Vertellen dat ik stop na verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wil jullie mijn dilemma voorleggen.

Ik werk momenteel als leerlingverpleegkundige in een ziekenhuis.
    Vanwege deze opleiding kan ik na mijn verlof niet minder dan 32 uur werken, ook het opnemen van ouderschapsverlof is geen optie omdat ik ivm de opleiding gewoonweg een bepaald aantal praktijkuren moet maken.
    Ik vond het erg moeilijk maar ik heb uiteindelijk besloten om na mijn verlof te stoppen met de opleiding en een andere baan te gaan zoeken.
    Dit is ook omdat het heel slecht gaat met mijn vader ik zoveel mogelijk tijd met hem (en de baby) wil doorbrengen.

Momenteel zit ik in de ziektewet vanwege oververmoeidheid en bekkenklachten.
    Mijn leidinggevende denkt dat ik na mijn verlof weer door wil met de opleiding, want dit was ook in eerste instantie de bedoeling, de beslissing om te stoppen heb ik pas gemaakt.
    Hij heeft me aangeraden om binnenkort wel een paar uur (aangepast) werk te gaan doen omdat het anders wel heel moeilijk zal gaan worden het straks weer op te pakken. Om eerlijk te zijn zie ik dat absoluut niet zitten, ik voel me gewoon niet goed genoeg.

Nu zit ik dus in dubio of ik zal vertellen dat ik wil gaan stoppen of dat ik dit pas in mijn verlof zal vertellen.
    Aan de ene kant denk ik dat het wel wat rust zal geven om het te zeggen, en het is natuurlijk ook wel zo eerlijk naar mijn werkgever toe.
    Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze zullen denken dat ik me daarom heb ziekgemeld, terwijl dat absoluut niet het geval is. Ik vind dit werk ontzettend leuk en wil ook straks weer in de zorg werken het is echt het aantal uren dat ik moet werken + de studietijd die mij hebben doen beslissen te stoppen. Ik had juist heel graag nog zoveel mogelijk geleerd en gedaan voor mijn verlof maar helaas gaat het gewoon nu niet.

Wat zouden jullie doen?

2. Annie25

Annie25 Actief lid

4 aug 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Hi Lily,

Ik zou het nu al zeggen. De beslissing heb je genomen en het zou je enorm veel rust geven als je het zou zeggen.

Vertel het aan hem hoe je het aan ons verteld.

Veel suc-6.

Annie25

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Lily,

Om het misschien lastiger te maken.... ik zou het nog niet zeggen. Immers weet je nooit hoe alles zal gaan lopen. Natuurlijk hoopt iedereen dat het allemaal goed gaat, maar.... helaas zijn er ook verhalen dat dat niet zo is....... tja en wat wil je dan. Je hoeft jouw beslissing nu nog niet kenbaar te maken, gewoon wachten tot na de bevalling en dan opzeggen!
    Verder zou ik ook als je je gewoon niet goed genoeg voelt om een paar uurtjes op te gaan werken zoals je leidinggevende voor had gesteld, ook niet. Trouwens, dat heeft hij/zij toch niet te bepalen, daar is een arboarts toch voor?

Tja voor mij nu makkelijk praten, maar het lijkt me een ontzettende moeilijke situatie waar je in zit. de beste tip is misschien nog wel":

doe wat voor jou goed voelt!

veel sterkte!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Dat is idd ook een van die dingen waar ik mee zit.
    Natuurlijk ga je er vanuit dat alles goed zal gaan maar stel dat er iets fout gaat met mijn kindje, of met mijzelf......maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een enorme opluchting om te zeggen dat ik niet meer verder wil.......
    AAAAAAAAAAAAGHHHHHHHHHH..........niet uit te komen dit :confused:

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik werk ook in de zorg, en ik heb wel is gehoord dat je als leerling best minder kan werken. wij hebben bij ons een leerling die zelfs 16 uur werkt....

ik zou nog eens informeren en anders ergens anders nog een keer navragen, waar het misschien wel kan.

6. Niet meer actief

Je kan zeggen dat je stopt er vanuitgaande dat alles goed gaat! Mocht er onverhoopt toch een reden zijn dat dit niet haalbaar is voor je, dan kun je gerust aangeven dat je dan graag wil blijven werken.

Zo heb ik het ook gedaan bij mijn laatste werkgever. Dit was geen probleem! We gingen samen op zoek naar een vervanger voor mij en ik heb er dan ook de nodige ingewerkt. (achteraf zonder resultaat).

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Dat ben ik ook van plan hoor, verder kijken, maar in het zieknhuis waar ik nu werk kan het in ieder geval niet.
    Het ligt er denk ik ook aan of je in loondienst bent of niet.
    Ik denk ook dat het voor een stagaire makkelijker is om minder te werken dan voor een leerling die de opleiding betaald krijgt EN ook nog een loon ontvangt!

In wat voor zorginstelling werk jij?
    En is die leerling in loondienst of is het een stagaire?

Deel Deze Pagina