hoi ik moet het even kwijt loop ik net in het park met mijn hond zie ik 2 andere los lopende honden dus ik wacht netjes tot die mevrouw voorbij is want mijn hond kan soms lelijk doen. komt 1 van die honden agressief op ons af gestormd (kon nog net voor mijn hond gaan staan) dus ik zeg tegen die vrouw dat ze haar hond bij haar moet houden zeg ze dat ik niet zo agressief moet doen( oke het klonk boos maar ik was ook geschrokken.) daarna begint ze te zeuren dat het een los loop gebied is en dat ik dan maar ergens anders moet gaan lopen( wat deed mijn hond fout) na veel heen en weer gekat wil ik verder lopen komt haar andere hond op ons af gestormt met het gevolg dat mijn hond net mis bijt daarna volgt weer die eeste hond. ik loop maar verder want ja ik ben de gene met een rottweiler en ik heb geen zin in probleem maar waarom moet ik ergens anders gaan lopen met een aan gelijnde hond omdat zei in een los loop gebied haar honden niet onder controle heeft? wat vinden jullie moet ik maar ergens anders gaan lopen of moet zij haar honden onder controle houden
hoi lykel, honden komen sneller op een hond af die aangelijnd is. heeft niks te maken met dat de mvr hem niet onder controle heeft. dus jullie kunnen er allebei niks aan doen. gewoon doorlopen en laat haar maar zeuren. groetjes chantal.
Ik heb niet zoveel verstand van honden, maar het lijkt mij erg lastig om je hond bij je te houden als hij niet aangelijnd is.
Hoi Lykel, Ik zou me er nix van aan trekken. Ik vind het al knap dat je er tussen durft te staan. Want als ze gaan knokken ben jij waarschijnlijk wel het eerste waar ze in bijten. Wij roepen al op afstand of ze de hond een beetje bij zich willen houden zo niet gaat onze hond ook los dan is het eigen schuld. Niet omdat we willen dat ze vechten maar zonder riem kan ie zichzelf beter verdedigen. En wat dan vooral helpt is stug doorlopen, volgt je hond vanzelf. Althans dat is bij ons zo.
Loslopende honden horen onder controle van hun eigenaar te staan. Mocht een loslopende hond toch niet luisteren en op een aangelijnde hond afstormen dan heeft die aangelijnde hond het volste recht uit te vallen. Natuurlijk wil je dat met je aangelijnde hond niet maar ook in een losloopgebied hoort een loslopende hond gewoon te luisteren!
ergens snap ik je wel, maar als het een losloopgebied is.... de hond van mijn moeder trekt ook altijd honden aan..schijnt omdat hij een omhoogstaande staart heeft...stond in een boek: het is een sharpei. En vaak trekt hij honden aan die anders weinig doen, maar nu uit een soort van zelfverdediging maar vast op hem afvliegen...tjah in het mom: aanval is de beste verdediging denk ik ... En hij is idd ook aangelijnd, maar andere honden vaak niet in dat park
Oh ja...ik vind inderdaad wel dat de loslopende honden door hun eigenaars in de gaten gehouden moeten worden en dat als ze een aangelijnde hond aanvallen, die baas verantwoordelijk is en niet jij. dus zoals ik al zei snap ik je wel , maar ik zou me er maar niet meer druk om maken en me in ieder geval niet weg laten jagen daar
ik denk dat jij dan inderdaad beter ergens anders kan gaan lopen, dit enkel om in het vervolg zulke situaties te voorkomen!
oke ik wil wel ergens anders lopen maar het is hier een en al los loop gebied en ze hoeft ze niet bij haar te houden maar wel onder controle te houden mijn honden luisteren toch ook. wat ik vergeten was te zeggen die vrouw is invalide (niks mis mee) maar als het op vechten uitloop ik kan geen 3 grote honden uit elkaar halen vandaar dat ik er ook voor sprong want ik weet hoe mijn hond kan reageren.
Je hebt het volste recht daar te lopen met een normale hond, al dan niet aangelijnd. Mocht je medestanders zoeken die er ook zo over denken: lees eens op www.hondenforum.nl Het is echt normaal onder hondeneigenaren dat als je met een loslopende hond loopt en je ziet een aangelijnde hond, dat je dan je loslopende hond bij je houdt. Punt.
oke zal daar eens gaan kijken. maar moest het even kwijt en het gebeurt hier met regelmaat dus was het even zat geworden dit park is ook opgedeeld met los loop aan de ene kant en vast aan de andere kant ( 10 meter) maar ik moet toch een keer terug naar huis ( los is zowat naast mijn huis)
Ik lijn mijn hond altijd even aan als ik een aangelijnde hond tegemoet kom. Die is vaak niet voor niks aangelijnd. Ik vind het wel zo fair als ze beide aangelijnd zijn. Trouwens, jou hond zou mijn hond wel op kunnen eten, Grapje hoor,
Ik weet niet in hoeverre je zeker weet dat het daar een losloop-gebied was? Als dat echt zo is, kan dat wel wezen, maar dan moet je er toch wel vanuit kunnen gaan dat de honden die daar los worden gelaten zich gedragen. Is dat niet het geval, dan mag je volgens mij eisen dat de honden worden aangelijnd. Ik heb dat ooit eens bij onze gemeente aangevraagd omdat ik een soortgelijk akkefietje had... Vraag het effe na, zou ik zeggen; bij je gemeente weten ze het wel. Succes!
Onze oude herder, kon nooit met andere reutjes overweg, (wel met teefjes, de snoeperd, hij heette ook Dandy, vrouwenmannetje, hihi.) Maar als er een hond losliep waarschuwden wij altijd. en als ze hun hond niet bij zich riepen is het hun eigen schuld, je gaf het al aan. Zo greep Dandy ooit een dober die op hem afliep, we hadden al gewaarschuwd en die vrouw deed riep hem niet terug. Die vrouw zag onze herder toen liever dood dan levend en had de politie erbij gehaald. Het bleek dat als je je eigenhond aangelijnd had, ook in een losloop gebied, je je van de situatie bewust bent en dan schuld vrij bent. De persoon die de hond los laat is dan strafbaar. Vonden wij wel weer grappig want mevrouw heeft een boete gekregen, het creeeren van een risicovolle situatie. Dus jij bent niet fout. zeer zeker niet, zij is fout. Mocht ze ooit weer wat zeggen vermeld haar dan dat een boete voor onaangelijnde honden heeeeel hooog is.
Losloop gebied of niet, een loslopende hond hoort altijd op commando naar zijn baas te luisteren en anders moet je hem niet loslaten. Zelf heb ik een bullterrier en hij doet geen vlieg kwaad maar omdat ie los niet goed naar me luistert heb ik hem vaak aangelijnt of maak hem snel vast als ik een andere hond zie. Maar dat is ook echt de enige reden! In huis luistert ie trouwens wel als de beste naar mij Mijn vriend heeft hem 9 van de 10 x los omdat onze hond wel goed naar hem luistert. Mijn vriend is erg consequent en ik niet hij mag meer van mij etc hihi. Dus aan jou ligt het zeker niet! Gewoon uitlaten waar JIJ wil!
Als ik jou was zou ik lekker ergens anders lopen, om van dat gezeur af te zijn. Want als de honden daar los mogen lopen, dan kan je er weinig van zeggen.
he bedankt allemaal en ik zal het zeker eens na vragen over dat los lopen. zoals ik al aangaf wil ik wel ergens anders gaan lopen maar ik woon in dordt en sinds een paar jaar hebben ze hier van die leuke bordjes en het is of verboden met honden of losloop gebied en langs drukke wegen wil ik ook niet gaan lopen en een boete is ook hoog en ze schrijven hier met regelmaat. mede omdat er veel hang jeugd is lopen er veel agenten rond en als ze kunnen schrijven ze wel. en we hebben hier wel een aanlijn deel maar dat is zo klein en met mijn rottweiler moet ik toch goeie stukken kunnen lopen.