Hoi Meiden, Ik heb me vandaag ziek gemeld... ik trek het gewoon ff niet...ben nu 15 weken zwanger...groei al flink enzo maar ik heb de energie gewoon niet meer...voel me echt hopeloos.. heb al 2 keer in 2 weken een migraine aanval gehad (wat ik normaal nooit heb) en vanochtend stond ik bij de bushalte en had ik het gevoel dat ik flauw zou vallen ofzo...kreeg het benauwd en paniekerig...vreselijk.. heb toen me moeder gebeld, ik gelijk huilen natuurlijk... en die zei gelijk van nou ga lekker naar huis en je gaat pas weer werken als je je helemaal weer goed voelt... gelukkig reageerde mijn werk er goed op... en ik heb ook de dokter even gebeld en daar kan ik straks heen om in elk geval even mijn bloeddruk op te meten...en dan zien we wel even verder.... hebben jullie hier ook zo'n last van gehad? Liefs
Jakkes wat vervelend.. groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld! Denk wel om jezelf hoor... Ben wat minder ver dan jou (nu tien weken), maar dat benauwde paniekerige herken ik wel een beetje. Het idee dat je geen adem krijgt, heel eng. Dan ben je inderdaad geneigd om te gaan panieken, maar dat werkt dus juist niet.. Rustig op de grond (of bank, als je die in de buurt hebt) gaan zitten en proberen heeel rustig en diep in en uit te ademen. Dat werkt bij mij het beste, dan voel ik me na een paar minuten weer rustiger. Verder ben ik snel duizelig, vooral als ik snel opsta ofzo, of bij een warme douche. Ook erg irritant. Krijg dan vaak ook vlekken voor mn ogen, en zo'n vreemd licht gevoel in mn hoofd, als of ik flauw ga vallen inderdaad. Heb daar nog geen "remedie" voor gevonden, vooral snel gaan zitten als je het aan voelt komen. Krijg morgen een bloedtest, vermoed een te laag HB. Bloeddruk was goed in elk geval. Meid, als je er zoveel last van blijft houden, gewoon even mee naar je VK. Misschien is het wel makkelijk op te lossen met ijzerpillen ofzoiets?
thnx voor je reactie.. ik probeer inderdaad op zulke momenten ook een plekje te vinden om te zitten...werkt inderdaad het beste als je dat gevoel krijgt... volgende week heb ik weer controle bij de vk en dan ga ik het ook nog even vertellen...en straks dan naar de dokter...kijken wat zij zeggen.. liefs
Balen he... Ik ben nu 29 weken en voel me nog steeds zoals jij beschrijft. Daarom heb ik me inmiddels ook volledig ziekgemeld (waarschijnlijk tot aan mijn verlof). Nog een tip voor als je het benauwd hebt: zet je handen op het onderste deel van je ribbenkast onder je borsten. Probeer ze op een inademing met je borstkast zoveel mogelijk uit elkaar te duwen. Als je uitademt duw je je handen weer naar elkaar toe. Inademen door je neus, uitademen door je mond. Ik was steeds zo benauwd en op yoga heb ik deze oefening geleerd. Bij mij werkt hij heel goed. Sterkte met alles!
Hier hetzelfde probleem. Sinds het begin erg moe. En hoe verder ik kom, hoe vermoeider ik ben. Helaas ook nog eens een werkgever die stiekem vind dat ik me aanstel en dus niet meewerkt. (me dus niet de gelegenheid geeft minder te gaan werken) Hopelijk ligt het aan je ijzer en is het op te lossen met een tabletje.
Lekker zo'n werkgever Vaddie! Je werkgever kan trouwens alle kosten mbt je ziekte terug krijgen van het uwv... dus hij/zij moet niet zeuren. Mijn ijzer was goed (7,8) dus helaas was het bij mij niet op te lossen met een pilletje... ik hoop dat het bij jou wel je ijzer is...
Ik voel me met vlagen onwel, maar vaak lost dat ook weer op. Er gebeurt nu zoveel met je lichaam. Migraine is zo vervelend. Hopelijk heb je hier niet te vaak last van. Ik ben het met je moeder eens. Eerst even aan jezelf en de kleine denken en tot rust komen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Hier ook extreem moe werk nu 2 weken 2 uur minder omdat ik zo moe ben gaat ewoon via het uwv je werkgever heeft daar geen last van succes met de vermoeidheid en denk aan jezelf ook al is dat sosm moeilijk groetjes Chantal
tja wat kan ik hiernou tegenin brengen. Alle werkgevers hebben uiteraard een verzuim verzekering , het zou verplicht gesteld moeten worden,zeker als je 3 werknemers hebt en werknemers ouder zijn en/of man dan heb je 100% zekerheid dat er al eens iemand voor je zwanger is geweest. Je hebt helemaal gelijk. Ik bied mijn excuses aan. Chapeau voor je inzicht.... sorry maar hier heeft TS verder niets aan, ik wens je succes en dat je je snel beter voelt.
thnx allemaal meiden.... opzich gaat het nu wel iets beter... maar gisteren ging er dan iets niet helemaal zoals gepland..en dan ben ik helemaal uit mijn doen...was helemaal overstuur...en het was helemaal niet zon big deal zeg maar....kan zulke dingen nu heel erg slecht hebben...en dat is vooral volgens mij omdat ik zo moe ben.. dus ik blijf nog even lekker thuis...tot ik me helemaal weer goed voel..
Sterke meid, kan me voorstellen dat het dan allemaal even minder leuk is. Dat wegvallen herken ik wel, had ik in die periode ook. Ik merkte dat ik het bijvoorbeeld een aantal keer heb gehad in een restaurant. Het was er warm en we aten wat later, voelde me dan licht in mijn hoofd worden. Wat bij mij heel goed helpt is dan een glas cola (gewone, geen light) of een ijsthee. Vaak denk ik dat je gewoon suiker nodig hebt, tenminste bij mij helpt het. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!