Hallo, Ik ben nu bijna 5 weken zwanger. Het is nog heel pril. In september vorig jaar heb ik met 8,5 week een mk gehad. Ik had voor mn nod ook al getest en kreeg toen licht streepje. Ik heb ook op mn nod nog getest (5 januari) en streepje was veel donkerder, was echt een mooie positieve test! Nu dacht ik gisteren, laat ik nog eens testen om te zien of streepje weer donkerder is geworden. Ik had wel heel veel water gedronken en had een uur voor ik ging testen nog geplast maar dacht dat het nu niet uitmaakte...er kwam maar een licht streepje op de test..ik voel me dus meteen helemaal onzeker! vanochtend dus maar weer test gedaan (steeds zelfde soort test) met ochtend urine, al is het wel zo dat ik gisterenavond ook nog veel heb gedronken en vanacht veel naar wc ben geweest. Het streepje was weer lciht. Wel duidelijk zichtbaar maar nog steeds lichter dan vorige week....Ik ben meteen zo verdrietig en onzeker....zou het nu dan weer mis gaan? Ik ga vandaag maar weinig drinken en nog een testen... Wat kan dit zijn? Zou het gewoon door de niet geconcentreerde urine komen? want gisteren en vandaag was de urine licht van kleur en rook niet zo sterk, terwijl de urine die ik vorige week gebruikte veel donkerder was en veel sterker rook (toen had ik ook bijna niet geplast van te voren) Ik begin wel steeds misselijker te worden en moet dus sinds paar dagen s nachts er vaker uit om te plassen, zeker wel 2 a 3 keer per nacht ook als ik niet van te voren heb gedronken. Groetjes Sylvia 23 januari heb ik eerste afspraak bij VK
Hoi sylvia, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Een licht of donker gekleurd streepje zegt niets over het feit of een zwangerschap goed is of niet. Eenmaal een streepje is een streepje of deze nu licht is of donker. Het streepje kleurt aan de hand van de hoeveelheid hcg (zwangerschapshormoon) in je urine, dit heeft niets te maken met de hoeveelheid die je drinkt of hoe geconcentreerd je urine is. In het begin van de zwangerschap stijgt je hcg snel, daarna neemt het af tot een stabiele waarde. Hoe hoger de hcg hoe donkerder het streepje. Hoe verder je in de zwangerschap komt hoe lichter het streepje. Sylvia je bent zwanger, het is een hele spannende periode vooral door je voorgeschiedenis. Probeer los te laten en te genieten van deze zwangerschap! Geen testen meer kopen hoor! dat is zonde van je geld. Liefs Imke
dank je voor je antwoord! Ik heb nog een vraag maar daar maak ik een nieuwe topic voor aan, dan is het ook makkelijker om te zoeken als iemand anders dit ook heeft Groetjes Sylvia