnst in en meestal wel tot een uur of 4. Dan komen de plas-momenten hahaha. Maar goed, dan heb ik meestal al een lekkere nacht er op zitten.

8. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    ben blij dat ik niet de enige ben :( hier ook geen tips

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hihi toen ik zwanger was heb ik van ongeveer week 30 tot 36 bijna iedere nacht op de bank geslapen (we hebben ook een lekkere plof bank). En vanaf week 36 tot aan week 40 heeft mijn vriend op de bank geslapen.
    Dus we hebben eigenlijk 10 weken appart geslapen, maar dat hadden we er wel voor over, ik had dan tenminste vaak redelijke nachten, als we samen sliepen dan lag ik zowat de hele nacht wakker.
    Maar na de bevalling sliepen we weer lekker samen en ik kon ook meteen weer lekker slapen.

10. caroline16

nou ik hoop het niet zeg..
    wil nu juist nog eventjes genieten van het slapen!

11. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Pff ik slaap momenteel s'nachts helemaal niet meer! Echt zo balen. Overdag slaap ik het dan weer enigzins bij, maar ik vind dat ook weer zo zonde van mijn dag.

Ik denk dat het gedeeltelijk door de warmte komt, maar ook omdat ik geen slaaphouding meer prettig vind. Dan lig ik weer links dan weer rechts, dan moet ik weer naar de wc.

Volgende week wordt het helemaal 30 graden dus ik denk dat ik dan maar in mijn opblaas badje ga liggen. :D

12. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik ken het.. Ik moet me 20 keer per nacht omdraaien, omdat ik anders pijn in mijn heup krijg. Om nog maar te zwijgen over de keren dat ik naar de WC moet.. Als ik vrij ben vind ik het niet erg, dan haal ik het wel in, maar het punt is dat ik 4 dagen per week om half 8 op mijn werk moet zijn.. Ik heb dus ook geen tips, sorry..

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    ben blij te lezen dat mijn vriend en ik niet de enige apart slapers zijn op het moment.....ik slaap heel licht hoor alles en raak super geiiriteerd van een snurkende man dus hij ligt regelmatig op de bank schatje(we hebben wel een heerlijke bank om op te slapen hoor)verder ook niet echt tips.....lekker een kruik tegen je buik aan maar dat is met dit weer ook niet echt ideaal.....succes lady's!!!!

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik slaap ook al een paar weken niet meer s'nachts. Het schijnt wel een zwangerschapskwaaltje te zijn hoor. Ik heb s'nachts ook erg last van maagzuur dus dat is ook niet echt bevordelijk.
    Nu met die warmte is het helemaal hopeloos. Overdag kei kapot (werk nog hele dagen ook) en s'nachts doe je geen oog dicht...heel erg slopend... :(

15. Marleen2

Marleen2 Lid

Jun 19, 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ( met 32 weken ) slapeloze nachten, het is dan nu ook half 6 's ochtends als ik dit schrijf en ik ben klaarwakker !

Wat wel helpt is een extra kussen tussen je benen en een extra kussen onder je buik.

Gelukkig ben ik niet de enige, alhoewel, ik wens jullie goede nachtrust toe !

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Ow herkenbaar! Ik word gek van mezelf.. Vannacht heb ik half 2 nog gezien en vanochtend om 7 uur alweer klaarwakker.. Gatverderrie. Heb ook zo'n last van onrustige benen, word er niet goed van.. Nou ja, nog even voilhouden! En maar hopen op wat minder warm weer....

Succes ladies!

17. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Voor mijn bevalling heb ik wekenlang niet goed geslapen...geen goede houding kunnen vinden, vaak plassen, drukke baby.
    Omdat het voor mij niet werkt in bed te blijven liggen en de uren voorbij te zien kruipen, ging ik er vaak maar uit. Kopje thee of beker warme melk met honing) drinken, boek lezen...meestal viel ik dan wel op de bank in slaap. En werd ik pas weer wakker als mijn man wakker was en naar beneden kwam om naar zijn werk te gaan. Ik ging dan vaak nog weer even terug naar bed...en kon dan wel lekker slapen. Vaak ook 's middags nog even liggen, maar wel met wekker erbij, omdat ik anders bang was dag-nachtritme om te gooien door overdag te lang te slapen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,139
    113
    Hier ook slaapproblemen, kan niet in slaap vallen,wordt vaak wakker, lig niet lekker en vaak naar de wc . Hier slaapt mannetje ook soms op de bank,omdat ik momenteel echt niet tegen gesnurk ed kan.

Ik moet er echter elke dag wel gewoon rond 6/7 uur eruit omdat ik al een kleine heb rondlopen. Als ik jullie was zou ik maar gewoon genieten van het feit dat je overdag nog even bij kunt slapen.

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ow herkenbaar! Gelukkig niet elke nacht, maar minimaal 2 nachten slecht slapen in een werkweek breekt je op een gegeven moment wel op. Nu heb ik het 'geluk' dat ik sinds afgelopen week voor halve dagen in de ziektewet zit, i.v.m. spataders en vocht vast houden, dat ik overdag ook even kan slapen.
    Zo hou ik het nog wel vol.
    Tips heb ik dus ook niet echt.

20. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nee joh :)

Het wordt echt niet erger..
    Het verschilt gewoon, het is niet te voorspellen.

Rond 24 weken had ik ook veel slapeloze nachten en veel eruit omdat ik moest plassen in de nachten.

Maar tegenwoordig heb ik zelfs hele nachten dat ik heerlijk doorslaap zonder s´nachts eruit te moeten voor een plas ;)
    En dat terwijl mijn baby nu toch echt al heel laag ligt en met het hoofdje op mijn blaas drukt.

Ik slaap nu juist beter dan voorheen.

Share This Page