Harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door petra27, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Hallo iedereen,

    Wat zijn eigenlijk harde buiken? Mijn kinesist sprak er daarjuist over, omdat ik haar vertelde dat ik sinds enkele dagen redelijk veel pijn heb in mijn buik, net een menstruatiepijn. Af en toe heb ik ook een steken in mijn buik. Maar is dit niet een beetje vroeg? Moet ik mij ongerust maken?
    Ik heb ook al een beetje last van bekkeninstabiliteit en dien dus al veel te rusten, maar evident is dit niet. Ik heb ook 101 dingen te doen.

    Groetjes Petra
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had pas harde buiken toen ik een week of 18 was geloof ik je voelt de baby zich dan precies draaien et gebeurde meestal als ik savonds in bed lag of smorgens wakker werd. bekken instabiliteit heb ik ook, je zal het dan wel een beetje rustig aan moeten of het kan echt pijnmijk worden.

    groetjes talia
     
  3. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Een harde buik is eigenlijk het samentrekken van de baarmoeder, het is niet echt pijnlijk, kan wel wat gevoelig zijn. De baarmoeder voelt dan zo hard aan als een voetbal.
    Als je er een aantal op een dag hebt, is dat niet zo erg, als ze maar niet met regelmaat komen.

    groetjes, tamara
     
  4. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Het voelt inderdaad net alsof je een voetbal ingeslikt hebt, je buik wordt hard en dit zakt langzaam weer af, het is niet pijnlijk maar geeft wel een beetje een ander en vreemd gevoel in je buik.
     

Deel Deze Pagina