Dagje weg, kolven en bewaren van de melk??

Discussion in 'Borstvoeding' started by kiss87, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Hoii,

Volgende week vrijdag ga ik een dagje weg, het is een lange dag.
    Van 10.00 uur tot 00.00 uur.

Ik wil dan graag tussendoor kolven, maar aangezien ik niet in de gelegenheid ben om het in een koelkast te bewaren, weet ik niet goed hoe ik het dan moet bewaren?

Ik zal ongeveer 3 keer moeten kolven en zou het echt zonde vinden om de melk te moeten weggooien.

Zou ik bijvoorbeeld een koeltas mee kunnen nemen waar ik tegen 10.00 uur bevroren koelelementen in doe? En in die tas de gekolfde melk bewaren? Want hoe lang is dan de melk houdbaar?
    En mag ik dan de melk zodra ik thuis ben alsnog invriezen?

Ben benieuwd naar jullie ervaring/tips..

Groetjes

2. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    je hebt van die koeltasjes speciaalv oor kolfmelk..maar ook gewoon voor op de camping..misschien es kijken bij een tentenwinkel? of ze die hebben?

3. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    ik heb er 1ntje,..is nieuw gekocht..2 weken geleden..en nog niet gebruikt..
    ik ga em ook niet gebruiken want ik ben mijn borstvoeding aan het afbouwen..dus als je wilt mag je em van me kopen? er zit een koelelement in en 4 flesjes voor de kolfmelk van 150 cc per flesje..

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Maar ik kan het dan dus wel bewaren in die koeltas met de koelelementen?
    En hoelang kan ik het daarin bewaren en kan ik het dan nog invriezen zodra ik thuis kom??

5. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Eerlijk gezegd, ik gooi het op zulke dag toch voor de zekerheid weg. Je weet niet of de temp. wel optimaal is geweest.
    Het is niet het advies wat je wilt horen, maar ik zou zoiezo de eerste kolfsessie weggooien, en dan de laatste 2 kun je denk ik wel met de koelelementen koud houden?

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ga je ook nog ergens eten die dag?
    Ik zou het zo doen: Koeltas met goed bevroren koelelementen mee. Kolven, daarin bewaren en zodra je in de buurt van een koelkast bent melk uit de koeltas in de koelkast, tas in de koelkast (wordt ie koud van) en element in de vriezer. Als je dan weer verder gaat met wat je die dag moet doen dan voeg je het allemaal weer bij elkaar. De laatste voeding van die dag kun je wel invriezen, de rest zou ik niet doen.

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    maar wat ik me dan afvraag, ik ben van plan straks met werken te gaan kolven, maar ik werk lange dagen van 9 uurtjes, als ik de melk die ik kolf in een koeltas bewaar de gehele dag, kan ik het dan nog invriezen?

Als ik het zo lees is het dus niet verstandig.....

Op mijn werk hebben we een koelkast, maar die wordt door 120 man gebruikt, daar wil ik liever mijn melk niet in bewaren...

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Tsja goeie vraag!!
    Ik zou inderdaad denken dat het wel zou kunnen, mits je er koelelementen erbij in doet?! Maar ja, ik heb er geen ervaring mee.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik denk dat ik gewoon zou proberen om een tasje met genoeg koelelementen. Als het dan op het eind niet te warm is geworden dan zou ik het gewoon invriezen, bv als de elementen nog niet 100% gedooit zijn.
    Verder zou ik idd kijken of er ergens een koelkast en diepvries is zodat je melk ff in koelkast kunt zetten en elementen even in de vriezer.

Share This Page