nu heb ik me toch wat meegemaakt. ben vanmorgen ruim 2 uur bezig geweest voor naar de wc te gaan voor een grote boodschap ik kan eeeerg slecht en ik werd er misselijk en zelfs duizelig van....ik snap niet wat ik er nog aan kan doen...ik eet al peperkoek, drink veel en vezelrijke produkten. maar ik hoop dit NOOIT meer te hoeven meemaken. voel me er nu nog beroerd van...heeft iemand tips voor mij?
Och jeee meis, wat naar! Das echt veels te lang en je kan zo makkelijk aambeien krijgen....ik had er ook erg last van maar sinds ik iedere dag een kom allbran neem en roosvicee laxo gaat het veel beter! Hoop dat het gauw gemakkelijker gaat! Liefs
Roosvice laxo heeft mij ook erg geholpen. In elk geval je helemaal suf drinken en vezelrijk blijven eten. Peperkoek stopt trouwens, dus dat zou ik niet gebuiken. Wat ook goed helpt zijn gedoogde pruimen....dan ga je wel hoor!
Ik had het ook rond die tijd maar na een paar weken was het gelukkig voorbij. Ik dronk Laxo roosvicee, veel kiwi's en roggebrood. Maar als het echt niet gaat dan moet je dat wel ff melden bij de VK. Ik ging 1 keer per week en zat ook te persen als een gek.
er bestaat ook een middeltje wat kleine kindjes krijgenom ontlasting dun te houden, das van vsm! maar vraag het even na bij je huisarts of dat iets is... dit middeltje mag je in principe van baby af aan gebruiken dus mischien kun jij dat nu ook gebruiken! verder tips die wij op het werk gebruiken+ *smorgens een flink glas lauw water *peperkoek îdd *bruin brood... *als je van bannaan kan poepen, dat eten *roosvice laxo.... uhm tja kan er ff niks bijverzinnen...
tja misschien eerst toch een klisma (microlax) Dan is het er iig uit! Dan beginnen met veeeel drinken en vezels. Bij de apotheek kun je van die zakjes krijgen, legendal heet dat, werkt ook goed! mag je ook gebruiken tijdens de zwangerschap!
Veel appelsienen, pruimen, speculoos en bruin brood, dat helpt bij mij (en bruin brood, appelsienen en pruimen zijn nog gezond ook!)
olijfolie en sinaasappelsap werken laxerend verder eet ik elke ochtend een kom creusli met melk en bij mij helpt dat erg goed ook, ik ga gelukkig elke dag
Bij mij werkt alleen maar lactulose stroop (recept van huisarts), al die andere tips hebben bij mij helaas niet geholpen. Maar ik lees dat je ook een klisma mag?
Ik gebruik als het nodig is Lactolusesiroop,kan je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap en kun je zo halen bij de apotheek. Liefs, Tanya
Dit had ik vorige week net hetzelfde,gelukkig is sindsdien alles weer in orde. Wat mij erg geholpen heeft was sinaasappelsap drinken en een paar bananen eten. Kiwi's mag ik niet eten,jammer genoeg. Sterkte meid!
bedankt voor alle tips..nou ik ben alvast begonnen met de roosvice laxo en de peperkoek, morgenvroeg drink ik een glas lauw water.. heb er nog steeds buikpijn van..bah ben zo bang om te gaan eten want als ik al denk dat ik weer naar de wc moet ..auw auw
Ik had er de afgelopen twee weken ook erge last van. Nu eet ik 's ochtends een kommetje cornflakes met wat melk en het gaat goed. En idd. die verse jus d'orange.
Wat mij ook helpt is als je op de wc zit om dan met je voeten wat hoger te zitten, bijv op een krukje. Zo zijn je knieen en benen wat hoger. Ik ging dan wat ontspannen naar achteren hangen en dan ging het eigenlijk vanzelf. Ook al duurt het dan wat lang, soms ( Ben ervaren Crohn-patient) succes en niet teveel persen want dan heb je erg veel kans op aambeien. Jikke
Ja inderdaad kappen met die peperkoek, da's hetzelfde als bananen eten, daar ga je dus niet makkelijker van naar de wc! Sterkte meis, is lastig, maar met de tips van de medeforummers moet het toch met een dag of 2 weer goed zijn.