even mijn verhaal kwijt..

Discussion in 'Zwangerschap' started by r1986, Jan 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    pfff moet het gewoon even kwijt. ik ben nog steeds veel misselijk en beroerd. ik ruik alles heel sterk en word snel beroerd. ik vind het lastig dat ik niet alles meer kan eten omdat ik van veel dingen zo misselijk word. dit heeft het meest te maken met het avond eten, dit lukt gewoon bijna niet. en vaak is het dan een salade of een aardappel met een klein beetje groente. en ja snel vol dan. mijn vriend probeerd te zorgen dat ik wel gezond blijf eten en het lukt ook wel,verspreid over de dag. maar hij wil ook graag dat ik vlees eet,maar dit staat mij zo tegen!als ik het al ruik als hij vlees bakt word ik al raar.
    maar ondanks dit geniet ik wel heel erg!ben heel blij met de kleine en als ik dan even een baal moment heb gehad (soms met tranen) word ik ook weer blij want ik weet waarvoor ik het doe.

pfff nou moest het gewoon even kwijt aan mensen die het begrijpen en dat kan hier.

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    vreselijk he die misselijkheid.
    Ik had t bij de eerste ook heel erg. wat helpt s inderdaad meer keren op een dag kleine beetjes te eten en voor het op staan een beschuit met thee.
    dat helpt echt!
    sterke

3. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hoi R1986,

ik ben ook erg beroerd geweest en kon niet eens boodschappen doen, het aanzien van eten was al zo erg dat ik moest spugen. Ook tv reklames waren teveel. Sinds woensdag slik ik emesafene op recept. Ik moet zeggen het helpt geweldig, eindelijk kan ik iets anders eten dan crackers en thee. Als het echt niet uit te houden is moet je gewoon je HA bellen.
    Succes en sterkte.

Liefs

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier is de misselijkheid nooit weggeweest. Ben elke dag wel misselijk. Hoef niet meer elke dag over te geven, maar zeker nog wel 1 of 2 keer per week.

Het helpt me als ik verspreid over de dag kleine beetjes eet.

Ik wil ook niet al teveel klagen, ben al dankbaar dat ik weer zo snel zwanger mocht zijn. Maar vervelend is het wel hoor.
    Ik heb me er heel vaak door moeten ziekmelden op het werk.
    Uberhaupt al omdat het een probleem was om op het werk te komen. Moet met openbaar vervoer en op het traject waar ik reis zitten de treinen altijd bomvol (staan) en zijn er geen wc's in de trein. En de bus was al helemaal geen optie.

Gelukkig loop ik nu op het eind en ik weet van de vorige zwangerschap dat het na de bevalling ook zo goed als weg is.

5. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    jaa lastig he meiden. en dat van misselijk worden door een reclame had ik gister ook,zat echt te kokhalzen voor de tv!en inderdaad teveel klagen wil je niet.maar soms ben ik het zo zat hahaha en dan huil ik het er even uit,dat helpt soms ook.en iets doen.
    nou jullie ook sterkte met de misselijkheid en thanx voor de reacties.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben in het begin best misselijk geweest, op een gegeven moment was dat over. Maar avondeten lukt hier nog steeds haast niet. Ik probeer het een paar keer in de week (vooral omdat we Eva nu hebben, dan wil ik toch gewoon mee eten), maar het lukt gewoon niet echt, ik word na een paar happen al misselijk dus dan stop ik maar. Warm eten en dan vooral groente is echt niet aan mij besteed momenteel (behalve mcDonalds, is het enige warm eten wat ik echt nog lekker vind, maar dat doen we maar niet te vaak ;). Boerenkool stamppot gaat ook aardig, dat eten we dus 1 keer per week). De rest gaat allemaal wel goed. Dus ik eet genoeg fruit en zuivel en vaak 's avonds nog wat brood/beschuit extra.

7. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    vervelend he snoopy1979. en wel knap dat je toch probeerd het goede voorbeeld te geven.
    en als ik dit zo allemaal lees, eet ik nog zo slecht niet behalve een volledige avondmaaltijd.
    en wat zo gek is,als ik aan het werk ben, heb ik er niet zo'n last van.
    enigste voordeel is dat ik de poepluiers als eerste ruik! ik werk namelijk op een kinderdagverblijf

8. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik begrijp het volledig meid, net het zelfde hier. Misselijk van de 1e stap uit bed tot wanneer ik eindelijk in slaap val savonds. Eten is een hel en ben sinds een paar dagen bang dat het voor altijd zo zou blijven, ook na de zwangerschap... stel je voor!
    Ook hier knort de partner er op los "eet meer groenten" "niet te veel zoet" "geen cola"... niet datik overdrijf met zoet ofzo maar sommige dagen krijg ik enkel een blik cola naarbinnen, en is dat het enige wat me overeind houd...

sterkte meiden!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Zometeen gaat Eva eten (pasta, broccoli en visstick) en ik eet mandarijntjes... ik wil op zich wel brood eten dan, maar dat wil Eva dan ook, dus niet zo handig ;). Mandarijntjes wil ze de laatste dagen toch niet en anders mag ze bij de warme maaltijd ook wel een mandarijntje, ook gezond :).
    Het erge is trouwens dat frisdrank, chips en snoep wel prima smaakt. Mijn vriend gelooft het nauwelijks ;). Maar goed, ik snap er zelf ook niets van, ik wil heel gezond eten en ook gewoon avondeten, maar dat lukt dus niet. Gelukkig het gezond eten wel doordat ik verder wel alles lust.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik eet ook absoluut geen vlees meer en mijn eten bestaat ook alleen uit bouillon en geroosterd brood. Anders gooi ik het er ook net zo hard weer uit en daar heb je helemaal niks aan. Als het je tegenstaat moet je het gewoon niet eten en je vriend moet niet zo piepen ;)!

Ik slik wel voor de zekerheid zwangerschapsvitamines en probeer regelmatig als avondeten een mandarijntje en appeltje naar binnen te werken. Deze blijven soms wel binnen.

De kleine pakt wel wat deze nodig heeft!

11. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha ja!zoetigheid is niet zo'n probleem en een beetje zure snoepjes zijn te lekker haha.maar wel met mate hoor!ik ben ook helemaal verslaafd aan de granny smith appels, beetje zurig en knabbelt zo lekker weg. en de kiwi's! heb vanavond pasta vlinders gekookt met wat kaas erdoor, dit was best lekker.
    gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven.

Share This Page