Ben trots: na krap 48u speenvrij!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Moet het echt even kwijt hier: we zijn speenvrij en dat na nog geen 48 uur!! Ben echt trots op mijn kleine ukkie!! Zondagavond hadden mijn man en ik afgesproken dat we de speen gingen weglaten. Charlotte wilde hem steeds vaker, was in onze ogen een gewoonte voor haar en zeker geen noodzaak meer. Dus 's avonds naar bed en de speen niet meer gegeven: half uur gejammerd, wat gehuild, getroost en toen de hele nacht geslapen. Gisteren paste schoonmoeder op, 's ochtends kon ze het nog 20 minuten aanhoren om haar te horen jammeren maar 's middags had ze de speen gegeven (en bedankt :x) Wij boos, dat was niet de afspraak! En Charlotte 's avonds helemaal van slag want nu wilde ze die speen ook! Maar we hebben volgehouden, ze heeft 3 kwartier gehuild, gejammerd, wij steeds troosten maar niet toegegeven en daarna heeft ze weer de hele nacht zonder speen geslapen. Vanochtend 5 minuutjes gejammerd (weer bij schoonma) en vanmiddag 1 minuut en vanavond: NIET gehuild, niet gejammerd, ze is kletsend in slaap gevallen!! Ben echt trots op mijn kleine, grote, meisje!!

2. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    :) kijk dat zijn leuke berichten. Daar houd ik me aan vast als ik het strakjes daan moet afleren :D Volhouden! en feli met de overwinning met zijn 3tjes :)

stomme vraag zetten jullie er nog wat tegen over? zo van als je niet meer je speen gebruikt dan.... ? dat hoor ik vaak maar lijkt me niet normaal of ligt dat aan mij ?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee ik stel er niks tegenover, daar vind ik haar te klein voor... Kan me dat enigszins voorstellen bij een ouder kind maar zijn is net 1... Maar waar zou ik haar mee moeten belonen? Nee dat zie ik op deze leeftijd niet zitten. En dank je voor je felicitatie :D

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pffffffffffff denk meer dat ik het moeilijk vind voor mijn dochter.
    maar moet ook maar eens gaan proberen.
    morgen is ze 15 maanden en heeft alleen speen met slapen.
    zal ik m nu eens uit haar mondje halen
    kijken wat het vannacht doet.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hij is er uit
    ben benieuwd......

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier had Charlotte ook alleen de speen met slapen maar het viel me op dat ze regelmatig wakker werd als ze hem kwijt was, terwijl dat eerder niet zo was, dat ze hem 's ochtends steeds in haar mondje had en hem maar met moeite in haar bedje kon achterlaten, dat soort dingen. Daarom besloten wij dat het nu waarschijnlijk makkerlijk is dan over een half jaar of langer, vandaar.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok succes! Hier was het doorslapen zonder speen niet het grootste probleem, maar het inslapen zonder. Maar goed, je bent op de goede weg, volhouden dan maar!

Deel Deze Pagina