Ondanks fikse bloeding (miskraam?) toch nog zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje1, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Tis een lang en vreemd verhaal maar ik vraag me af of er hier nog meer vrouwen zijn die hetzelfde als mij hebben meegemaakt.

11 december vorig jaar was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Rond 12 januari deed ik een test omdat ik vermoedde dat ik zwanger was en ja dus! Positief! ik ben zwanger!
    Maar helaas op zat 17 januari kreeg ik een bloeding met stolsels en aan het eind van de bloeding nog 1 heftige bloeding zonder stolsels. het vloeien duurde van smiddags 2 tot savonds 8 uur. Daarna geen bloeding meer gehad, niks! Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik een miskraam had en ben de dinsdag erop naar de huisarts gegaan en die zei ook dat het een miskraam was en dat als ik niet meer bloedde dat alles waarschijnlijk wel schoon was.
    Omdat dit mijn derde miskraam is kreeg ik verwijzing naar de gyneacoloog. en er was een afspraak gemaakt voor 11 febr.
    Vorige week woensdag 28 januari verloor ik smorgens ineens weer een bloedstolsel...en daarna niks meer. heb de huisarts gebeld en hij vond het toch verstandig om even naar de gyneacoloog te gaan voor onderzoek. ik kon die middag gelijk nog terecht. De gyneacoloog maakte een echo en tot onze grote verbazing zagen we een vruchtje en het hartje klopte! naja! hoe kon dit. ik was zwanger! De geanacoloog wilde het toch even in de gaten houden en ik moest over een week terugkomen voor een echo. Dat was gisteren dus. En alles is nog steeds goed. het hartje klopt! ik ben nu 8 w en 2 d zwanger.
    Zijn er vrouwen op dit forum die hetzelfde hebben meegemaakt?

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Nou ik niet, maar wat een verhaal zeg!
    In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en hoop dat alles verder voorspoedig voor jullie verloopt!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ook niet, maar wat geweldig voor je dat het beebje er nog zit!
    Jeetje, wat een opluchting moet dat geweest zijn, zeg!

4. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik heb het ook gehad (zit er nog midden in)
    maar ik had met 6 weken een echo en daar waren 2 vruchtjes op te zien.
    ben er nu 1 kwijt.
    heb je met 6 weken een echo gehad?
    misschien had je er ook wel 2 zonder dat je het wist.
    raar verhaal misschien ik kon zelf ook niet geloven wat ik zag.
    als ik 2 dagen later een echo had gehad hadden we dus nooit geweten dat het er 2 waren en was het bloed verlies een raadsel.
    liefs veronique

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

eerlijk gezegd denk ik ook aan een tweeling waarvan eentje is misgegaan :(

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een bekende van me heeft dit gehad. had een miskraam met zelfs een vruchtje. omdat de bloeding snel stopte maakte ze voor de zekerheid 1 week later een echo en bleek een gezonde zwangerschap te zijn van 11 weken. met 35 weken is ze bevallen van een gezonde jongen

7. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    pas na de bloeding heb ik een echo gehad en toen was er 1 vruchtje te zien.
    De gyneacoloog heeft niks gezegd over de eventuele oorzaak van de bloeding. wilde het hem wel vragen maar kreeg niet echt de kans.
    Ik denk zelf ook dat het een tweeling is geweest maar dat zullen we denk ik nooit weten of misschien ook wel......? kunnen ze dat niet bij de geboorte zien aan de placenta ofzo?

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik weet helemaal hoe je je voel. Het is bij mij alleen alweer een tijd geleden. Ik heb het bij mijn oudste meegemaakt. Ik had al een miskraam gehad en toen werd ik weer zwanger. Dit ging een paar weken goed en toen ging ik vreselijk vloeien, verloor zelfs grote stolsels. Ik naar de huisarts en die gekeken, nou de baarmoeder sta open je heb weer een miskraam. Alleen bleef ik maar aan het overgeven, na een week weer naar de huisarts van hoe kan dat nou? Hij stuurde mij door omdat hij bang was dat er nog wat zat en dat ik dan maar gecurriteerd moest worden omdat hele dagen spugen niet hoorde na een miskraam. Tot mijn grote verbazing zagen ze wel een vruchtje, nou het is nog steeds mijn wonderzoon. :) Wat waren wij dolblij maar ook verbaasd, ze konden duidelijk de bloeding zien maar weet nog steeds niet hoe het mogelijk was dat hij er gewoon nog zat.
    Ik heb wel nog een paar keer gevloeid tot 12 weken maar gelukkig is alles goed blijven gaan. Bij mijn dochters ook meerdere keren gevloeid, het is zenuwslopend maar gelukkig is het goed gekomen.
    Wil je Van Harte Feliciteren met je zwangerschap en hoop van harte dat je strak moeder mag worden.

Ps. Bij mij zeiden ook een hoop mensen, oh dan was het zeker een tweeling maar in het ziekenhuis heb ik er nooit een antwoord op gekregen. Dus ik zou lekker genieten van je zwangerschap.

9. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Ik was net als jij ook zo vreselijk verbaasd. Moest even aan het idee wennen. Je zit in een achtbaan van emoties eigenlijk. eerst verdrietig na miskraam en dan later toch zwanger? wat moet je dan? ik was niet direct blij maar zo verbaasd. Nu ben ik wel blij maar ozo onzeker en bang dat het alsnog misgaat.
    Ik heb gelukkig een prachtige dochter van 2 jaar.
    Vlakvoor haar heb ik ook miskraam gehad.
    Ik kan eigenlijk pas genieten van een zwangerschap als ik het kindje voel in mijn buik.
    Mijn gyneacoloog heeft niks gezegd over de mogelijke oorzaak van de bloeding. Ik kreeg ook niet echt de mogelijkheid om het hem te vragen.
    Maandag moet ik naar een andere gyneacoloog voor een gesprek over eventuele prenatale screening. ik denk dat ik het haar ga vragen. Zij leek me wel geschikt.

10. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    Heb het zelf niet meegemaakt. Maar een meisje wat vroeger in mijn klas zat vertelde wel afgelopen week dat zij dat had gehad. Toen kreeg ze een echo en zij was ook helemaal in de veronderstelling dat ze een miskraam had gehad. Maar het vruchtje zat er nog. Ze heeft nu een gezonde dochter inmiddels en vermoed zelf ook dat er twee hebben gezeten.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Vorige week zaterdag een fikse bloeding waarbij we ook echt een vruchtje zagen. Voor de zekerheid vanochtend naar de vk voor een echo om te kijken of alles wegwas. Wat een verrassing toen de vk zei; wacht eens even... je hebt nog een vruchtje zitten! En wat is het dan mooi om een wit stipje te zien dat heftig aan het kloppen is :D

Zij had het nog nooit meegemaakt, maar waarschijnlijk een tweeling waarvan een vruchtje afgestoten is. Ik moet zeggen, dat sins ik er een verloren ben me wel een sutk beter voel. Mijn lichaam heeft waarschijnlijk veel energie gestopt in het behouden van de ene maar het toch maar opgegeven. tenminste dat denk ik dan maar.. :)

12. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    ik heb geen vruchtje gezien. maar ik kon dat ook niet bekijken want ik was toen net op visite bij een oude schoolvriendin.

13. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Mijn zus heeft dat ook meegemaakt,
    De veloskundige zei dat het een miskraam was en ze belde naar het ziekenhuis om een kamer te regelen voor curretage omdat mijn zus al wat verder in zwangerschaps was. Mijn zus natuurlijk diep ongelukkig naar het ziekenhuis, kamer was al klaargemaakt, de man van de narcose alles was geregeld voor curretage. De gynecoloog die wou nog ff met de echo kijken of er nog veel troep in de baarmoeder zat zeg maar, en toen zagen ze een hartje kloppen. De gyn die schrok zich een hoedje en mijn zus die geloofden het gewoon niet, was zo raar. De gyn was wel blij dat hij met de echo had gekeken.

Bizar!

14. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Ladymoi@
    Zozeg! dan heeft ze nog geluk gehad zeg! je wilt niet weten wat er gebeurd was als hij geen echo had laten maken! daar moet je dan maar niet aan denken. maar goed dan hadden ze het nooit geweten natuurlijk. Tsjonge jonge!

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik was net een maand zwanger toen ik daarna echt een flinke week gebloed heb. Mijn verloskundige zei dat het dus een miskraam was. Dus na een paar weken ik naar de dokter nee ik stelde me allemaal maar aan enzo. En ik kon geen symptonen meer hebben . Na nog eens 4 weken weer een test gedaan en toen zelf maar een echo aangevraagd. Bleek ik al 12 weken zwanger te zijn.

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat heb ik ook megemaakt bij Leander. Ik heb toen een aantal weken bloed verloren in combinatie met stolsels en vreselijke krampen. Heb ook altijd gedacht dat het een tweeling was, waarvan 1tje het niet gered heeft. Leander blijft dan ook echt een wonder, want zelfs de gyn was verbaasd dat hij is blijven zitten.

17. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hebn ook diverse flinke bloedingen gehad in het begin van de zwangerschap en zie mijn banner!
    Kon het ook niet geloven, was ervan overtuigd dat het over was.

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou fijn om te lezen dat er nog zoveel wonderkindjes zijn. ;)

19. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Dit is wel heel toevallig om te lezen, ik heb het afgelopen week meegemaakt.
    Ik had woensdagavond een beetje bloedverlies en schrok super erg. Donderdagochtend weer een beetje en heb de VK gebeld. Ik mocht 's middags meteen komen. Bleef ze hartstikke lang zoeken met dat echo-apparaat. Wij dachten dat het mis was, want ze zei niks, en wij zagen niks... Bleken er 2 vruchtjes te zitten; één met een kloppend hartje en één zonder kloppend hartje. Donderdag en vrijdag nog bloedverlies met buikpijn gehad en gister en vandaag niks meer. Donderdag hebben we onze eigenlijke eerste echo, nog een paar nachtjes, maar ik weet zeker dat het goed zit!

Groetjes, Nijntje

20. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad, ben ook zwanger geweest van een 2ling en 1 vruchtje heeft het ook niet gered. Bij mij hebben ze de placenta onderzocht en daar wees toen ook uit dat het een 2ling zwangerschap is geweest.

Mn moeder heeft ook precies hetzelfde meegemaakt, ze wilden haar curriteren maar ze stond op een echo. Maar goed ook want ik zat er nog gewoon :)

Deel Deze Pagina