ik heb een vraagje; ik ben nu iets meer als 12 weken zwanger en heb vorige week de echo gehad, alles was goed, het hartje klopte, het kindje bewoog. Is het dan normaal dat je dan een weekje later toch weer gaat twijfelen of het nog leeft?? wie herkent dit
super herkenbaar!!!! Had ik ook en eerlijk is eerlijk soms heb ik het nu nog. Ik heb vele echo's gehad ivm een eerdere miskraam en wat bloedingen. En had ik op vrijdag een echo gehad, dacht ik zondags is alles nog goed? Echt heel maf!!! Ik moet zeggen sinds ik een paar keer de kleine op een dag voel heb ik het soms nog. Gek eigenlijk he!!! Hoe onzeker kun je zijn als volgensde verloskundige alles goed is. Wat zijn we toch een raar stel he meiden!!! Zoals mijn man zegt. Alles is toch goed!!! liefs fredje
Tja, ik ben niet zo ver als jij bent: jij bent iig voorbij dat 1e trimester en dat is goed nieuws, zeker in combinatie met die mooie echo. Maar ikzelf heb een 1e mooie echo gehad met een week of 6 (heb zelfs het hartje al zien kloppen), en slechts een paar dagen later was ik toch ineens weer bang dat het mis was. Ik denk dat het erbij hoort, de een zal er meer last van hebben dan de ander maar uiteindelijk kan je toch het beste maar op je lichaam vertrouwen - dat het allemaal goed zal verlopen. En zeker na dat 1e trimester, mag je daar best vanuit gaan hoor! DUs niet teveel piekeren, is mijn advies.
Nou ik heb dat zelfs nu soms wel. Als het dan rustig is in mijn buik denk ik ga wat doen... Het blijft gewoon altijd een onzekere periode vind ik.
Vooral in het begin.. je voelt niks, ziet ook nog weinig.. tuurlijk ga je dan denken van: zou alles nog wel goed zijn? Je hebt de 12 weken gehad.. probeer positief te blijven! Ik heb het zelfs nu nog wel (ga elke week voor controle nu) dan is het naar mijn idee te lang rustig in mijn buik.. en dan ga ik er juist extra op letten. Komt allemaal goed, zal de hele zwangerschap door wel zo blijven! Groetjes Kalush
yep heeeeeeeeeeeeel erg herkenbaar ik heb het nog elke keer als ik naar de vk moet dan denk ik ik hoop dat alles maar goed is denk dat je het wel zult houden ook! gelukkig voel ikhet bewegen en hebik het nu minder maar toch ik voel het altijd smorgens en als ik het nou smorgens niet voel dan denk ikvan ohoh en dan even later beweegt het en dan is het weer goed!! denk dat ik het wel houden blijf tot aan de geboorte haha
Ik heb dat in het begin ook heel erg gehad dat ik opgelucht was dat ik bij de verloskundige was geweest en had gehoord dat alles goed was maar een week later me weer ongerust maakte of alles wel goed was, heel herkenbaar dus
heb ik ook! Ik heb 2 weken geleden een echo gehad en alles was super en het hartje klopte mooi! maar nu begin ik terug te panikeren omdat mijn misselijkheid beetje afneemt(ik zou blij moeten zijn ) Ook omdat ik geen echte buik zie Maar ga over 2 weken al terug naar de gynaecoloog voor een nekplooimeting dus nog eventjes en dan zie ik (hoop ik)dat alles in orde is!
Hoi, Inderdaad hartstikke herkenbaar! Elke keer als ik bij de verloskundige was geweest dan ging het inderdaad een week goed, daarna ging ik meteen twijfelen en denken dat het inderdaad misschien wel overleden zou zijn! Ik was heel onzeker. Wat wel een beetje helpt is erover praten met je mannetje of een goede vriendin van je. Dan kun je het tenminste ergens kwijt! OF natuurlijk hier op de site, daar zijn we tenslotte voor! Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik schopjes voel en dit steeds sterker wordt dit mijn onzekerheid wel meer wegneemt. (al kan ik me soms nog zorgen maken als ik een tijdje niets heb gevoelt)Misschien dat dat straks ook bij jou is. Denk dat het gewoon bij het moederschap hoort! Succes! Liefs, Daphne
Nou 1 troost... volgens mij hebben alle aanstaande moeders deze angsten... op een gegeven moment ga je de baby voelen en dan heb je gelukkig wel een soort bevestiging maar als ik haar een halve dag niet voel raak ik alweer lichtelijk in paniek! Dit hoort erbij... maak je niet te druk!! (probeer ik ook niet te doen)
Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent leef je voor altijd in "onzekerheid".Als het nou in je zwangertijd is, of in de babytijd, pubertijd etc etc. Ik zie het gewoon als moedergevoelens want ieder moeder maakt zich zorgen om haar kroost. Maar ik snap je heel goed, nog 2 weken en dan krijg ik de 20 weken echo, ben er nu al zenuwachtig voor
ik doe niet anders dan twijfelen!!! Ik mag binnen een kleine 2 weken bij de gyne voor de 12 weken echo, zenuwachtig dat ik ben! Het duurd allemaal zo vreselijk lang! Dus ik denk dat dat de normaalste zaak van de wereld is,hoor!! Groetjes
Erg herkenbaar !!! Heb vorige week ook een echo gehad en alles was goed, maar nu begin ik ook alweer te twijfelen Het is ook, de symptomen minderen en ik ben nog niet echt verdikt, dus dan begin ik met momenten erg onzeker te worden. Vanaf het moment ik ons kindje kan voelen, zal het hopelijk wel beteren met mijn onzekerheid. Ik zie al uit naar midden oktober, dan moet ik terug naar de gyneacoloog en weet ik of alles goed is.
jullie moeten een beetje vertrouwen hebben in jullie zelf en je babe zwanger zijn daar moet je van genieten niet steeds lopen piekeren geniet van je zwanger zijn voor je het weet ben je bevallen , en dan kan je je pas zorgen gaan maken hoe red mijn kindje het in deze maatschappij ? niet aanvallend bedoeld hoor maar zoveel zorgjes terwijl je kleintje in een deuk ligt van het lachen hahaha zie ze nu eens wordt straks nog leuker als ik er ben dus meisjes laat die zorgen eens varen en geniet van je zwangerschap fijne zwangerschap allemaal
ja die zorgen die maakt iedere moeder, en door de hormonen word het nog eens aangewakkerd. maar zoals mijn vk zei, je maakt je nu zorgen, en als het kindje er is zal je je nog zorgen maken.
Volgens mij is er altijd wel weer wat om je zorgen te maken... Merk het zelf ook. Eerst die 12 weken, nu de 20 weken (nog 5 dagen!) straks de 27 weken en ga zo maar door. Zal wel blij zijn als ik de kleine echt goed ga voelen, voel het nu wel een beetje (denk ik) maar het is nog niet zo duidelijk... ....zucht....