Vanaf wanneer inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nientjje, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Vanochtend was ik bij de vk en heb toch alvast wat informatie gevraagd over inleiden. Ze doen dat niet voor 42 weken, op zich niet erg, maar bij mij is het dan precies 1e kerst. Toen stelde ze voor om het na de kerst te doen, maar dat wil ik niet, want dan loop ik 2,5 week over tijd. Weten jullie of ze er moeilijk over doen om eerder in te leiden? Kreeg nl. het gevoel dat ik er zelf weinig over te zeggen heb en ze mijn lichamelijke klachten maar wat weg lachte. Natuurlijk hoop ik dat het vanzelf begint, maar ben graag voorbereid.

En wanneer worden jullie trouwens doorgestuurd naar de gyn? Hier met 41w3d.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    bij ons ziekenhuis leiden ze al in met 41 weken, ik zou niet akkoord gaan met 2,5 week dan verwijzen ze maar wat eerder.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    In veel ziekenhuizen is 41 weken inderdaad het beleid. Ik zou ook niet akkoord gaan met 42,5 week, in ieder geval niet zonder controle van de placenta, de hoeveelheid vruchtwater, enz.

Hier wilden ze (de verloskundigen) in principe ook wachten tot 42 weken, maar toen ik zei dat ik dat liever niet wilde ivm de grootte van ons eerste kindje, mocht het met 41 weken. In de ziekenhuizen hier in de buurt is dat sowieso het beleid.

Doorsturen naar de gyn gebeurde geloof ik met 41+4, want de volgende dag ben ik toen ingeleid (de oudste is met 41+5 geboren).

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Was een beetje bang dat jullie me een aansteller zouden vinden, maar gelukkig niet :).
    Volgende week maandag (40w6d) krijg ik inwendig onderzoek en gaat ze evt. strippen. Dan wil ik begin die week een afspraak met de gyn. Ons kindje is erg lang en mijn ribben hebben het zwaar te verduren. Kan toch niet nog 2,5 week zo doorlopen.

Fijn om van jullie de bevestiging te krijgen dat het wel eerder kan.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ons ziekenhuis hanteert het beleid dat als de risico's de voordelen van de zwangerschap voor het kindje gaan overnemen (dus idd kans op minder werkende placenta, minder vruchtwater) ze gaan praten over inleiden. Bij 41 weken is je kindje meer dan af. Ik zou in je gesprekken je ook vooral richten op je kindje, namelijk dat doorlopen risico's met zich mee brengt en jij die niet wil nemen en dat er een punt komt dat je kindje beter af is buiten je buik dan in je buik. Jouw klachten zijn nu eenmaal ondergeschikt ;)

Mijn dochter had 2 vaten in haar navelstreng waardoor de kans groter was dat de placenta zou falen en ik ben met 40+4 het gesprek aangegaan en na het weekend ingeleid met 41 weken...maar ik zal er nu echt niet meer zelf om vragen omdat ik de inleiden en alle meds als heel naar heb ervaren en ik nu graag een natuurlijke bevalling wil.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier mag je vanaf 41 weken zelf besluiten of je wilt inleiden.
    En bij 42 weken doen ze het zo en zo.

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier leiden ze in met 42 weken. ik werd ook pas doorgestuurd met 41+3 dagen. ik heb toen de gyn gevraagd mij nog een keer te strippen en een uur later begonnen de weeen:) ik zou niet akkoord gaan met 42+5. bij mijn zoontje ben ik ingeleid op 42+4 en zijn huid was heel droog toen hij kwam en dat was volgens de gyn omdat hij veel te lang in mijn buik had gezeten.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik vond inleiden ook naar (zacht uitgedrukt), maar heb bij de tweede toch aangegeven niet tot de 42 weken door te willen lopen. De oudste was groot en ik had geen zin om misschien een nog groter kind op de wereld te moeten zetten (je hoort immers vaak dat de tweede groter is en een 10-ponder oid had ik niet gered, geloof ik). Maar goed, zij besloot gelukkig uit zichzelf te komen met 40+2 (en was ook een stuk kleiner dan haar zus), dus dat scheelde weer. ;) :)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou er ook niet mee akkoord gaan.
    Gewoon je mondje open doen:D

10. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Ik ben ingeleid met 40 + 6 dagen. Ben nu ook 41 weken met de kerstdagen dus mooi dat ik de week ervoor ingeleid wil worden

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Daar zit ik dus ook mee in mijn hoofd, gaan ze pas met 41w3d kijken hoe het zit met vruchtwater en placenta, dat is toch laat?
    Hopelijk komt de baby snel vanzelf!

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    In mijn ziekenhuis hanteren ze 2 criteria; of 41 weken (maar wel op eigen verzoek) of vanaf 4500 gram. :)

Succes, ik zou gewoon zeggen dat vanaf 41 weken toch écht mogelijk zou moeten zijn!!
    Ik zat vorig jr met precies hetzelfde probleem.
    Was uitgeteld op de 15e maar wist gewoon dat ik overtijd zou gaan. Ben ook heel bang geweest dat het kerst zou worden en met exact 41 weken ben ik ingeleid en is hij gelukkig nog net voor de kerst geboren.

Succes!!

Deel Deze Pagina