ben soms bang

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zibella, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    We willen allebei graag een kindje. Ik ben wel bang voor wat gaat komen. Ik sta in het buitengewoon onderwijs, misschien is dat wel de reden... Ben bang dat er iets misgaat enzovoort enzoverder. Misschien ben ik er te fel mee bezig ...
    Wie kan mij wat moed inspreken?
    Groetjes zibella x

2. Monique1983

Monique1983 Actief lid

26 aug 2007
    486
    0
    0
    Administratief medewerkster
    He Meid,

Het kan idd zijn omdat je het vaak ziet dat er iets misgaat.
    Maar bij deze voor jou wat moed:

Het komt allemaal goed meid

Liefs Monique :thumup:

3. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Je ziet een hoop door je beroep, maar dat hoeft zo niet te zijn. Er worden ook nog een hoop gezonde kindjes geboren. Probeer gewoon te genieten van deze spannende tijd!

4. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Ik word er dagelijks mee geconfronteerd (weet ook wat de ouders van kinderen met een mentale achterstand moeten meemaken).

Bedankt Monique en Lampie. Lief dat jullie zo snel reageren.
    Ik moet mij meer focussen op de leuke dingen van het zwanger worden
    :)

Veel succes allebei!

zibella xx

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad kan er altijd iets met je kindje misgaan, maar kijk es om je heen (búíten je werkkring) hoe weinig procent je kans hebt om een kindje met een handicap te krijgen.
    Dus gewoon proberen, hoe jonger je bent, hoe minder je ook kans hebt op bv een kindje met het syndr. van Down.

En weet je wat ik denk? Ook al zóú je toch onverhoopt zo'n kindje krijgen, dan denk ik dat het juist bij jou heel erg welkom is, en jij weet beroepshalve al zoveel over de problemen en oplossingen, wat zal het kindje het dan goed hebben bij jou!

Maar vooreerst mag je gewoon vertrouwen hebben dat het goed zal gaan! En er vooral van genieten als het zover is. Meid, het is toch zo'n leuke tijd om zwanger te zijn en je kindje op te voeden.

6. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Allereerst proficiat met jouw zwangerschap!

In mijn klas heb ik kinderen met een mentale achterstand, maar zij zijn nog leerbaar. Het zijn schatten van kinderen en hen bedoel ik niet, want zo'n kind is even welkom als een ander ... Maar ik bedoel kinderen met een ernstige mentale handicap, want zo'n kinderen zijn zo hulpeloos. Het doet hartpijn om hen zo te zien.

Maar ik moet het inderdaad van mij afzetten en uitkijken naar de mooie dingen :) :)

Groetjes zibella x x

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Ik ben blij dat je ook weer wat positieve dingen ziet :D Een toekomstig beebje is in hele goede handen bij jou!

8. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Een positieve ingesteldheid is de beste ingesteldheid, want ik denk soms 'je krijgt wat je vraagt'. Maar ja, ik ben ook maar een mens en sommige dagen ga ik te ver in het mijn denken (wat als ...?!?, maar op die manier kan je bezig blijven, wat zeker niet gezond is).
    Weet je, zo'n klein berichtje kan soms wonderen doen. Het doet deugd om te weten dat mensen klaarstaan om te steunen en advies te geven.
    Bedankt!

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Meid laat je niet gek maken he! ;)
    Je moet proberen om er niet over na te denken anders maak je je zelf echt gek.
    Wij hebben helaas wel een hele nare ervaring achter de rug en wij hadden dus echt pech want het komt zo weinig voor,gelukkig maar moet je denken!
    Wij proberen nu ook weer om zwanger te worden maar ik denk daar echt niet over na hoor..
    Ik wens jullie heel veel succes met zwanger worden!

Liefs Dais..
    -x-

10. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

meid, iedereen met het idee een gezinnetje te starten heeft wel eens twijfels en is wel eens bang en als je straks meoder bent ben je ook voortdurend bezig met denken: doe ik het wel goed, gaat het wel goed. maar je moet uitgaan van je eigen gevoel en luisteren naar wat je hart zegt, dan doe je het nooit fout. en een ander heeft ook een ander leven als dat jij hebt ;)

11. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Amai, ik heb net een kijkje genomen op jullie site. Ik ben er stil van geworden... Ik heb veel bewondering voor jouw positieve houding. Eigenlijk schaam ik mij nu dat ik mij al onnodig zorgen maak.
    Ik wens jullie het allerbeste toe en heel veel succes!
    kusjes zibella x x

12. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Is ook zo :) Door jullie berichtjes heb ik toch een heel andere kijk gekregen. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd :) :)
    Lief dat je hebt gereageerd.
    Veel succes! zibella x x

Deel Deze Pagina