Ik hoorde iemand zeggen dat de 2e vaak wat zwaarder /groter is dan de eerste. Nu was mijn zoontje 4480 en dat vind ik al groot zat hihi. Wat is jullie ervaring?? Ben toch wrl nieuwschierig haha. Overigens verwacht ik nu ook niet opeens dat het nu.een 7 ponder (tenzij er medische iets niet goed is uiteraard )word want grote baby 's zitten in de familie hihi
Hoeft natuurlijk niet altijd maar statistisch gezien is tweede of een jongen meestal zwaarder dan de eerste of een meid. Mijn eerste was een meid 3350gram. Deze baby wordt groter verwacht, en een tweede en een jongen. Ben benieuwd of het klopt!
mijn eerste dochter was 4020, dochter 2 4200gram, dus hier klopt t wel. Je hoort wel vaak dat t wat verschilt als er na een jongen een meisje komt, dan is t meisje vaak wat lichter. Maar ook dat is niet overal, dus blijft afwachten.
3900, 4000 en 3940 gram hier waarbij de eerste en tweede op eenzelfde termijn geboren zijn en de derde een ruime week eerder: zij had het gewicht van de andere twee wel overtroffen als ze was blijven zitten
1e 3250 en 48 cm met 40,4 meisje 2e 3330 en 45 cm met 40,3 meisje 3e 4160 en 51 cm met 40,5 jongen (werd 3500 gram geschat maar bleek dus iets groter
1e kindje 3575 bij 36+6 2e kindje 3620 bij 37+5 Beide zij jongens. Nihil verschil dus. Ik denk dat als ze op dezelfde termijn geboren waren de oudste zwaarder was.
Kan iemand mij vertellen wat er van invloed is op het gewicht van je kindje? Het is misschien een domme vraag, maar ik weet het echt niet. Is het zo dat als je zelf stevig bent, je ook een stevig kind krijgt?
Dat hoeft niet,hier ben ik toch flink van mezelf maar Annefleur wacht toch echt een lichtgewicht met iets meer dan 2,5 kg(40+5)nu verwachten ze wel groter gelukkig. Zover ik weet heeft alleen veeel rust,diabetes of genen invloed op het gewicht.en zwangerschapsduur natuurlijk meestal ook.
Volgens mij niet hoor vriendin van mij is ook erg stevig en haar zoontje was iets van 7 pond gewoon gemiddeld dus. Volgens mij is het wel genetisch. Zo waren ik en mijn man 9 ponders en mijn broertje en vader zelfs 10,5. Grote baby's zitten dus echt in de familie hier hihi en zowel mijn moeder als oma waren gewoon normaal van postuur
Hier niet denk ik. Zoontje was 3340 bij precies 38 weken dus best groot. Hebben nog een groei echo gehad met 31 weken liep hij 1,5 week voor dus niet zorgwekkend. Nu ook met 31 weken echo gehad en alles liep een week achter alleen beentje gemiddeld. Dus echt een klein poppetje..
Ik ben zelf ook niet de slankste maar dochterlief is geboren met 38+6 en woog 3015 gr. Nu bijna 40 weken zwanger van een jongetje en deze wordt al bijna 4000 gram geschat. Ik ben heel nieuwsgierig of dit echt zo is.
Wij zijn zelf allebei slank en onze baby was gemiddeld met de geboorte maar zit nu op +2 lijn. Echt een bolletje! Dus hoe je zelf bent heeft niet altijd invloed.
Hoeft niet kwam ik achter. Eerste 3810 gr 52 cm. Tweede weer een knul vermoeden groot kind zelfs ziekenhuis en groeiechos met 35 38 en 40 weken. Uiteindelijk met 40.5 bevallen spontaan 3585 en 52cm! Kleiner dan geschat (schatting was eerst 10 pond toen bijgesteld naar 8/9 pond) Hij was maar 7 pond echt mini voor mijn gevoel hihi.
O enne ik ben ook niet slank! 1.83 met nu 106 kilo gedurende deze zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen. Bij een startgewicht van 95.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik had toch stiekem ingebroken op iemand anders haar topic. .. sorry. Ik was een heel klein meiske en vl normaal. Ik hoef dus niet perse te vrezen dat mijn schuimpje als peuter geboren wordt ; )