Beste verloskundige, Ons kindje ligt in stuit. We gaan dan ook een keizersnede krijgen. Nou las ik ergens dat als de vliezen eerder breken dat het dan gevaarlijk is, omdat de navelstreng bij een stuiligging mee naar buiten kan komen en knel kan gaan zitten. Is het nou zo dat als de vliezen breken dat ik direct plat moet gaan liggen? Alvast bedankt voor je antwoord! Groetjes Marjolein
HOihoi, Is er nu al besloten dat je een keizersnede krijgt je bent pas 34 weken?! Ik vind dat een beetje snel maar dat is mijn mening. Indien de stuit goed zit ingedaald hoef je niet te gaan liggen als de vliezen breken,indien de stuit niet is ingedaald moet je inderdaad gaan liggen. Vraag hierna bij je volgende controle! IMke
Hoi Imke, Ja, in overleg met de gyn is dit nu al besloten. Ons kindje ligt al de hele zwangerschap in stuit en ze heeft (te) weinig vruchtwater. Hierom wil de gyn niet eens proberen uitwendig te draaien en de kans dat ze zelf nog draait is heel klein volgens hem. Als ze niet is ingedaald (ze kunnen dat heel moeilijk bepalen doordat ik blijkbaar hele stevige buikspieren heb) en de vliezen breken moet je dan echt direct gaan liggen? Of kun je bijv nog wel even rondlopen? En wat als je druppelsgewijs vruchtwater verliest? Dat heb je misschien niet gelijk door en dan loop je dus misschien wel nog een tijdje rond met gebroken vliezen! Alvast weer super bedankt voor je antwoord!