Hoi allemaal, Ik hoop dat een paar van jullie reageren uit herkenning, aangezien tot nu toe niemand zich herkent in mijn vraag. Ik vermoed dat mijn zoon zijn eerste tandjes gaat krijgen binnenkort. De tekenen zijn er, extreem veel kwijlen, handje/vuist in zijn mond, heel veel rare diaree achtige luiers. Maar, sinds gisternacht heben we nu ook krijs-aanvallen. Vannacht heeft hij een uur achter elkaar gegild, gekrijst en niets wat we deden kon hem kalmeren. Vanochtend heeft hij een nieuwe krijg-aanval gehad. Wij dus naar de huisarts tuigen, maar die zei eigenlijk niets concreets. Toevallig is Nathan gister ook begonnen met een antibiotica-kuur vanwege een luchtweginfectie, dus natuurlijk begon ik al te denken dat hij allergisch was of iets dergelijk. Afijn, wat ik me dus afvraag, hebben een van jullie kids ook tandjes gekregen onder begeleiding van krijsaanvalletjes? Ik hoor het graag, Groet, Aukie
Had ie geen oorontsteking? Daardoor gilt mijn zoontje altijd enorm! Als de tandjes doorkomen kan ie ook oorpijn van hebben. Het advies bij oorontsteking en tandjjes doorkrijgen is het ledikantje aan het hoofdeinde wat omhoog doen ( met boeken ofzo ) Paracetamol voor het slapen gaan wil ook helpen. Sterkte meis!
Herkenbaar ja! Ons zoontje heeft t iedere keer als er een tandje doorkomt. Maar bij ons was het eigenlijk alleen 's nachts. Hij sliep goed in en werd na 1 a 2 uur wakker, gillend. We hebben hem een keer 1,5 uur laten huilen omdat we geen raad meer wisten, wisten toen ook niet dat het de tandjes waren. Ik lag er zelf bij te huilen. Nu pakken we hem bij ons en geven hem een zetpilletje en natuurlijk druppeltjes. Hij slaapt dan bij ons op bed weer in en dan leggen we hem terug in bed. Meestal duurt dit 1 a 2 nachten per tandje. Ineens Zie je een nieuw tandje door en dan is het die nacht ook over. Dus lekker bij je houden en een zetpilletje geven zou ik zeggen. Succes ermee!
Ja hier ook... afgelopen nacht 5x wakker geweest .. verhoging van 39. Heb hem een klein flesje gegeven om te kalmeren.. plus een zetpilletje. Nu alweer 2x wakker geweest maar gelukkig geen gegil! Ook heb ik het matrasje omhoog .. werkt wel!