Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en zo'n 6/7 kilo aangekomen. Een aantal collega's vinden dit veel... Is het echt zo veel? Voor mijn gevoel eet en snoep ik niet bijzonder, terwijl mijn buik nu wel aan het groeien is geslagen... Het is ons eerste kindje en ik heb eigenlijk geen idee Groetjes, Ramona
Hoeveel je aankomt hangt ook af van persoon tot persoon. Persoonlijk vind ik dit nog niet zoveel. Niks aantrekken van wat anderen zeggen.
bij iedereen is ditr anders, en als jij in het begin niet misslijk was, had jij in de eerste 3 maanden dus gewoon door kunnen eten terwijl andere kilo's afvallen.. ik zou me geen zorgen maken hoor... laat ze lekker lullen... als je kindje en jij maar gezond zijn ! mijn moeder zit ook dagelijks te zeiken dat ik te dik word... maar ik eet niks in het bijzonder... niet anders als voor de zwangerschap.. dus gewoon laten lullen denk maar lekker aan je baby en jezelf.. Gr. sarah
nee hoor meid, geen zorgen, ik ben nu 9 kilo aangekomen. ik voel me verder goed en ga me geen zorgen maken. in het begin at ik heel gezond etc. maar ik eet ook wat ik lekker vind hoor! ik geef niet overal aan toe maar sommige dingen zijn niet te weerstaan........ hi hi als ik tegen mensen vertel dat ik al zo veel ben aangekomen zeggen ze dat ze het nauwelijks zien. alleen dat m buik dikker is geworden! Lekker ervan genieten.... voor je het weet is het al geboren..... (en vliegen de kilo`s eraf... hoop ik!) x
Ik sluit me bij de andere meiden aan. Zelf ben ik 5 kilo aangekomen tot nu toe, ben nog nooit zo zwaar geweest, maar het kan me niet echt veel schelen wat anderen zeggen. Ik had ook gevraagd aan m'n vk hoeveel ik aan mocht komen voor de zekerheis, maak je niet zo druk zegt ze, ik trek wel aan de bel mocht't nodig zijn. En toen lachte ze Geniet gewoon lekker van je zwangerschap!
Inderdaad, ik zou gewoon genieten van de zwangerschap hoor. Ik ben nu 5 kg aangekomen, maar dat is niet alleen van de zwangerschap hoor. Omdat ik nog aan het bijkomen was van ziekte heb ik altijd heel weinig gegeten. Toen ik zwanger werd, kreeg ik weer honger, en ben ik veel meer gaan eten dan dat ik daarvoor deed. Daardoor zijn er al aardig wat kilootjes bij gekomen, maar ik ben 1.75 lang dus ik mag normaal al 65 kg wegen, en dat weeg ik nu. Dus ik ben er eigenlijk alleen maar blij mee, voel me ook veel beter in mijn vel zitten. En de rest wat er met de zwangerschap aankomt dat zie ik wel weer hoor. groetjes celiene
Dit hangt ook van je eigen bouw af. Ik ben 2 kilo aangekomen. De VK kijkt ook niet meer naar gewicht maar naar groei van kindje. Dus niets van aan trekken, iedereen groeit verschillend.
Ik heb er ook al 7 kilo bij zitten... en ik eet niet ongezond hoor... Eet gewoon wat meer brood nu... En fruit... Maar geen snoep of chips. Niet meer dan ik eerst deed. Dus daar ligt het niet aan. Wel heb ik wat meer zin in in vettig avondeten, dus eet iets meer patat/pizza ed. Maar ook niet elke week hoor!
Bij mij is ook alles nog zoals het was alleen dat mijn buik dikker is doordat de darmen omhoog worden geduwd. En ik ben nu bijna 3 kg aangekomen. Ik vindt dit ook veel aangezien ik dit bij de andere 2 zwangerschappen ook niet had. Maar ik had na de 1ste zwangerschap nog 3 kg extra en bij de 2 de was ik binnen een maand lichter dan wat ik altijd was geweest. Ik weet dat ik bij de 1ste in het totaal met 36 wkn zwangerschap(is toen geboren) 19 kg was aangekomen maar dan wel voornamelijk van het vocht vast houden. En eerlijk gezegd begin ik dat nu ook al een beetje in mijn benen te zien. Ben bang wat dit nog zal brengen de komende maanden.
Ik ben nu 2 kg aangekomen denk ook dat het bij iedereen verschillend is en ik ben er nog niet dus maar afwachten .... groetjes jacky
zou me d'r ook geen zorgen over maken hoor, ik ben nu 5 kg aangekomen. ik vind 6/7 kilo ook niet veel
Hihi, Ik schrok me vanochtend rot. heb altijd weinig gewogen, heel lang te weinig. Ben 1 meter 68 en woog voor mn zwangerschap ongeveer 55 kg. Stond vanochtend bij de vk op de weegschaal en zag 61,5 Woh, zoveel heb ik nog nooit gewogen. Ik heb de eerste tijd van de zwangerschap veel overgegeven dus er kwam ook niets bij. Nu ineens wel, maar ja dat is ook wel een goed teken. Jenny
ben nu 2 kilo afgevallen!!! hoop niet dat het erger wordt. ben met de eerste 10 kilo aangekomen en ging er 3 kilo af. en bij de 2e 2.5 kilo aan en 14 kilo af dus heb het gewicht van mn trouwen wel handig trouwens hahaha.
Jeetje,... ik ben ook enkel maar afgevallen... Ben benieuwd vanaf wanneer ik ga bijkomen. Enkele weken geleden ben ik flink ziek geweest en heb erg veel last gehad van misselijkheid...