Ik heb een tijdje zitten piekeren om dit neer te zetten maar doe het toch. Ik heb echt nooit zin in sex. Ik ben bijna non-stop moe en heb er gewoon echt geen zin in. Mijn man heeft natuurlijk wel zijn behoeftes, en die maakt ook echt wel aanstalten, maar ik weiger steeds. Ik ben echt bang dat dit een keer gedoe gaat geven. Ik weet echt niet precies hoe het komt. Voor de zwangerschap deden we het soms alleen om zwanger te raken. Tijdens de zwangerschap was het ook niet veel, maar dit vooral omdat het mij pijn deed. Nu sinds de bevalling misschien 3 keer en meer niet. Van mij hoeft het gewoon ook echt niet, terwijl ik het echt wel fijn vind. Zijn er meiden die dit herkennen? Liefs
ik herken het hier wel! na de verplichte nummertjes zwanger te worden gebeurde er niet veel, toen 2 zwangerschappen snel achter elkaar,waar ik ook niet veel zin had! en na de bevallingen ook niet! ik moet wel zeggen ik maakte vaak gewoon zin, dus als manlief aanstalte maakte deed ik maar gewoon mee ( klinkt lullig maar zo was het wel) want als je als man steeds afgewezen word,krijg je ook een naar gevoel denk ik.. maar als we dan eenmaal bezig waren kon ik er echt van genieten. wij deden ook wel vaak bv vroeg op de avond al een massage geven ofzoiets, dat je niet als je in bed ligt dan nog aan de gang moet gaan nu zijn de kids 2.5 en 1.5 en ik moet zeggen zins een half jaar is het helemaal omgedraaid!! ik heb er weer zo'n ontzettende zin in, en kan er ook echt van genieten ik denk dat alles gewoon even tijd nodig heeft. als alles in het gezin lekker op rolletjes loopt en je voel jezelf weer helemaal goed enz denk ik dat het vanzelf weer komt.. maar toch zou ik zeggen probeer er nu toch ook wat tijd en zin voor vrij te maken..
Ik heb 2 jaar geleden gehad, dit kwam door mijn mirena spiraal hierdoor is mijn vorige relatie op de klippen gelopen, Ik snap dat het voor jou en voor je man erg vervelend is Praat er over met je man, zodat hij weet dat het niet aan hem ligt. Hier is het nu omgekeerd mijn man heeft een heeeeeeeeel laag libido ook niet leuk Mijn tip is blijven praten!
Heb je nooit zin gehad of is het iets van de laatste tijd? Je kleine is nog klein dus dat kan een verklaring zijn.
ik praat er ook wel over met mijn man maar voel me steeds schuldig als ik weer nee zeg. Ik zal niet zo snel toch meedoen terwijl ik het niet leuk vind omdat mijn ex altijd nam wat hij wou. Daardoor heb ik daar echt een afkeer van. Maar het is al heel lang zo. Alleen de begin periode van ons samen was vurig zeg maar. Ik vind het echt heel erg voor m`n man en zou het serieus wel begrijpen als hij zijn haggie bij een ander zou zoeken ( zo is hij niet hoor ) Vanmorgen weer onder de douche en weer zei ik nee. Voel me er echt klote door
het is de laatste tijd wel erger geworden maar mijn libido is al een aardige tijd zeer laag. Ik ben niet heet maar meer diepgevroren zeg maar. Voel me daardoor ook niet echt vrouw meer en niet echt sexy. Of nou ja echt niet sexy
ja, maar porbeer me toch ertoe te zetten, hoe fout dit ook klinkt. Maar als we dan bezig zijn vind ik het wel fijn en als we klaar zijn denk ik van; dit moeten we echt vaker doen.
dat heb ik ook wel hoor, als het eenmaal gebeurd geniet ik er echt van. Dan denk ik ook van gauw weer, maar dat gebeurt dus niet. Iets houd me tegen lijkt het wel, maar ik weet niet wat.
Wat vervelend voor je! Ik herken het enigzins, eigenlijk wat de rest van de meiden ook zeggen. Vaak denk ik nee, maar geef er dan toch aan toe en uiteindelijk is het heel erg fijn en roep ik na afloop waarom we het zo weinig doen. Praten is de oplossing en af en toe gewoon eens aan toe geven want anders sluit je het helemaal af voor jezelf en voor je man. Dan wordt de volgende keer alleen maar nog moeilijker, denk ik.
hier ook zo... ik schaam me er ook wel voor hoor.. en vind het heel erg voor mijn vriend... bij komt het denk ik omdat ik me echt niet lekker in mn vel voel... ben sinds ik met hem samen ben 30 kilo (vorrige zwangerschap) aangekomen en vind mezelf ook niet meer mooi.... tips heb ik niet voor je...
maar hoe doen jullie dat dan? zin maken. Als ik geen zin heb, dan heb ik ook geen zin, dus hoe moet je dan maken dan? Liefs
Skatjuh, speelt het misschien ook niet mee dat jullie financieel het niet altijd even makkelijk hebben? En misschien zijn er nog andere zorgen? Dat in combinatie met vermoeidheid is volgens mij al genoeg om geen zin meer te hebben. Zin maken: eventueel afspreken dat je 10 minuten wat kust en friemelt en als je dan nog steeds geen zin hebt dat je dan stopt. Maar dan moet je man er ook wel echt achter staan want anders zorgt het voor nog meer frustraties waarschijnlijk. En proberen om er niet teveel druk achter de zetten. Dat zijn wat dingetjes die mij even te binnen springen.
@bereke, dat zou idd wel mogelijk zijn. Er speelt vrij veel en dat geeft veel spanning in huis. 10 minuten friemelen zou misschien wel werken maar zelfs daar heb k nooit zin in. Gewoon zoenen wil ik zelfs niet eens
Ja al die dingen die spelen hebben er volgens mij echt wel mee te maken. Goh dan wordt het moeilijk natuurlijk, als je zelfs geen zin hebt in zoenen. Jammer genoeg weet ik dé oplossing niet voor je maar ik hoop dat er iemand komt met een hele goede tip. Hoop zo dat jullie eruit geraken!
Van het helemaal niet doen komt er ook geen zin natuurlijk. Maar het is heel lastig hoor. Toch proberen om zin te maken (filmpje misschien? Fantasie, massage, glaasje alcohol maakt soms ook wel eens iets los )
Ik herken het, ik heb altijd al geen hoog libido gehad. Ik moet me er ook telkens toe te zetten en het initiatief komt altijd van mij af... want manlief is daar allang mee opgehouden... logisch ook als je steeds nee op je rekest krijgt. (wat erg eigenlijk). Maar pff... bij mij is echt de pijp leeg als ik in bed lig. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die het elke dag of om de dag doen, ha,ha.. Dus helaas geen tips van mij.
filmpje is niet echt wat voor mij, ben ik veel te preuts voor. Een spel hebben we wel vaker gedaan trouwens, misschien wel weer eens een idee. Ik ga het er zowiezo met mijn man over hebben, we gaan lekker met z`n 2tjes gourmetten dus wel een goed moment om te praten. Ik laat weten hoe het gegaan is. Alvast bedankt voor jullie tips. Liefs
Super gezellig toch! Glaasje rose erbij. Vertel hem ook dat het niet aan hem ligt (zal je al wel gedaan hebben). En leg er niet teveel de nadruk op. Leg ook uit dat je er samen aan wilt werken, zodat het niet alleen iets is wat jij maar ff moet doen.
Ook hier wel herkenbaar hoor. Ik heb ook echt weinig zin, ook na de bevalling van Ayla. En ja, ook ik heb als we eenmaal "bezig" zijn ik niet snap waarom ik niet vaker wil. Wij hebben nu een vaste avond in de week afgesproken die we "reserveren" voor sex. Dat kan sex met, maar ook zonder penetratie zijn. Het klinkt natuurlijk ontzettend onromantisch, maar sinds we dit hebben afgesproken en het ook daadwerkelijk uitvoeren heb ik al meerdere malen spontaan zin in sex gekregen. Mijn gevoelige plek is mijn nek, als mijn man daar begint te zoenen is het 9 van de 10 keer prijs . Dus ook al heb ik eigenlijk geen zin, als ik hem even zijn gang laat gaan krijg ik het vanzelf wel. Mijn advies is iig om een vast avond in de week af te spreken die je reserveert voor sex. En dat hoeft dus echt niet altijd penetratie te betekenen. Je kunt ook op andere manieren hele lekkere sex hebben...