Knip

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 9 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Met de bevalling van astrid (mei 2005) had ik een totaal ruptuur. Ik heb daar niets van gemerkt en ook het herstel ging voorspoedig. (Ik heb 8 uur weeën gehad, en as is in 20 minuten geboren)

Nu ben ik weer zwanger en kreeg ik met de intake meteen te horen dat ze een knip gaat zetten als het zover is. Nu vind ik dit persoonlijk nogal voorbarig eigenlijk. Is dit gebruikelijk? En zo ja, waarom? Ik begrijp dat het met het oude litteken te maken heeft, maar goed.. een natuurlijke scheur lijkt mij altijd nog beter dan een knip, of is dat niet zo?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Gupsie,

het is wel gebruikelijk dat we die maatregel nemen, als je een keer een subtotaal ruptuur hebt gehad. Maar mijn eigen ervaring is dat je het ook kunt afwachten tijdens de bevalling. Wel zijn we dan laagdrempelig met een knip. Het is heel belangrijk dat het persen geleidelijk gaat en dat jij goed luistert naar de instructies, afwisselend persen en zuchten. Je eerste kindje is wel heel snel geboren, vooral het persen ging heel vlot. De verwachting is dat je bij je tweede kindje maar een paar minuten hoeft te persen. Dan kan een knip uit voorzorg een hoop ellende besparen.
    Overleg het gewoon nog eens de volgende keer!

Mirjam

3. Niet meer actief

Hey bedankt voor je reactie. Haha, zoveel uitleg had ik er niet bijgekregen! ik ben al minder tegen zeg maar whaha

Deel Deze Pagina